1. علی
  2. احکام و فلسفه آن
  3. جمعه, 23 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
با سلام... من مدت تقریبا یه ماهه که سعادت خوندن نماز شب رو پیدا کردم و اوایل 11 رکعت رو 30 دقیقه قبل اذان صبح می خوندم ولی چون تعقیبات نماز صبحم هم زیاده مثل خوندن دعای عهد و ...بعد ها 8 رکعت رو قبل خواب خوندم و 3 رکعت بعدی رو 15 دقیقه قبل اذان... با این حال بعضی وقتها حال خوندن اون 8 رکعت هم پیدا نمی کنم اما اگه هم نخونم عذاب وجدان میگیرم و دلم رضا نمیده... نمی دونم چی کار کنم تو این شرایط... بعضی وقتها با خودم میگم نباید وقتی حال ندارم از روی اجبار عملی رو انجام بدم چون شاید در دراز مدت نتیجه عکس بده... اما نمی تونم این عمل رو هم به خاطر افکاری مث این که: این کار شیطانه که وسوسه ات می کنه نخونی...چرا برا مطالعه مجله و کتاب حال و حوصله داری برا 8 رکعت نه؟! لطفا منو راهنمایی کنید
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
1
Votes
Undo
با سلام و ادب
خدا رو شکر که چنین توفیقی خدا نصیب شما کرده اما دوست عزیز دقت کنید افراط در کار معنوی نتیجه خوبی نخواهد داد. یعنی شما باید به اندازه تشنگی خودتون عبادت کنید و فشار نیارید مخصوصا اوائل که شروع کردید.
شما در حال حاضر سه رکعت آخر یعنی شفع و وتر رو هم بخونید کافیه و به 8 رکعت دیگه نیازی نیست و میتونید حال داشتید تو روز هم قضاش رو بجا بیارید که ایرادی نداره.
تو حالات بعضی بزرگان داریم ابتدا که می خواستند شروع به نماز شب کنند ابتدا مدتی بیدار می شدند فقط وضو می گرفتند و بعد از مدتی کامل نماز شب می خوندند.
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت