1. حسن
  2. مشاوره و خانواده
  3. پنج شنبه, 22 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام
احساس می کنم برای انتخاب همسر مناسب احتیاج به مطالعه و افزایش دانش در این زمینه دارم.شما چه کتابهایی و چه اساتیدی را پیشنهاد می کنید؟
تا به حال 10 بار بصورت رسمی خواستگاری رفتم و حتی یکبار تا نزدیک سفره عقد رفتم اما متوجه شدم نمی توانم با شرایط مشخص شده زندگی کنم و هنوز مشکل انتخاب همسر دارم.
متاسفانه بر خلاف تصورم یک قائده کلی برای برخورد با خانم ها وجود ندارد و هر زنی با زن دیگر تفاوت های بسیاری دارد. من در طول حدود 5 ماه برای خواستگاری با 10 تا دختر مذاکره کردم ، و الان که جمع بندی می کنم احساس می کنم با 10 تا دنیای مختلف صحبت کردم و 10 تا خانواده متفاوت بودند و در 7 مورد آنها خواسته ها و اخلاق دختر ها مانند خانواده بود و دختر شبیه خانواده بود و 3 مورد خواسته ها و اخلاق دختر با خانواده کاملا متفاوت بود. و دو مورد هم بود که از همان ابتدای امر احساس کردم که طرفم دختر نبود.

واقعا مانده ام وقتی سخت می گیریم دخترها جواب منفی میدهند و وقتی راحت می گیرم سوارم می شوند و شروط خیلی سنگین بر من تحمیل می کنند.
من آدم ساده ای هستم و خواسته های زیادی از زندگی ندارم اما دختر های جوان اینطور نیستند و اصلا تا بحال به این فکر نکرده اند که چند سال اول ازدواج راباید در خانه اجاره زندگی کنند.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام.همه ی دختر ها پر توقع نیستند.توی این جامعه که همش دنیا پرستیه دخترای قانع کم اند ولی میشه پیدا کرد.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
علیک سلام
من امروز جلد یک کتاب "گلبرگ" آقای دهنوی را مطالعه کردم. یه جاهای کتاب را که با آزمون و خطا بدست آورده بودم ، دیگه با ده بار خواستگاری رفتن باید یک سری تجربیاتی بدست آورده باشم. . با توجه به متن کتاب یک جاهایی اشتباه کرده ام و خواسته ای غیر منطقی داشتم.
ولی الان دیگر ترجیح می دهم در خواستگاری بعدی خیلی محکم و سختگیرانه بروم جلو . جواب نه بشنوم خیلی بهتر از اینکه آدم را تحقیر کنند و یک مهریه سنگین را بهش تحمیل کنند.
یک سوال دیگر هم داشتم که توی یک تاپیک دیگر مطرح می کنم. و آن حد روابط زناشویی در دوران عقد است. و اصلا چرا باید دوران عقد وجود داشته باشد و چرا باید توی دوران عقد هم دختر و پسر مثل دو تا غریبه و نامحرم باقی بمانند ، در صورتی که شناسنامه هاشون دیگر سیاه شده است. این برای عقل ناقص من قابل حل نیست و احساس می کنم یک جای کار گیر دارد. آیا در سیره اهل بیت عصمت هم اینطور بوده که بعد از خوانده شدن خطبه عقد باز هم تا 5 - 6 ماه با همسرانشان رابطه ای نداشتند؟
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت