1. رسول
  2. احکام و فلسفه آن
  3. جمعه, 02 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
بنام خدا
با سلام و احترام
بنده درمورد یک مسئله فقهی احکام عمومی روز مره دچار مشکل هستم و سوال برام شده شبهه شما که سالیان سال در حوزه درس خوندید. برای خدا در حل کردن این شبهه فقهی پیش قدمی بکنید. باسپاس فراوان.
عنوان شبهه: شبهه فقهی.

زمين سالن، سنگ فرشی که راه آب یا همان چاه خروجی ندارد و امکان نفوذ آب نیز به درونش صفر درصد است. به بول و غيره نجس شده، می دانم پس از آنكه عین نجاستش را برداشتیم و آب شلنگ را به آن وصل كرديم پاك مى شود؟ حال سوال اینجاست، ایا لازم است، غساله آن را که به علت نبودن راه اب درسطح آن زمین به طور راکد جمع شده و در اصل نجسی های، محل نجسی را که، عین نجاستش را برداشیتم، در خود حل و مستهلک کرده؛ ولی همچنان تشخیص بو و رنگ و مزه نجاست در آن امکان پذیر نیست را، جمع آوری كنيم؟

و اگر لازم نیست ؛ با چه استدال فقهی به ان آبهای شلنگی که به محل نجسی که عین نجاستش را برداشتیم بر خورد میکند و با حل و مسهلک کردن نجسی آن محل در خودش. در حالت راکد که رنگ و بو و مزه نجاست را هم به خود نگرفته، می ماند، گفته میشود پاک! .
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام و ادب
شما وقتی عین نجاست رو از زمین برطرف کردید باید شلنگ رو بگیرید روی اون تا روی نجاست جریان پیدا کنه که اینطور مشکلی نداره و پاک هست.لازم نیست مستهلک بشه یا ...
علت هم وجود روایات و استدلال فقها طبق آن می باشد.
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت