1. آرش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. شنبه, 20 ارديبهشت 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
با سلام و عرض خسته نباشید، و تشکر از پاسخگویی و یاری رساندن به برادر دینی تان. اجرتون با خدا، من مقلد حضرت ایت الله فاضل لنکرانی(ره)هستم و قبلا هام ازتون در حل مسائل دینی ازتون کمک گرفتم. سوالاتم به اینصورت می باشند.


سوال 1:
اگر، کف سفت کاشی یا موزایک یاسیمان یا سنگ؛ حمام و توالت و حیاط و هرجایی و مکانی، توسط بول نجس بشود. بفرماید، شرعا بوسیله اب قلیل، به کدام روش زیر (افتابه) قابل تطهیر است. روش یک؟ یا روش دو؟
روش 1:اب افتابه ریخته شود ونهایتا بعد بطرف کردن عین بول از کف جاهای مذکور،اب افتابه قطع شود و بعد یک مرتبه دیگر اب افتابه به این محل ریخته و قطع شود. و تطهیرمحل پایان یابد.
روش 2: اب افتابه ریخته شود و نهایتا بعد بطرف کردن عین بول از کف جاهای مذکور،اب افتابه قطع شود و بعد دو مرتبه دیگر نیز بطور منقطع اب افتابه ریخته شود. لیکن دقت بشه سه مرتبه اب می ریزیم یک مرتبه برای بطرف کردن عین بول از کف و دو مرتبه بعد بطرف کردن عین بول برای تطهیر نهایی.(یعنی اب افتابه ریخته شودو عین بول بطرف شود و اب افتابه قطع شود و بعد یک مرتبه دیگر به این محل اب افتابه ریخته و باز قطع شود. بعد یک مرتبه دیگر اب افتابه به این محل ریخته و قطع شود و تطهیر محل تمام شود.).




سوال 2: به نظرم در متن سوال دو، تطهیر کف جاهای مذکور، توسط روش دوم کاری اشتباه هست؟ اما شنیده ام میگن بعد بطرف کردن عین بول از کف جاهای مذکور، باید دو مرتبه دیگر هم منقطع اب ریخته شود.! بعضی ها هم میگن بعد بطرف کردن عین بول از کف یک مرتبه اب ریخته شود کافیست! این نظرات دوگانه کدام یک صحیح و کدام یک اشتباهه .مثلا در رساله استاد ایت الله فاضل اومده: اگر بخواهند چیزی را که به بول نجس شده با آب قلیل آب بکشند، چنا نچه یک مرتبه آب روی ان بریزند و از ان جدا شود، در صورتی که بول در ان چیز نمانده باشد، یک مرتبه دیگر اب روی آن بریزند پاک می شود. و...
نظر
There are no comments made yet.


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت