1. فرزاد
  2. احکام و فلسفه آن
  3. پنج شنبه, 11 ارديبهشت 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
با سلام
خدمت کارشناس محترم سایت طلبه پاسخگو، بی زحمت برادری کنید، دریافتن پاسخ این دو مورد پرسش راهنمایی لازم را...
با سپاس


سوال یک:

آیا تحقیق و تفحص و جستجو و متمرکز کردن فکر و حواسو و چشم برای کشف و تشخیص نجاست؛ زمانیکه به توالت یا حمام عمومی یا شخصی ( خانه گی) یا هر جا و مکان دیگری که وارد میشویم، شرعا لازم و واجبه؟

سوال دو:

اگر به فرض، توالت یا حمام عمومی یا شخصی ( خانه گی) یا هر جا و مکان دیگری مثل هتل و مسافرخانه و مدرسه و دانشگاه و... توسط فرد یا افرادی نجس گردد. حال وقتی که من وارد محل های مذکور میشوم و به چشم نجاستی را تشخیص نمی دهم و همچنین اطمینان و یقینی هم در نجس بودن؛ محل های مذکور پیدا نمی کنم، بلکه فقط در نجس بودن محل های مذکورشک میکنم. (یقین کامل ندارم)، پس باید من در وضعیت، شرعا بنا بر پاکی و طهارت محل های مذکور بزارم؟






نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
[b][b]با سلامی مجدد خدمت کارشناس سایت طلبه بازم زحمت میدم اگر میشه به این سه قسم سوالم نیز پاسخی بدهید در جواب بله یا خیر بگوید کافیست و مرا به جواب میرساند.
با سپاس بسیار فراروان
فرض سوال های چهار و پنج و شش:
چیزه منزل مون پرجمعیته چند تا خواهر و برادر دارم و ظمنا زیاد ام خونمون مهمان میاد و میره، بر همه اساسه که وقتی عذر میخوام وارد حموم یا توالت خونمون میشم. اغلب این فکر به سرم میزنه که شاید حموم و توالت منزل مون. نجس شده. توسط
مهمان ها یا سایر اعضاء منزل مون، یعنی چطور بگم نمیدونمآ نجس شده یا نشده فقط این احساس رو دارم که شاید به احتمال زیاد نجس شده .

سوال(4): در فرض سوال وقتی که وارد توالت یا حمام خونمون میشم و شک میکنم که شاید به احتمال زیاد توسط مهمان ها و سایر اعضاء خانواده خودم نجس شده باشند، این توالت و حمام خونه ما، ایا شرعا باید به شک اهمیت ندم و بنا بر پاکی همه ی قسمت های توالت و حموم منزل مون بزارم. لطفا بفرماید بله؟ یا نخیر؟
سوال(5): اگر فرض بشود، توالت و حمام خونمون، توسط مهمان ها یا سایر اعضاء خانواده خودم، نجس بشوند. حال وقتیکه من وارد این توالت و حمام نجس شده توسط مهمان ها یا سایر اعضاء خانواده خودم، میشوم و نجاستی رو به چشم نمی بینم و تشخیص نمی دهم، بلکه فقط شک در نجاست همه قسمت های توالت و حمام خونمون برایم ایجاد میشود. نه یقین واطمینان در نجس بودشان( توالت و حمام خونمون)، در این وضعیت و فرض، ایا باید شرعا حمل بر پاکی همه بخش های حموم و توالتی که قبلا بدون اطلاع و اگاهی من، توسط مهمان ها و سایر اعضاء خانواده خودم، نجس گشته اند، بزارم. بله؟ یا نخیر؟
سوال(6): در متن سوال اول و دوم ام، آیا شرعا برایم واجب است؟ که، موقع وارد شدن و قدم نهادن به درون توالت و حمام خونمون، به تحقیق و جستجو و تفحص با چشم و فکر و هوش و هواس ام، برای کشف و یافتن نجاسات در ان محل ها( توالت و حمام )، اقدام کنم؟ (بله ؟ یا نخیر ؟)
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام و ادب
1. نه خیر تحقیق و تفحص واجب نیست و بهتر هم هست در این زمینه سختگیری نشود که باعث وسواسی نشود.
2. بله شرعا باید بنا را بر پاکی اونجا بگذارید.
3. این احساس شما درست نیست و نباید اهمیت بدید و باید بنا رو بر پاکی بزارید.
4. بله بنا رو بر پاکی همه قسمت توالت باید قرار بدید.
5. بله حمل بر پاکی باید بدونید.
6. نه خیر واجب نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. احکام و فلسفه آن
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت