"خدا تنهاست" یعنی چه؟

پرسش:

اول دنیا اول خدا چه گونه بوده است؟ خدا تنها ست یعنی چه ؟اینکه خدا کمال هستی است ، این کمال هستی کی بوجود آمد و چگونه بوجود آمد؟ ماتریالیستها می گویند در اثر انفجار گازها وما می گوئیم انفجار گازهای با شعور ولی این انفجار در فضا ومکانی بوده آن فضا را که آفریده بوده است؟بی نهایت سپاسگذارم

پاسخ:

با سلام و ادب
«اول دنیا اول خدا چه گونه بوده است خدا تنها ست یعنی چه؟»

پاسخ آن است که خدا از ابتدا همین گونه بوده است. او دچار تغییر و تحول و تکامل نمی شود ، زیرا وجود و هستی او مطلق و نامحدود است ، پس چگونه می تواند تغییر و تحول یابد ، در حالی که تمام هستی بوده وهست .بنابراین  به مرور زمان هیچ گونه تغییر و تحول در او به وجود نمی آید ومنظور از تنها بودن خدا این است که هیچ همتایی ندارد زیرا معنای واجب الوجود و وجود غیر متناهی چیزی جز این نیست.

در مورد این پرسش شما که راه عاشق شدن به خدا چگونه است؟

پاسخ ان است که اگر كسي بخواهد عاشق خداوند و اولياي او شود كافي است مقداري از حجاب‏ هاي دل خويش را كنار بزند و چشم دل را باز كند و مقداري از آن همه نعمت‏هاي گوناگوني كه خداوند به او داده است را ملاحظه نمايد. آدمي اگر به خود و اطرافش نگاه كند، خواهد فهميد كه غرق در نعمت‏ها و الطاف خداوند است.او با مهرباني تمام و با كمال بذل و بخشش و جود و كرم و در عين حال با چشم‏پوشي از بسياري از بدي‏ها و ناسپاسي‏هاي انسان، مشغول تدبير امور و اداره تمامي شؤون زندگي او است. اگر كاري كنيم كه از خواب غفلت بيدار شويم، خود را غرق درمحبت‏ هاي خداوند و اولياي او خواهيم ديد. بعد از ديدن اين احسان قلبا به اعطا كننده آن علاقه‏مند شده و خود را مديون او خواهيم ديد و علاقه و محبتمان نسبت به او افزون خواهد شد و اندك اندك و با گذشت زمان عشق به معبود پيدا خواهيم كرد. پس راه عاشق خدا شدن درمحبت‏ها و خوبي‏ هاي او است كه جز با رفع حجاب‏هاي دروني ميسّر نمي ‏گردد.

اموري كه مي ‏توانند در رفع اين حجاب‏ها مؤثر باشند، عبارت است از:
1- تفكر در صفات خداوند،
2- مطالعه كتاب‏هاي اعتقادي،
3- سخن گفتن فراوان با او چه در قالب ادعيه و مناجات‏هايي كه از اهل بيت رسيده و چه به صورت درد دل‏هاي صميمي با او،
4- شركت دادن او در امور روزمرّه زندگي به طوري كه هيچ كاري را بدون خواست و جلب توجه او انجام ندهيم،
5- مطالعه زندگي‏نامه و شرح حال عرفا و سالكان طريق و علمايي كه ساليان سال عمر خويش را در اين مسير سپري نموده‏اند،
6- به زيارت آنها رفتن (در مورد امامان و اولياء)،
7- هديه دادن مثلاً عمل خيري مثل نماز و روزه و صدقه را انجام دهد و عمل را به آن وليّ خدا به عنوان تحفه‏اي گرچه ناقص اهدا نمايد.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت