آيا ادعاي جدا بودن خون ها و نژاد ها صحيح است؟

پرسش:

آيا ادعاي جدا بودن خون ها و نژاد ها صحيح است؟

پاسخ:

با سلام و ادب

حقيقت اين است كه ادعاي جدا بودن خون‏ها و نژادها خرافه‏اي بيش نيست. نژاد سامي و آريائي و غيره به صورت جدا و مستقل از يكديگر فقط در گذشته بوده است اما حالا آنقدر اختلاط و امتزاج و نقل و انتقال صورت گرفته است كه اثري از نژادهاي مستقل باقي نمانده است.
بسياري از مردم امروز ايران كه ايراني و فارسي زبانند و داعيه ايراني گري دارند يا عربند يا ترك يامغول، همچنانكه بسياري از اعراب كه با حماسه زيادي دم از عربيت مي‎زنند از نژاد ايراني يا ترك يا مغول مي‎باشند. شما اگر همين حالا سفري به مكه و مدينه برويد، اكثر مردم ساكن آنجا را مي‎بينيد كه در اصل اهل هند يا ايران يابلخ يا بخارا يا جاي ديگري هستند. شايد بسياري از كساني كه نژادشان از كورش و داريوش است، الآن در كشورهاي عربي تعصب شديد عربيت دارند و بالعكس شايد بسياري از اولاد ابو سفيان‎ها امروز سنگ تعصب ايرانيت به سينه مي‎زنند.
چند سال پيش يكي از اساتيد دانشگاه تهران كوشش داشت با دليل اثبات كند كه يزيد بن معاويه يك ايراني اصيل بوده تا چه رسد به فرزندانش، اگر در اين سرزمين باشند.
پس آنچه به نام ملت فعلاً وجود دارد اين است كه ما فعلاً مردمي هستيم كه در يك سرزمين و در زير يك پرچم و با يك رژيم حكومتي و با قوانين خاصي زندگي مي‎كنيم، اما اينكه نياكان و اجداد ما هم حتماً ايراني بوده‎اند يا يوناني يا عرب يا مغول يا چيز ديگر، نمي‎دانيم.
اگر ما ايرانيان بخواهيم بر اساس نژاد قضاوت كنيم و كساني را ايراني بدانيم كه نژاد آريا داشته باشند، بيشتر ملت ايران را بايد غير ايراني بدانيم و بسياري از مفاخر خود را از دست بدهيم، يعني از اين راه بزرگترين ضربت را بر مليت ايراني زده‎ايم. الآن در ايران قوم‎ها و قبايلي زندگي مي‎كنند كه نه زبانشان فارسي است و نه خود را از نژاد آريا ميدانند.
به هر حال در عصر حاضر دم زدن از استقلال خوني و نژادي خرافه‎اي بيش نيست.

مؤسسه اطلاع رساني تبيان

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت