خواهرم طی 2 سال گذشته با چند نفر رابطه ی جنسی داشته!

پرسش:

با سلام و خسته نباشید. خواهر من 25 سال سن دارند و طی 2 سال گذشته با چند نفر رابطه ی جنسی داشته اند. در حال حاضر از این روابط پشیمان هستند و در شرایط بدی از نظر روحی هستند. برای توبه و بازگشت چکار باید انجام دهند؟

لطفا بطور کامل راهنمایی فرمایید چون این بهترین کمک به ایشان و من که نگران وی هستم میباشد. با تشکر و قدردانی

 پاسخ:

با سلام و ادب

آيا خداوند كه انسان را از گناهان بازداشته و نهي كرده است ، جز سعادت و خوشبختي انسان را در نظر دارد؟ آيا گناهان جز كوچك و حقير نمودن انسان و آلوده كردن روح انساني است؟ و آيا لذت هاي زودتر و فاني آن قدر ارزش دارد كه انسان حقيقت و روح خود را آلوده نمايد؟

خوشبختانه خواهرتان به اين حقيقت دست يافته كه رابطه نامشروع جز تكه تكه شدن روح و خستگي آن و اضطراب و نگراني و از دست رفتن ارزش هاي انساني نتيجه اي در بر نداشته است و اين حالت (آگاهي و فهم و پشيماني ) حالت ارزشمندي است كه بايد قدر آن را بداند و خداوند بزرگ همان گونه كه نيكوكاران را دوست مي دارد ، توبه كننده گان را نيز دوست دارد . خداوند نه تنها با دعوت به توبه و بازگشت ، وعده فرموده است كه توبه بندگان خويش را مي پذيرد ، بلكه آنها را جزء محبان خود قرار داده و فرموده : ان الله يحب التوابين .

 مطمئنا اين حالت خواهرتان از حالت گذشته كه روابط جنسي داشت ، بي آنكه احساس گناه يا دردي نمايد ، بسيار ارزشمند است و اين نشان گر آن است كه به ارزش انساني خود آگاه شده و قصد ارتباط صحيح با حقيقت وجود خود و خداوند كه شايد او را فراموش نموده بود ، كرده است و اين بسيار ارزشمند است ؛ در اين حال نبايد هيچ نااميد و مأيوس از رحمت خدا باشد كه نااميدي خود گناهي بزرگ است. چرا خداوند فرموده است ان الله يغفر الذنوب جميعا « خداوند تمام گناهان را مي آمرزد» با اين شرط كه انسان واقعا پشيمان باشد و قصد توبه واقعي و حقيقي داشته باشد.

با توبه مى‏توان از عذاب رهايى يافت شخص گنه كار قبل از توبه حالت و وضعيتى دارد كه به موجب آن مستحق عذاب است، ولى پس از توبه واقعى و انابه و استغفار در پيشگاه خداوند، حالت او دگرگون مى‏شود و روح عصيانگر او تصفيه شده و مستحق آمرزش و رحمت مى‏گردد.

 از نظر اسلام هيچ گناهى جز شرك غير قابل بخشش نيست. «ان اللّه‏ يغفر الذنوب جميعاً» ؛ خداوند همه گناهان را مى‏بخشد، (زمر، آيه53).بنابر اين خواهرتان با عزم جدى بر ترك ارتباط نا مشروع و استغفار به درگاه خداوند، مطمئن باشد خداوند گناهش را مى‏بخشد.

اگر كسى مرتكب گناهى شود ولى پشيمان شده و به درگاه خداوند حقيقتا توبه نمايد ، خداوند توبه او را مى پذيرد.توبه راستين از گناهان آن است كه واقعا قصد بازگشت به آن گناه را نداشته باشد و از آن گناه بدش آيد و لذت آن گناهان در وجودش نباشد. خداوند متعال بارها در قرآن مجيد وعده غفران به تائبان داده است و حتى گناهكاران را فرمان داده است كه مأيوس از رحمت او نباشند . چنان چه درآيه 53 سوره زمر مى‏فرمايد: به آن بندگانم كه در گناه‏كردن بر نفس خويش اسراف كرده‏اند بگو هرگز از رحمت بى‏منتهاي خدا نااميد مباشيد البته خداوند همه گناهان شما را خواهد بخشيد كه او خدايى بسيار آمرزنده و مهربان است.  

با نيروي اراده و تصميم جدي و توفيق خداوندي است که راهزن و سارق خطرناکي چون فضيل بن عياض که به انواع گناهان و معاصي آلوده بود با شنيدن آيه اي از قرآن کريم در هنگام سرقت، از خواب غفلت چندين ساله بيدار گرديد و توبه جدي نمود و در راه بندگي خداوند تا بدانجا پيش رفت که نامش در زمره زاهدان و عابدان ثبت گرديد.

بشر حافي بعد از عمري عيش و نوش و افسارگسيختگي و بندگي شيطان با شنيدن تذکري از امام کاظم(ع) توفيق توبه پيدا کرد و از بندگان پاک و خالص خداوند گرديد. پس مي توان با همت و اراده و درخواست توفيق از خداوند و توسل به اولياي پاک او جبران گذشته را نمود و فرصت هاي از دست رفته را جبران نمود و در کاروان بندگان پاک خداوند که عازم ديدار کوي دوست مي باشند وارد شد و از مقيمان حضرت دوست گرديد.

گناه هر چه باشد قابل توبه است و در اين جهت فرقي بين زنا وگناهان ديگر نيست.به شرط آن كه توبه حقيقى باشد يعنى انسان از عمق دل توبه كرده باشد. مكتب تربيتى اسلام تمام آلودگان به گناه را دعوت مى كند كه براى اصلاح خويش و جبران گذشته از در توبه كه درب رحمت الهى است وارد شوند و سعادت خود را باز يابند.


غرق گنه نااميد مشو ز دربار ما                   كه عفو كردن بود  در همه دم كار ما
توبه شكستي بيا هر آن چه هستي بيا                   اميدواري  بجو ز نام غفار ما .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت