ميتوانم به دانش آموز نمره اضافي بدم؟

پرسش:
اضطراب امتحان يك اختلال روان شناختي است كه نشانه هايي مثل تپش قلب زياد، عرق كردن، افت تمركز و حافظه و....مي شود. كه نياز روان درماني زير نظر روان شناس باليني و گاهي هم دارو درماني زير نظر روان پزشك و روان شناس(هردو) دارد. با توضيح بالا:
در كلاس هايي كه دارم دانشجو و شاگرداني دارم كه پركار پرتلاش و با استعداد هستند. اما هنگام امتحان به دليل اين اضطراب نمره آنها افت دارد و خيلي كمتر از زحمت خود نمره مي گيرند. و اين امر سبب افت اعتماد به نفس و احساس مثبت به توانايي هايشان مي شود. آيا از نظر شرعي اشكال دارد من نمره انها را با توجه به توانايي اي كه من از تلاش آنها خبر دارم و با توجه به زحمت‌هاي انها در طول ترم بدهم نه فرقه پايان ترم؟ به نظرم اين با عدالت سازگار تر است چون اضطراب فقط موقع امتحان بر انها عارض مي شود.
پاسخ:
با سلام و عرض ادب
از انجائی که یک استاد اجیر اموزش پرورش ویا اموزش عالی است اگر این نمره دادن خلاف مقررات آن نهاد مربوطه باشد جایز نیست یعنی باتوجه به مقررات باید با این مسئله برخورد کند،وخلاف مقررات جایز نیست.


اجوبه رهبری /1984 /1986 /1982 از قوانین دولتی /واستفتائات تلفنی از دفتر رهبری و امام به شماره های0251//7743232 و7746666.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت