با اقوام بی حجاب چه کنیم؟

پرسش:

يكي از اقوام نزديك من پيش روي برادر شوهر خود بدون روسري مي آيد، حدود دوازده سال است كه اين كار را انجام مي دهد، بارها وي امر به معروف شده است. ولي اثري نداشته است به نظر شما بنده چه بايد بكنم آيا بايد رابطه ي خود را با وي كم رنگ سازم زيرا نسبت به اين موضوع حساسيت زيادي دارم.

پاسخ:

سلام خداوند بر شما

برادر شوهر براي اين خانم نامحرم مي باشد و در مسئله حجاب و نگاه با افراد بیگانه هیچ تفاوتی ندارند. اگر امر و نهی شما در آن خانم تأثیری ندارد؛

اولا: رابطه خود را به عنوان یکی از مراتب نهی از منکر تنها با فردی که حجاب را پیش نامحرم رعایت نمی کند، کم رنگ کن، به گونه ای که او متوجه شود که شما به خاطر رعایت نکردن حجاب که دستور قرآن کریم است، با او رو به رو نمی شوی.

ثانیا:  برای هدایت و راهنمایی او باید به یکی از شیوه ها و راهکارهای غیر مستقیم متوسل شوید. در ذیل به چند نمونه آن اشاره می شود.
1. با یکی از اقوام و خویشان یا دوستان او یا خودت که حرف شان در آن خانم تأثیر بیشتری دارد، هماهنگ شود تا با او در موضوع حجاب و رعایت آن صحبت کند.
2. اگر آن خانم اهل مسجد، منبر و مجالس روضه است با امام جماعت یا فردی که منبر می رود یا شخصی که مداحی می کند، هماهنگ شود تا در مورد وجوب حجاب و ثواب و ارزش کسی که آن را رعایت می کند، هم چنین گناه و کیفر و عذاب سختی که برای افراد بد حجاب یا بی حجاب مقرر شده، صحبت کند.

تذکر:
در هر یک از دو مورد ذکر شده باید به گونه ای عمل شود که اسم شما به صراحت یا کنایه و اشاره به میان نیاید و کسی حس نکند که صحبت های دوست و فامیل یا سخنران با سفارش و هماهنگی شما بوده است.
3. کتاب های زیادی در مورد آثار گناه و نگاه به نامحرم و بی حجابی یا بد حجابی نوشته شده است. کتاب مناسبی در این خصوص تهیه کنید و به مناسبتی توسط خودت یا فرد دیگری به وی یا همسرش هدیه داده شود.

اگر خودش اهل مطالعه نیست به گونه‌ای هماهنگ شود تا آن کتاب توسط همسر یا یکی از محارم یا دوستانش برای وی خوانده شود. کتاب های زیر را

جهت مطالعه پیشنهاد می کنیم.
1- حجاب از دیدگاه قرآن و سنت: اثر سر کار خانم فتحیه فتاحی زاده.
2- گناهان کبیره، جلد اول، اثر آیت الله شهید دستغیب.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت