1. عبادی
  2. اعتقادات و کلام
  3. پنج شنبه, 29 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام
روزه ماه رمضان از اول سی روز بود؟؟یا اول کم یا زیاد بوده بعدا زیاد یا کم شده؟؟؟و با توجه به فرمایش قرآن(رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَيْنا إِصْراً كَما حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِنا)چرا این اصر(سی روز روزه) بر امت رسول ص وضع شده نه بر امت های قبل؟؟؟
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
1-
اینکه در غم و اندوه روزه میگرفتند واجب بوده یا مستحب؟؟؟جمعی بوده یا فردی؟؟
اگر کسی غمگین نمیشد روزه نمی گرفت؟؟
2-
مدت روزه آنها چند روز بوده است؟؟؟(چند روز از روزه ما بیشتر بوده)؟
3-
سند اینکه روزه امت سابقه بیشتر بود چیست؟؟؟
روایت علل صحیحه است؟؟
4-
مبنای تعداد روزهای روزه آنها چه بوده؟؟چه خصوصیتی بوده که ما بخاطر خطای آدم سی روز میگیریم ولی امتهای قبل این خصوصیت را نداشتند؟؟؟
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
باسلام وتشکر از شما .
بر خلاف تصور شما از تورات و انجيل فعلي بر مي آيد كه روزه ميان يهود و نصارا بوده، اقوام و ملل ديگر هنگام رو به رو شدن با غم و اندوه روزه مي گرفته اند، چنان كه در "قاموس كتاب مقدس" آمده است:
روزه به طور كلي در تمام اوقات ميان هر طائفه و هر ملت و مذهب، در موقع ورود اندوه و زحمت غير منتظره، معمول بوده است.(1)نيز از تورات بر مي آيد كه موسي (ع) چهل روز روزه داشته و حضرت مسيح (ع) نيز چهل روز روزه داشته است.(2)اما در اسلام به تصريح قرآن روزة ماه مبارك رمضان كه ماه نزول قرآن است، واجب شده و مدت روزه را يك ماه قمري يعني 29 يا 30 روز اعلام كرده است. در فلسفه اين حكم روايتي نقل شده است كه چند نفر يهودى محضر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله و سلم مشرف شده و داناترين آن ها مسائلى چند از حضرتش پرسيد .در بين سؤالات عرضه داشت: براى چه خداوند سى روز، روزه بر امّتت واجب كرده و بر امم سابقه بيش تر از سى روز لازم قرار داده بود؟
فرمود: وقتى جناب آدم عليه السّلام از شجره منهيّه تناول نمود، آنچه خورده بود، مدّت سى روز در شكمش باقى ماند، پس حق تعالى بر ذريّه او واجب كرد كه تا سى روز گرسنه و تشنه باشند . آنچه را كه در بين اين سى روز مى‏خورند و در خوردن مجاز هستند، تفضّلى است از ناحيه حق تعالى. همين حكم بر جناب آدم نيز ثابت بود. بارى حق حكم مزبور را بر امّت من واجب گردانيد(3)
پي نوشت ها:
1.مكارم شيرازي، تفسیر نمونه، چ دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1379ه ش.ج1، ص 633، به نقل از قاموس كتاب مقدس ، ص 427.
2. همان.
3. شيخ صدوق، علل الشرايع ،ترجمه ذهني تهراني،چ مومنين ، قم 1380 ه ش ،ج‏2، ص231.
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت