1. عبادیادی
  2. اعتقادات و کلام
  3. سه شنبه, 09 ارديبهشت 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
تولد حسنین ع از ران حضرت ص(وَلَدَتِ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ مِنْ فَخِذِهَا الْأَيْمَنِ وَ أُمَّ كُلْثُومٍ وَ زَيْنَبَ مِنْ فَخِذِهَا الْأَيْسَرِ) عُيُونُ الْمُعْجِزَاتِ، لِلْمُرْتَضَى چه توجیهی دارد؟؟
معنای روایت (لَا غَيْرَةَ فِي الْحَلَالِ بَعْدَ قَوْلِ رَسُولِ اللَّهِ ص لَا تُحْدِثَا شَيْئاً حَتَّى أَرْجِعَ إِلَيْكُمَا فَلَمَّا أَتَاهُمَا أَدْخَلَ رِجْلَيْهِ بَيْنَهُمَا فِي الْفِرَاشِ) دركافي وكشف الغمة چیست؟چه مناسبت و ضرورتی چه حکمتی داشته که شب زفاف رسول ص چنین کند؟
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام
لطفا هر سوال در یک تاپیک مجزا مطرح شود.
در مورد روایت اول عرض کنم این حدیث در القطره ذکر شده مدرك كتاب القطرة ، روايتي از كتاب هداية الكبري است ! كه خود كتاب هداية الكبري ، و مولف آن مورد اشكال عموم علماي شيعه است ، و مولف آن ، يكي از سرشناس ترين مولفين غالي است !
جداي از اينكه براي روايت خود سند معتبري نيز نياورده است !
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام
شما در مورد سند مذکور(عُيُونُ الْمُعْجِزَاتِ، لِلْمُرْتَضَى)نظری ندادیدآنهم معتبر نیست؟؟
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
فرقی نمیکنه چون این کتاب هم منبع شان همان است که عرض کردیم لذا قابل اعتماد نیست.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
شماکه طلبه هستید اگر در کتابتان در مورداهل بیت ع روایتی می نویسید به معنا و مفهوم آن روایت و صحت و ضعف آن ، اعتبار و عدم اعتبار آن دقت میکنید یا نه؟؟؟
چطور ممکن است سید مرتضی با آن جلالت قدر که اسطوانه علم و فقه و کلام بود روایت را آورده و متوجه عدم اعتبار آن نشده و لااقل به آن توضیحی که دلالت بر عدم صحتش کند نزند؟؟؟؟؟؟
شما یک روایت ضعیف را یا نقل نمیکنید یا تصریح بر عدم صحت آن میکنید ویا توضیح می دهید چطور سید مرتضی متوجه این نکته نبوده؟؟؟یا روایت را قبول داشته لذا توضیح نداده و تلقی به قبول نموده ؟؟؟؟
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام و ادب
دوست عزیز ما کتاب کافی را هم 100 درصد همه روایاتش را معتبر نمی دانیم.
یا شیخ صدوق آن عالم وارسته و با تقوی از سهو النبی روایاتی را ذکر کرده است که مورد قبول اجماع شیعه نیست.
در ثانی اختلاف در محدیثین نسبت به صحت یک حدیث یا ضعف آن در بین علما مرسوم است.
حدیث شناسی علم گسترده دامن و عمیقی است كه محدث تنها پس از گذر از كوچه پس كوچه های درایه و رجال و تاریخ حدیث و شناخت محدثین و كتاب شناسی حدیث، و همچنین نسخه شناسی و تسلط بر منابع حدیثی اهل سنت، و همچنین علم تاریخ به عنوان زمینه صدور این احادیث، و همچنین آشنایی علم فقه و اخلاق و عقائد به عنوان موضوعات مورد بحث احادیث، می تواند حدیثی را ارزیابی كند.
در این كوچه پس كوچه های اجتهاد كمتر می شود كه دو محدث همیشه همراه هم باشند؛ و این در علوم نظری، عجیب نیست، بلكه توافق كلی در آن غیر منتظره است، و احیانا حكایت از تأثیر پذیری یكی از دیگری و نوعی تقلید دارد.
از این رو است كه ممكن است حدیثی نزد عالمی صحیح باشد، ولی نزد دیگری ضعیف.
به عنوان یك نمونه خیلی كوچك و پیش پا افتاده عرض می كنیم شخصی به عنوان "سهل بن زیاد آدمی" در تعداد قابل توجهی از روایات كتاب ارزشمند كافی آمده است. در باره این شخص دو دیدگاه متفاوت وجود دارد؛ بعضی او را ضعیف می دانند و بالتبع به احادیث او مگر شواهد قدرتمندی داشته باشد، اعتماد نمی كنند، و بعضی او را به اصطلاح "ثقه" و قابل اعتماد می دانند، مگر قرائنی بر بی اعتباری آن در موردی وجود داشته باشد.
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
پس حرف شما این شدکه سید این روایت را سندا و دلالتا صحیح می دانسته نقل کرده و حاشیه نزده
در نتیجه سوال پا برجاست سید جلیل القدری چون ایشان چه توجیهی بر این روایت داشتند؟؟؟معتقد به ولادت از فخذ بودند؟؟؟روایت را برای خود چطور حل کرده بودند ؟؟؟
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
با سلام
خیلی از روایات حاشیه زده نشده بر آنها.
نکته مهم این هست که روایات اینچنینی که یک مورد هم در جایی دیگه نقل کردید در کتب حدیثی وجود دارند که محدثین نقل کردند و اینها تفسیر های معنوی ممکن است داشته باشند که که بر فرض صحت حتما دارند اما ما نمی دانیم.
خیلی از احادیث هضم آن بر ما مشکل است و داریم عرفا بعضی احادیث رو نقل نمیکردند برای هر کسی.
حال سید این حدیث رو طبق مبنای خود صحیح میدانسته و تفسیری انفسی حتما قائل بوده و یا نهایت واگذار کرده به علم اهل بیت.
موفق باشید
اللهم عجل لولیک الفرج
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام
نقل روایت و حاشیه نزدن به آن بمعنی تلقی به قبول کردن آن است
یعنی به خاطر تفسیر معنوی که داشته حاشیه نزده؟؟
این روایت سری اهل بیت ع بوده است؟؟چرا سید فاش کرده؟؟مگرکتاب عیون المعجزات کتاب عرفانی است؟؟
چون ما از ما فی الضمیر سید خبرنداریم پس میگوییم این روایت قابل اعتماد نیست.
نظر
There are no comments made yet.
  1. بیش از یک ماه پیش
  2. اعتقادات و کلام
  3. لینک جواب
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت