چرا خداوند میل جنسی را آفرید و آن را بر انسان منع کرد؟

پرسش:

چرا خداوند ميل جنسي را آفريد و آن را بر انسان منع كرد، ولي ميل خوردن و آشاميدن را منع نكرد؟

پاسخ :

با سلام و عرض ادب و احترام 
ميل جنسي يك گرايش ثابت انساني و از ابعاد وجودي او است كه به منظور بقاي نسل بشر روي زمين، خداوند آن را در نهاد انسان قرار داده، چنان كه ميل و لذت خوردن و آشاميدن به لحاظ حفظ وجود بقا و سلامتي در انسان قرار گرفته است.
خداوند استفاده از اين دو را منع نكرده است، بلكه بر ارضاي صحيح آن تأكيد ورزيده است. خوردن و آشاميدن و ميل جنسي به خودي خود، نه بار مثبت دارد و نه بار منفي. اما اگر از غريزة جنسي در جهت خلاف فطرت استفاده شود، مانند رابطه با جنس موافق، موجب فساد اجتماعي و بي بند و باري مي شود، يا با كمالات روحي و معنوي در تعارض مي باشد، آن وقت مذموم و ناپسند خواهد بود، همان طور كه اگر در خوردن و آشاميدن، زياده روي صورت گيرد (كه از آن به پرخوري و اسراف ياد مي شود) و يا از غذاهاي زيان بخش استفاده شود، خوردن و آشاميدن نيز ممنوع خواهد بود، پس اسلام، به مقتضاي فطري بودن، وجود غرائز و تمايلات دروني انسان را مي پذيرد و هرگز با سركوبي آنان موافق نيست.
چگونه خداوند نيازي را در وجود انسان قرار داده، اما از آن منع كرده باشد؟! اسلام هيچ گاه با زهد و رياضت ها و ترك دنيا و لذات موافق نبوده، بلكه آن ها را ناپسند دانسته، حتي بر استفاده از نعمت هاي خداوند و بهره برداري از آن ها به صورت صحيح تشويق كرده است.
در عين حال بر تعديل غرايز و تمايلات و پرهيز از افراط و تفريط و استفادة صحيح از آنها جهت رسيدن به هدف (كه قرب الي الله است) اصرار مي ورزد.
بر اين اساس ازدواج را كه ارضاي صحيح و طبيعي غريزة جنسي است، پيشنهاد كرده و حتي آن را مستحب و در مواردي واجب دانسته است. به همين خاطر ديني است كه در حد وسط و اعتدال قرار دارد و از افراط و تفريط ها جلوگيري كرده است.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت