آیا مشکلات جنسی جوانان فقط با نصیحت کردن حل خواهد شد؟

پرسش:

هر وقت درباره مسائل جنسى جوانان صحبت مى شود، نصيحت مى شنويم كه بايد زودتر ازدواج كنيد. آيا مشكل جوانان فقط با نصيحت حل مى شود ؟

پاسخ:

با سلام و ادب

ما هم با شما موافقيم كه اين مشكل با نصيحت تنها حل نمى شود. اگر مى خواهد كه اعتراف كنيم شرايط اقتصادى و مشكل هاى موجود مقصرند و مسئولين نظام به ويژه بايد در اين باز، فكرى كنند، ما تا اندازه معقول آن را اعتراف مى كنيم.

اما عزيزان جوان بايد بدانند كه اين شرايط كم و بيش بوده و خواهند بود پس ما ناچاريم حداقل از نظر روحى خود را نبازيم. و همچنين به ميزانهاى ديگرى كه در مكتب داريم اشاره كنيم. در گزارش مبسوطى در روزنامه كيهان با جوانانى صحبت شده بود كه امكانات داشتند اما به دليل ضعف روحى، وسواس در گزينش، عدم معيار انتخاب، بى نيازى مصنوعى يا به خاطر بالا رفتن سن، ازدواج نمى كنند. بنابراين باز هم مى گوئيم با توكل بر خدا اقدام كنند و از چند مورد جواب ردّ سرخورده نباشند. به چند ملاك كه توان روحى را مى افزايد توجه مى دهيم.

خداوند توانا كه فقير نمى شود! در قرآن فرموده اند ازدواج كنيد و اگر فقير هستيد. خداوند توانگرى مى بخشد (سوره نور) و به همين دليل در عرف مردم مى گويند خداوند پول عروسى را مى رساند على((عليه السلام)) در نهج البلاغه بخش كلمات قصار مى فرمايد: از هر چيز كه ترسيدى خود را در معرض آن قرار بده، زيرا عقب نشينى تو از آنچه خوف دارى بيشتر صدمه مى زند. نمونه هاى موفقى در اين نوع اقدامات داشته ايم كه خاطرات شيرينى را رقم زده است.
زيرا كاملاً روشن است ازدواج، ارتباط جديد است و از ارتباط جديد امكانات جديدتر متولد مى شود. موارد زيادى تحصيل امكانات بعد از اقدام بدست آمده، حتى از طريق خانواده همسر تسهيلاتى آماده شده. و اين همان مفهوم حرف ارزشمند پيامبراكرم((صلى الله عليه وآله))مى باشد كه فرمود ازدواج، رزق و امكانات را جلب مى كند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت