چرا پس از صیغه موقت مشکلات روحی برایم ایجاد شد؟

پرسش:

بنده چون در هنگام تحصيل ازدواج ممكن نبوده به صيغه قناعت كرده ام ولي دچار مشكلات روحي شده ام و با اين شرايط در جامعه حرف هايم خريدار ندارد البته از نظر خانواده همسرم تاكنون مشكلي نبوده است ولي ممكن است مشكل پيش بيايد و من از اين مي ترسم كه آنها با گذشت زمان تغيير كنند البته راهي براي بازگشت نيست و من هم قصد بازگشت ندارم ولي نگرانم من را راهنمايي منطقي كنيد؟

پاسخ:

با سلام و ادب

قبل از هر چيز بايد اقدام خالصانه و صميمانه شما را ستايش كنيم كه علي رغم برخي مشكلات مادي و اجتماعي، براي حفظ خود از آلوده شدن به گناه و... اقدام به ازدواج نموده ايد و از اين طريق نصف دين خود را كه حفظ عفت و عفاف و پاكدامني است نگهباني كرده ايد. مطمئن باشيد اكنون با چنين انگيزه ارزشمند و الهي و با توكل بر خداوند اقدام به ازدواج فرموده ايد، خداوند لطف و رحمت خودش را نسبت به شما طبق وعده اي كه در قرآن داده است مضاعف خواهد كرد. «ان يكونوا فقرا يغنهم الله من فضله» و فضل او شامل حال شما خواهد شد.
نگران آينده و تغيير انديشه ها و افكار اطرافيان و يا شرايط موجود نباشيد، توكل بر خداوند كنيد و با تلاش و جديت كافي به دنبال كار و شغل مناسبي در كنار درس باشيد تا منبع درآمدي براي زندگي و فراهم كردن هزينه هاي آينده تان باشيد شكي نيست كه نمي توان در انتظار بود و دست روي دست گذاشت و منتظر آن بود كسي بيايد و ما را به كار و شغلي دعوت كند. در وضعيت اشتغال كنوني بايد براي پيدا كردن شغل تلاش بيشتري كرد و البته نبايد انتظار شغل دائمي و يا با بالاترين امتيازات و شرايط، بلكه به حداقل ها اكتفا كنيد و به فضل و رحمت خداوند و به اميد پيدا كردن موقعيت جديد و شغل بهتر، كار را آغاز نماييد.
روابط عاطفي نزديك تري با همسرتان و خانواده محترمشان داشته باشيد و براي همسرتان وضعيت زندگي، شغلي و آينده را خوب ترسيم و تشريح كنيد و او را با افكار و انديشه هاي خود همراه سازيد كه اگر او با شما همراه شود و قناعت پيشه كند و شما را آنگونه كه هستيد پذيرا باشيد و انتظاراتش را بالا نبرد و در همين سطح حفظ كند، به تدريج مي توانيد در خانواده وي نيز مقام و شأن داشته باشيد زيرا همراهي همسرتان با شما و پسنديدن اخلاق و رفتار و انديشه هاي شما و به دنبال آن تعريف و تمجيد از شما براي والدين و فاميل خود، باعث مي شود جايگاه تان در بين فاميل مشخص شده و محفوظ باقي بماند و از موقعيت و جايگاه صحيح و خوبي برخوردار باشيد، بنابراين توجيه و همراه ساختن همسرتان و به دنبال آن خانواده اش يكي از اهداف مهم فعلي شما باشد و در اين جهت كوشا و فعال باشيد.
نكته ديگر اين كه شما در نامه تان نفرموديد مشكلات روحي زيادتان چيست. در اين زمينه در نامه بعدي با ما مكاتبه كنيد. نسبت به اقدامي كه كرده ايد دچار ترديد نشويد، مطمئن باشيد به تدريج و پيدا كردن شغل جايگاه بهتري پيدا خواهيد كرد. در اينجا بد نيست به روايتي اشاره كنيم كه مي فرمايد شما نمي توانيد با اموال تان رضايت مردم را به دست آوريد و آنها را با خود همراه كنيد، بلكه اين اخلاق و روش معاشرت و حسن خلق شماست كه مي تواند جلب نظر و رضايت ديگران را به همراه داشته باشد. بنابراين اگر چه از شرايط مالي و شغلي خوبي برخوردار نيستيد ولي حسن معاشرت و حسن سلوك و رفتار و اخلاقتان مي تواند تمام توجه ديگران را به خود جلب كند. پس چه بهتر كه روابط اجتماعي مثبت و فعال خودتان را با اقوام فاميل و خانواده محترمتان گسترش دهيد و خالصانه و از روي دلسوزي و صادقانه با آنان تعامل داشته باشيد كه هر كس بين خود و خداي خود را اصلاح كند، خداوند نيز امور دنيوي و روابط بين او و مردم را اصلاح خواهد كرد و مورد محبت و علاقه ديگران واقع خواهد شد.
نكته آخر اين كه فعلا چندان فكر و ذهنتان را مشغول به امر سربازي نكنيد و درستان را با موفقيت ادامه دهيد چه بسا سربازي را نتوانيد در محل سكونت انجام دهيد و در اوقات آزادتان شغلي را داشته باشيد و هزينه زندگي را كسب نماييد.
به خصوص كه متأهل هستيد و معمولا هم شغل براي افراد متأهل زودتر فراهم مي شود و براي سربازي افراد متأهل تسهيلات بيشتري معمولا قائل مي شوند.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت