وظیفه مرد نسبت به زن و بچه اش ارجحیت دارد یا نسبت به پدر و مادر؟

پرسش:

با عرض سلام و خسته نباشید؛ یک سوال داشتم.
وظیفه مرد نسبت به زن و بچه اش ارجحیت دارد یا نسبت به پدر و مادرش؟  با توجه به این که بنده در آلمان زندگی میکنم و خانواده شوهرم در ایران هستند و پسر بزرگتر در آلما ن دارند که کاملا بی توجه است و یک پسر کوچکتر هم دارند. آیا همسر من وظیفه دارد نزد پدر و مادر 60 و 70ساله اش باشد؟با سپاس و تشکر.

 پاسخ:

با سلام و ادب

انسان هم نسبت به پدر و مادر و هم نسبت به همسر و فرزند ان وظيفه دارد ونمي توان يكي را بر ديگري مقدم داشت ، مگراين كه شرائط خاصي بوجود آيد ؛ بنابراين بايد انسان سعي نمايد كه بين اين دو وظيفه را جمع كند . اما اگر پدر و مادر شوهرتان رسيدگي ويژه اي لازم دارند و شخص ديگري نيست تا از آن ها پرستاري كند اولويت سرپرستي  با پدر و مادر است. در غير اين صورت همسر و فرزند ارجح مي باشند.

در صورت اول نيز بايد شوهر نفقه زن و فرزندان را بپردازد و اگر زن بخواهد بايد حد اقل چهار ماه يك بار براي هم بستري در نزد همسر باشد. در ضمن اگر بودن شما در كشور آلمان به خواسته شوهرتان بود ، از نظر اخلاقي وظيفه دارد كه در كنارتان باشد.

البته شما مي توانيد براي استحكام بيشتر خانواده و برخورداري فرزندان از سايه پر مهر پدر و مادركه هر دو لازم و ضروري است، در صورتي كه كار ضروري و ويژه نداريد ، در كنار همسر و در ايران باشيد تا شوهرتان بتواند هر دو وظيفه را به انجام برساند.

مطمئنا اين كارتان بسيار ارزشمند بوده و علاوه بر خير دنيوي ، پاداش اخروي را نيز به همراه خواهد داشت.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت