لباس تنگ مرگ آور است

لباس تنگ باعث ایجاد اختلال در جریان خون، احساس کوفتگی و خستگی، دل درد، نفخ شکم، عفونت ادراری در خانم ها، خارش و سوزش پوست، اگزمای تماسی، زخم و بریدگی پوستی، ترش کردن غذا، رشد قارچ‌های پوستی و حتی سرطان سینه در خانم‌ها می‌شود.

لباس‌های کُشنده
 شاید فکرش هم به ذهنتان خطور نکرده باشد که پوشیدن لباس تنگ، اینقدر خطرناک است که حتی می‌تواند برای فرد، مرگ آور باشد. شاید به همین دلیل است که بزرگان و پیشوایان دینی ما تا این حد بر پوشیدن لباس‌های مناسب بسیار تاکید داشته‌اند. این روزها نسل ما با یک پدیده اجتناب‌ناپذیر روبروست و آن هم کوچک شدن همه چیز است. خانه‌های نقلی، ماشین‌های کوچک، شلوارهای کوتاه و تنگ، مانتوهای چسبان و پیراهن‌های تنگ.

این مدهای خطرناک
موج استفاده از لباس‌های تنگ را اگر محصول جبر زمانه ندانیم، قطعا حاصل مد هستند. این مدها برای سلامت بدن خطرناک است چون پوشیدن لباس تنگ، عروق پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در قسمت‌هایی مانع‌ ‌گردش صحیح خون می‌شود، به خصوص اگر تنگی لباس‌ ‌در ناحیه لگن،‌ ‌زانو، سینه و حلقه آستین‌ها باشد. همین اختلال جریان خون باعث عارضه شایع لباس‌های تنگ؛ یعنی احساس کوفتگی و خستگی می‌شود. البته گاهی این تنگی به حدی زیاد می‌شود که قسمت‌هایی از پوست کبود شده و این کبودی می‌تواند روی کل بدن تاثیر منفی بگذارد.

 سرطان در کمین است
مشکل دیگری که در اثر پوشیدن لباس تنگ به خصوص در استفاده مستمر و دائمی آن ایجاد می‌شود، اختلال در جریان گردش خون است. عروق پوست، عروق بسیار ظریف و نازکی هستند که کار تغذیه و خون‌رسانی به پوست را بر عهده دارند. وقتی این عروق تحت فشار دائمی قرار می‌گیرند به تدریج تنگ و بسته می‌شوند. در نتیجه جریان خون بافتی که مورد فشار قرار گرفته است به هم می‌خورد و رشد پوست مختل می‌شود. به همین دلیل پوست هم می‌تواند به آسانی زخم شود و هم می‌تواند به دلیل نقص تغذیه‌ای که پیدا می‌کند دچار بریدگی ‌شود. گاهی حتی خود بیماران هم نمی‌دانند که تنگی لباس‌شان سبب ایجاد زخم و بریدگی در پوست شده است. این مشکلات در ابتدا خود را با سوزش و خارش نشان می‌دهند. در این صورت فرد باید بلافاصله لباسش را عوض کند تا اختلال جریان خون برطرف شود. حتی جالب است بدانید که پوشیدن لباس تنگ ممکن است در خانم‌ها باعث سرطان سینه شود.

شلوارهای بیماری‌زا
دوچرخه سواری و اسب‌سواری برای خانم‌ها معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کند، تنها ممکن است حین انجام این فعالیت‌ها موهای وارد پوست شده و آبسه‌ای دردناک ایجاد کند. این بیماری «Jeep Disease» یا بیماری جیپ سواران نام دارد. زیرا بیشتر کسانی که جیپ سواری می‌کنند به آن دچار می‌شوند. درمان آن نیز معمولا با جراحان است. علت این بیماری، پوشیدن شلوارهای چسبان و قرار گرفتن طولانی مدت روی موتور، دوچرخه و اسب است که  به علت بسته بودن فضا، عفونت‌ها را تشدید کند.
 یکی دیگر از مشکلات شایعی که شلوارهای تنگ برای خانم‌ها ایجاد می‌کند عفونت‌های قارچی است. این شلوارها مانع از تبخیر می‌شوند و  احتمال بروز عفونت‌های قارچی از قبیل «کاندیدیاز» بیشتر می‌شود. علاوه براین، عفونت‌های میکروبی ناحیه مقعد در محیط مرطوب راحت‌تر می‌توانند  تکثیر پیدا کنند.

رابطه نازایی و پوشش
قدرت باروری همیشه موضوع داغ محافل علمی بوده، به‌خصوص اکنون که پیشرفت‌های بشری و ماشینی شدن زندگی به نوعی این قدرت را در افراد کاهش داده است، محققان بار دیگر سایر عوامل محیطی موثر بر باروری و سلامت بدن را مورد بحث قرار داده‌اند. در تحقیقات اخیر آمده است که پوشیدن شلوارهای فاق کوتاه جریان خون دستگاه تناسلی را مختل می‌کند! متخصصان بارداری هم رابطه بین نازایی و پوشش تنگ را تایید می‌کنند

لباس زیر تنگ هم نپوشید!
لباس زیرهای تنگ و آن‌هایی که از جنس شیمیایی هستند معمولا ظاهر بهتری دارند اما تنگ بودن و عدم امکان بخار شدن رطوبت و جنس‌های شیمیایی به کار رفته در آنها می‌توانند شما را به دردسر بیندازند. الیاف طبیعی مانند پنبه معمولا منفذهای کوچکی دارند که اجازه می‌دهند رطوبت تبخیر شود اما این منافذ در الیاف شیمیایی یا کم هستند یا اصلا وجود ندارند بنابراین عفونت‌ها تشدید می‌شوند. علاوه براین مواد شیمیایی به کار رفته در آنها ممکن است حساسیت‌زا باشند. درکل لباس زیرهای تنگ می‌توانند «فولیکولیت» یا همان عفونت ریشه مو و سایر عفونت‌ها را تشدید کنند.

خودمان را دوست بداریم
همیشه به یاد داشته باشیم که توجه و مراقبت از خود، از وظایف ما بر خودمان است و نباید صرفا به خاطر مد و یا خوشایند دیگر از لباس‌هایی استفاده کنیم که به خودمان صدمه بزنیم. چون در مقابل سلامتی و جسم‌مان مسئول هستیم پس بیاییم با خودمان مهربان باشیم

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت