حمله ‌اراذل به ‌هیئت عزاداری

به نقل از دانا، چند شب گذشته در جریان برگزاری مراسم وفات حضرت ام‌البنین(س) در هیئت مکتب‌المهدی(عج) عده‌ای از اراذل و اوباش محله نارمک اقدام به هتاکی و بی‌حرمتی به عزاداران مقابل درب هیئت کردند.
در همین خصوص محمد کمیل مداح این هیئت در باره جزئیات این حادثه گفته بود که این افراد یک عده اراذل محله نارمک بودند که یک ساعت پیش از جلسه هیئت در آن‌جا بودند و شروع به آزار مردم کردند و حتی متاسفانه به زنانی که از آنجا گذر می‌کردند، اهانت کرده و در واکنش به ارشاد لفظی اعضای هیئت با آن‌ها درگیر شدند.
کمیل همچنین با تاکید براینکه این اتفاق به دلیل دشمنی با فرد خاصی نبوده است، اظهار داشته در فحاشی کردن این اراذل و اوباش غرض ورزی شخصی نبود. بلکه این‌ افراد اقدام به فحاشی و ناسزاگویی نسبت به ائمه اطهار(ع)، عزاداران، هیئتی‌ها و جمعی از مردم کردند.
این مداح اهل بیت‌(ع) با بیان اینکه هیئت مکتب‌ المهدی(عج) یک هیئت صرفاٌ محلی نیست و مردم از مکان‌های مختلف به این مکان جهت عزاداری می‌آیند، افزود: زمانی که نیروی انتظامی به محل حادثه آمد، این افراد متواری شدند و پیگری‌های آن‌ها تحت عنوان شاکی خصوصی ادامه دارد.
کمیل با تاکید بر جرأت گرفتن اراذل و اوباش برای بی حرمتی به اهل بیت‌(ع) اظهار داشت: کار به جایی رسیده است که عده‌ای به خود اجازه می‌دهند به اعتقادات مردم هتاکی و حمله کنند، دست و پای مردم را بشکانند و وسایل نقلیه مردم را مورد حمله قرار بدهند. از نیروی انتظامی و دستگاه قضایی می‌خواهیم که به طور جدی با این افراد مقابله قانونی کند.
برهمین اساس با توجه به حساسیت موضوع و فضایی که در سطح جامعه به وجود آمده بود، خبرنگار دانا جزئیات جدیدی از این حادثه را منتشر کند که محورهای عمده آن به شرح ذیل است:
* افرادی که اقدام به عربده کشی نموده بودند، در حالت مستی کامل اقدام به عربده کشی، چاقو کشی و عریان نمودن خودشان به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم کرده بودند که البته همین مسئله جای تامل بسیار دارد؛ چرا که عده‌ای در جامعه اسلامی با مصرف مشروبات الکلی علیه مقدسات اقدام کرده‌اند که خود این مسئله به نوعی قبح زدایی است.
*با توجه به اظهارات شهود در محل، اصل این کار با هدف توهین به هیئت و مقدسات دین بوده و غرض ورزی شخصی در این میان به هیچ وجه مطرح نبوده است.
* درگیری میان اعضا و متولیان هیئت و اراذل و اوباش به این دلیل بوده که هنگام سخنرانی فحاشی و بی احترامی این افراد صراحتا توسط حاضرین در جلسه هیئت شنیده می‌شده و همچنین بنا به گفته برخی حاضرین این افراد با حضور در بیرون هیئت به زنان و دختران بی احترامی می کردند که به همین جهت متولیان هیئت سعی در ارشاد به صورت لفظی و امر به معروف این افراد داشته‌اند که با اقدام فیزیکی و چاقو کشی مواجه شده و در میان این درگیری یکی از اعضای هیئت از ناحیه سر مجروح می‌شود.
* مهمترین مسئله در این حادثه برخلاف توضیحات محمد کمیل مداح اهل بیت(ع)، اینست که با توجه به اظهارات برخی حاضرین در محل نیروی انتظامی به هیچ وجه در محل حضور پیدا نکرده و پیگیری از سوی این نهاد در محل حادثه انجام نشده است و این در حالی است که مسئولان انتظامی از حضور به موقع بر سر صحنه ارتکاب جرم توسط نیروهایش خبر داده بود.
در مجموع و با توجه به اینکه متاسفانه به تازگی شاهد شهادت یک شهید امر به معروف و نهی از منکر به نام شهید علی خلیلی بودیم، اما در کمتر از دو هفته مجدداً گروهی از اراذل و اوباش به خودشان اجازه دادند که این بار هم در حالت مستی به هیئت حضرت اباعبدالله (ع) در شب وفات حضرت ام‌البنین(س) بی‌حرمتی کنند؛‌ لذا انتظار می‌رود مسئولان انتظامی و قضایی براساس قانون مجازات اسلامی که برای این افراد مجازات های سنگینی هم در این قانون در نظر گرفته شده، برخورد قاطعی صورت دهند تا بازهم شاهد شهادت افراد دیگر و اهانت برخی افراد لا‌ابالی نباشیم.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت