آیا ماه صفر نحس است؟

استاداحمد عابدی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه معتقد است: نحس بودن ماه صفر که در قرآن کریم به آن اشاره شده است ریشه اعتقادی ندارد و مسلمانان به دلیل رحلت پیامبر (ص)، و برخی ائمه اطهار (س) در این ماه فال بد می زنند که نحس می شود.
به گزارش شفقنا، استاد احمد عابدی درباره ماه صفر و اینکه می گویند ماه صفر نحس است، اظهار کرد: واقعیت این است که روزها و اعداد با یکدیگر تفاوتی ندارند اما ممکن است کسی یا کسانی فال بد بزنند که البته تاثیر هم دارد اما اگر کسی فال بد نزند ماه صفر با دیگر ماه ها هیچ تفاوتی ندارد .
وی افزود: اگر کسی به چیزی بد بین باشد مانند همان چشم بد تاثیر گذار است برخی از قدما می گفتند زبان بنده قلم کردگار است و نتیجه این می شود اگر کسی به صفر فال بد زد اثر بد هم می بیند و اگر فال بد نزند هیچ مشکلی پیش نمی آید به بیان دیگر معنی آیاتی که به نحس بودن ماه صفر یا روزهایی که در آن عذاب بر قومی وارد شده این نیست که این ماه از ابتدا نحس باشد بلکه بدین معنی است که اگر کسی این ماه را فال بد زد برایش نحسی می آورد که البته می توان با صدقه، دعا، ذکر، توکل بر خدا و فال نیک اثر بد و نحوست این ماه را از بین برد.
این استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: وقتی رحلت پیامبر، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در این ماه قرار گرفت باعث شد تا مسلمانان در این ماه فال بد بزنند چگونه است که آثار چشم زخم حتی در قرآن کریم هم آمده است فال بد و فال نیک هم همینطور است. پیامبر اکرم ص فال نیک میزد  سفارش هم می کرد که فال خوب بزنید.
عابدی گفت: کلمه نحس که در قرآن کریم به کار رفته است که می توان به آیاتی از جمله " فی ایام نحسات" یا "فی یوم نحس مستمر" اشاره کرد یعنی خداوند متعال عذاب را برای آن قوم عاد و ثمود در روزهای نحسی وارد کرد. البته یک روز با روز دیگر هیچ تفاوتی ندارد چون در یک روز عذاب نازل می شود آن روز را نحس می گویند اگر در یک روز نعمت نازل شود آن را مبارک می نامند که می توان به خظاب قرآن کریم به شب قدر اشاره کرد که می فرماید: " فِي لَيْلَةٍ مُّبَارَكَةٍ" چرا که قرآن کریم در آن شب نازل شده است. و الا خود روزها هیچ تفاوتی با هم ندارند.
انتهای پیام
www.shafaqna.com/persian

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت