چرا به طور مشخص عنوان نشده که این دادگر و مصلح از نسل پیامبر اکرم است؟!

پرسش: 

همان طور که می‌دانیم تمام ادیان الهی و پیروان تمام ادیان به این موضوع اعتقاد دارند که در آخر الزمان یک مصلح و دادگر ظهور می‌کند، چرا به طور مشخص عنوان نشده که این دادگر و مصلح از نسل پیامبر اکرم است؟! هر کدام از ادیان عقیده دارند که از دین آنها مصلح ظهور می‌کند و این باعث اختلاف میان پیروان ادیان شده است؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب و احترام 

اختلافات مربوط به پیروان ادیان است نه دین خدا و در واقع برای آخر الزمان یک مصلح وجود دارد که جهان را پر از عدل و داد نموده و بشر را از گمراهی نجات می‌دهد. ما مسلمانان ـ به ویژه شیعیان ـ‌ باور داریم که آن مصلح و موعود، اما زمان(ع) است که با مشخصات بیان شده است.
در برخی از روایات اسم، القاب و ویژگی‌های ظاهری حضرت ذکر شده است. در بعضی از روایات دیگر از نحوه ظهور، شرایط و علایم ظهور حضرت سخنی به میان آمده است. همچنین در بعضی روایات دیگر از مؤلفه‌های حکومت امام سخن رفته است. در بعضی از احادیث تصریح شده است که امام از ذریه اسماعیل(ع) و نوادگان پیامبر(ص) و حضرت فاطمه(ع) بوده و بر اساس شریعت محمدی(ص) حکم می‌راند.
شیعیان با استناد به منابع مورد قبول خود و مذاهب معتقدند که مهدی موعود(ع) از نوادگان امام حسین(ع) و فرزند امام حسن عسکری(ع) است که در سال 255 یا 256 و یا 258 هجری به دنیا آمده، دارای دو غیبت. صغرى و کبرى است که بعد از ظهور جهان را پراز عدل و داد خواهد نمود و او تنها مصلح جهان می‌باشد(1).
در این میان پیراوان ادیان دیگر طبق عقاید خودشان، مصلح جهان را، موعودی می‌دانند که در ادیان خودشان به او اشاره شده است.
مسیحیان باور دارند که مصلح، عیسی بن مریم(ع) است که ظهور خواهد نمود. یهودیان بر این گمانند که هنوز به دنیا نیامده است و به دنیا خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد نمود؛ این در حالی است که مسلمانان عقیده دارند حضرت عیسى(ع) با امام زمان(ع) بیعت کرده و پشت سر امام نماز خواهد خواند و عیسى(ع) یکی از یاران امام است.
امّا این که چرا در ادیان سابق ویژگی‌های مهدی موعود به ویژه این که از فرزندان پیامبر اسلام است، تصریح نشده، پاسخ این است: آنان پیامبر خاتم را قبول ندارند. آن چه در یهودیت تحریف شده کنونی وجود دارد، این است که سلسله پیامبران تنها در نسل اسحاق است، نه در نسل اسماعیل، بنابر این یهودیان موجود بر اساس این که پیامبری محمد بن عبدالله(ص) را قبول ندارند، طبیعی است نمی‌توانند با این اعتقاد به مهدی موعود از نسل پیامبر اسلام معتقد باشند.
اما در دین مسیح: مسیحیان منتظر پیامبر بعدی هستند و پیامبر اسلام را به عنوان پیامبر بعدی قبول ندارند. این هم معقول نیست که رسالت پیامبر اسلام را قبول نداشته باشند و پسری از شاخه‌های آن را که امامت امام دوازدهم باشد بپذیرند.
آن چه گفته شد، مربوط به دو دین یهودیت و مسیحیت تحریف شده موجود است. امّا صرف نظر از تحریف، تمامی انبیا به پیامبر بعدی بشارت داده‌اند و همگی انسان‌ها را در یک صراط (آن هم صراط مستقیم) دعوت نموده‌اند که آخرین آن‌ها پیامبر اسلام(ص) است، نیز همه به حکومت عدل و جهانی حضرت مهدی که از نسل پیامبر اسلام(ص) است، بشارت داده‌اند، لیکن به جهت تعصّبات مذهبی به مرور زمان نشانه‌های پیامبر اسلام (و آن چه را که مربوط به دین خاتم است) تحریف نموده‌اند،‌که در این جا مجال بیان آن نیست.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت