چرا اسلام دین مسیحیت را قبول ندارد ؟

پرسش:

با توجه به رسمیت داشتن و دلایل اثبات شده بر وجود حضرت مسیح چرا دین اسلام این دین را قبول ندارد؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب 

با توجه به رسمیت داشتن و دلایل اثبات شده بر وجود حضرت مسیح ، چرا اسلام این دین را قبول ندارد؟
دين اسلام نه تنها مسيح را به عنوان پيامبر الهي قبول دارد ، بلكه در آيات قرآن تأكيد شده كه يك انسان مومن آن است كه نه تنها به پيامبر اسلام ، بلكه بايد به تمام پيامبران پيشين و كتاب هاي آسماني آنها ايمان داشته باشد(1) و فرقي بين آنها نگذارد.(2)
طبق تعاليم اسلام و قرآن ، دين در نزد خداوند تنها يكي است و همان يك دين است كه تمام پيامبران الهي ، انسان ها را به آن دعوت كرده اند . تفاوت پيام آوران و فرستادگان الهي تنها در شريعت و احكام بوده است و به طور طبيعي با آمدن پيامبر جديد و احكام و دستورات تازه از طرف خداوند ، احكام شريعت سابق نسخ مي شود و انسان هاي مومن و مطيع خداوند بايد آخرين پيام و دستورات الهي را بپذيرند و به آن عمل نمايند . و عذر هيچ كس در عمل به دستورات گذشته كه منسوخ شده است ، صحيح نمي باشد.
بنابراين دین اسلام دین حضرت مسیح را تنها بدین عنوان که در زمان خودش ، دین بر حقی بود قبول دارد وآن هم دین واقعی و تحریف نشده اش ؛نه دین مسیحیت موجود که سرتاسرش تحريف شده است.
پس در مورد مسيحيت بايد توجه داشت كه :
اوّلاً :اين دين دقيقاً آن نيست كه حضرت مسيح آورده باشد. آن چه به نام انجيل امروزه در دست مسيحيان قرار دارد، كتاب آسمانى حضرت مسيح نيست. اين مطلب را مسيحيان نيز اذعان دارند.
ثانياً: در انجيل موجود، جملاتى وجود دارد كه به آمدن پيامبرى پس از مسيح بشارت داده و به پيروى از او فرمان داده است.(3) اگر كسى پس از تحقيق و بررسى به اين نتيجه برسد كه پيامبر پس از مسيح، حضرت محمد(ص) است و به او ايمان آورد، به پيام انجيل و حضرت مسيح گوش فرا داده است.
ثالثاً: اگر به فرض بپذيريم كه هيچ گونه تحريفى در اين دين صورت نگرفته است، اما از آن جا كه دين اسلام تكميل كننده دين مسيحيت است و اسلام به آن به عنوان دينى كه در زمان خود صحيح بوده اما اكنون نسخ شده است، می نگرد، هم چنين چون دين اسلام آخرين پيام الهى است ، شخص مؤمن به خداوند بايد به آخرين پيام الهى گوش فرا دهد. مسيحى اگر به خدا ايمان داشته باشد، كاملاً معقول و منطقى است كه به دين اسلام و كامل‏ترين پيام آسمانى اعتقاد داشته باشد. با وجود پيام كامل الهى، تبعيت از پيامى كه زمان آن سپرى شده و نسبت به آخرين پيام، كامل نيست، غير منطقى به نظر می رسد.
پی‌نوشت‌ها:
1. بقره (2) آيه 285 ، حديد (57) آيه 19
2. بقره (2) آيه 285
3- کتاب مقدس ،عهد جدید،انجیل یوحنی ،باب 16 .

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت