فایده ی درگیری ها در ماجرای فدک چه بود؟

پرسش:

سلام حاجی جان. این همه جنایتی که در ماجرای فدک رخ داد، اهانت هایی که به ناموس پیامبر وحضرت علی (ع) شد، ثمره اش چه بود؟ چه فایده ای برای حضرت فاطمه (س) داشت؟ موفق به پس گیری فدک که نشدند؟

پاسخ:

با سلام و تشکر از اربتاط جنابعالی

کمترین فایده اش روشن شدن چهره ی اصلی غاصبان برای مردم و تشیع بود. حضرت فاطمه به ما یاد داد که باید در راه ولایت از مصلحت طلبی و سکوت پرهیز شود. باید در راه دفاع از ولایت و امیرالمومنین از بذل جان و آبرو ابایی نداشت.

اثبات ضديت غاصبين فدك با دين خدا    
  فدك سبب خوبى شد براى معرفى باطن و خميره‏ى اصلى غاصبين تا پايه‏ى كار بر همه روشن باشد.
هدف اصلى غاصب، محو اثر دين و طبعاً محو حافظين دين از صفحه‏ى اجتماع، و محو آثار و يادگارهاى يادآور دين و پيامبر صلى اللَّه عليه و آله بود تا راه براى بازگشت سريع به جاهليت باز باشد. وقتى مدافع دين نبود و آنگاه كه دين در اجتماع كم رنگ شد و آنچه يادآور و احياكننده‏ى دين در اذهان است از انظار مردم پاك شد، براحتى مى‏توان مردم را به جاهليت سوق داد و بدعتها را به جاى خالى دين جايگزين كرد. بدعتها چيزى جز همان مبانى جاهلى و اخلاق جاهليت نيستند.
در مسئله‏ى فدك كه در ظاهر به عنوان غصب يك ملك شخصى بروز كرده بود، اميرالمؤمنين و حضرت زهرا عليهماالسلام سعى وافرى نمودند تا اين حقيقت را به مردم برسانند كه در سايه‏ى اين مسئله ضربه‏هاى سهمگينى بر پيكر دين وارد مى‏شود و اين مقدمه‏اى براى گامهاى بعدى خواهد بود.

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت