آیا دعایی برای پیدا شدن اشیاء و اموال گمشده هست؟

پرسش:

سلام روز به خیر
ببخشید میخواستم بپرسم
دعایی برای پیدا شدن شئ گمشده هست?
اگر امکانش هست برام بفرستید
ممنون میشم

پاسخ:

سلام و ادب
پنج دعا برای پیدا کردن اشیاء و اموال گمشده

از زبان بزرگان دین و معصومین علیهم السلام برخی ذکرها و دعاها برای تسریع در پیدا شدن اشیاء گم شده به امر خداوند متعال ذکر شده است. دعاهایی که بسته به خلوص دل خواننده و حکمت های الهی می تواند در این امر تأثیر گذار باشد.

برای رفع فراموشی و پیدا شدن چیزهای گمشده، می توان با توکل برخدا ذکر و دعاهای زیر را مورد استفاده قرار داد:

1- از حضرت علی علیه السلام نقل است: هر کس گمشده ای دارد دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت بعد از حمد، سوره یس را قرائت کند. بعد از نماز بگوید : اللَّهُمَ‏ یَا هَادِیَ‏ [رَادَّ] الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی( جنة الامان ص 182)

2- همچنین از امام باقر علیه السلام نقل شده است: دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز بگوید : اللَّهُمَ‏ رَادَّ الضَّالَّةِ هَادِیاً مِنَ الضَّلَالَةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی .( الامان من اخطار الاسفار ص 122 - مکارم الاخلاق ص 260 )

3- حضرت آیت الله العظمی بهجت (رحمت الله علیه):

برای پیدا شدن چیزهای گمشده، این دعا خوب است:

« اللهم انّی اسئلک یا مُذَکِّرَ الخیرِ و فاعلَهُ و الآمِرَ بِهِ اَن تُصلّیَ علی محمدٍ و آل محمد و تُذَکِّرَنی ما اَنسانیه الشیطان ».

خدایا ، ای به یاد آورنده خیر و انجام دهنده آن و امر کننده به آن ، از تو می خواهم که بر محمد و آل محمد درود فرستی و آنچه را شیطان از یاد من برده است، به یادم آوری.

همچنین خواندن این دعا، برای به یاد آوردن مطالبی که فراموش شده مۆثر است.

4- در بعضی از کتب آمده است که بعد از نماز بگوید: اللَّهُمَ‏ یَا رَادَّ الضَّالَّةِ رُدَّ عَلَیَّ ضَالَّتِی بعضی از علما این ذکر و نماز را مجرب دانسته اند. (تحفة الرضویة 295 و 296)

5- یا اینکه کسی که اموالش گم شده است 119 مرتبه یا حفیظ بگوید و بعد از آن نیز 119 مرتبه آیه شریفه شماره 16 از سوره لقمان را قرائت کند.

«یَا بُنَیَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِی صَخْرَةٍ أَوْ فِی السَّمَاوَاتِ أَوْ فِی الْأَرْضِ یَأْتِ بِهَا اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ لَطِیفٌ خَبِیرٌ»؛ خداوند متعال به فضلش مال او به او بر می گرداند این ذکر مجرب است. ( مخزن تعویذات صفحه 63 و 64 )

نظرات (0)

نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت