1. حسن
  2. مشاوره و خانواده
  3. پنج شنبه, 22 خرداد 1393
  4.  مشترک ایمیل شوید
سلام
احساس می کنم برای انتخاب همسر مناسب احتیاج به مطالعه و افزایش دانش در این زمینه دارم.شما چه کتابهایی و چه اساتیدی را پیشنهاد می کنید؟
تا به حال 10 بار بصورت رسمی خواستگاری رفتم و حتی یکبار تا نزدیک سفره عقد رفتم اما متوجه شدم نمی توانم با شرایط مشخص شده زندگی کنم و هنوز مشکل انتخاب همسر دارم.
متاسفانه بر خلاف تصورم یک قائده کلی برای برخورد با خانم ها وجود ندارد و هر زنی با زن دیگر تفاوت های بسیاری دارد. من در طول حدود 5 ماه برای خواستگاری با 10 تا دختر مذاکره کردم ، و الان که جمع بندی می کنم احساس می کنم با 10 تا دنیای مختلف صحبت کردم و 10 تا خانواده متفاوت بودند و در 7 مورد آنها خواسته ها و اخلاق دختر ها مانند خانواده بود و دختر شبیه خانواده بود و 3 مورد خواسته ها و اخلاق دختر با خانواده کاملا متفاوت بود. و دو مورد هم بود که از همان ابتدای امر احساس کردم که طرفم دختر نبود.

واقعا مانده ام وقتی سخت می گیریم دخترها جواب منفی میدهند و وقتی راحت می گیرم سوارم می شوند و شروط خیلی سنگین بر من تحمیل می کنند.
من آدم ساده ای هستم و خواسته های زیادی از زندگی ندارم اما دختر های جوان اینطور نیستند و اصلا تا بحال به این فکر نکرده اند که چند سال اول ازدواج راباید در خانه اجاره زندگی کنند.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
سلام.همه ی دختر ها پر توقع نیستند.توی این جامعه که همش دنیا پرستیه دخترای قانع کم اند ولی میشه پیدا کرد.
نظر
There are no comments made yet.
بهترین پاسخ Pending Moderation
0
Votes
Undo
علیک سلام
من امروز جلد یک کتاب "گلبرگ" آقای دهنوی را مطالعه کردم. یه جاهای کتاب را که با آزمون و خطا بدست آورده بودم ، دیگه با ده بار خواستگاری رفتن باید یک سری تجربیاتی بدست آورده باشم. . با توجه به متن کتاب یک جاهایی اشتباه کرده ام و خواسته ای غیر منطقی داشتم.
ولی الان دیگر ترجیح می دهم در خواستگاری بعدی خیلی محکم و سختگیرانه بروم جلو . جواب نه بشنوم خیلی بهتر از اینکه آدم را تحقیر کنند و یک مهریه سنگین را بهش تحمیل کنند.
یک سوال دیگر هم داشتم که توی یک تاپیک دیگر مطرح می کنم. و آن حد روابط زناشویی در دوران عقد است. و اصلا چرا باید دوران عقد وجود داشته باشد و چرا باید توی دوران عقد هم دختر و پسر مثل دو تا غریبه و نامحرم باقی بمانند ، در صورتی که شناسنامه هاشون دیگر سیاه شده است. این برای عقل ناقص من قابل حل نیست و احساس می کنم یک جای کار گیر دارد. آیا در سیره اهل بیت عصمت هم اینطور بوده که بعد از خوانده شدن خطبه عقد باز هم تا 5 - 6 ماه با همسرانشان رابطه ای نداشتند؟
نظر
There are no comments made yet.
  • صفحه :
  • 1


هنوز پاسخی برای این پرسش ارسال نشده است.