پرسش:
چرا ازدواج با محارم سببي و رضاعي حرام است؟
پاسخ:
با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
اولا، محرميت بر سه نوع است: سببي، نسبي و رضاعي; ازدواج با محارم نسبي و رضاعي به طور كلي حرام است در مورد محارم سببي ازدواج با برخي آنها (مثل مادر زن و ربيبه و...) حرام است.
ثانيا، طبع و ميل انسان در صورت سلامت فطرت، ازدواج با محارم را نميپذيرد.
ثالثا، امروزه بر همگان روشن گرديده كه حتي ازدواج با خويشاوندان (دختر عمو، دختر خاله و...) موجب ريشه دار شدن بيماريها ونيز معلوليتهاي مختلف ميگردد. حال اگر فرضا ازدواج با محارم (معاذ ا...) مجاز بود چه وضعيتي براي نسل بشر به وجود ميآمد؟!
رابعا، ازدواج با خانوادههاي ديگر موجب تقارب اجتماع و رشد فرهنگ و تمدن ميگردد.
چرا ازدواج با محارم سببي و رضاعي حرام است؟
پاسخ:
با سلام و احترام خدمت شما دوست عزیز
اولا، محرميت بر سه نوع است: سببي، نسبي و رضاعي; ازدواج با محارم نسبي و رضاعي به طور كلي حرام است در مورد محارم سببي ازدواج با برخي آنها (مثل مادر زن و ربيبه و...) حرام است.
ثانيا، طبع و ميل انسان در صورت سلامت فطرت، ازدواج با محارم را نميپذيرد.
ثالثا، امروزه بر همگان روشن گرديده كه حتي ازدواج با خويشاوندان (دختر عمو، دختر خاله و...) موجب ريشه دار شدن بيماريها ونيز معلوليتهاي مختلف ميگردد. حال اگر فرضا ازدواج با محارم (معاذ ا...) مجاز بود چه وضعيتي براي نسل بشر به وجود ميآمد؟!
رابعا، ازدواج با خانوادههاي ديگر موجب تقارب اجتماع و رشد فرهنگ و تمدن ميگردد.