Islam and Its Social System

Islam and Its Social System

15-08-2019 Hits:213817 Ethics in Society طلبه پاسخگو

Duties of Man Towards the People

Duties of Man Towards the People

15-08-2019 Hits:202799 Ethics in Family طلبه پاسخگو

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

15-08-2019 Hits:208529 Imamology طلبه پاسخگو

Sheikh Zakzaky to be released on bail

Sheikh Zakzaky to be released on bail

09-08-2019 Hits:203112 Shia News طلبه پاسخگو

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

02-08-2019 Hits:203268 Shia News طلبه پاسخگو

In the Name of Allah


I express my greeting to you, the youngsters, seeking the right. I hope that you are well.

This is a website on the basis of which principles of pure Islam are presented.

I can answer your questions regarding Islam religion and Shiite sect. Islam religion means Shiite. Good Luck

.

علت جمع مذکر بودن در آيه تطهير چیست؟

پرسش:
يكى از دلايل اختصاص آيه تطهير (احزاب، 33) به پنج تن اين است كه ضمير جمع مؤنّث، در اين آيه به ضمير جمع مذكّر تبديل شده است. شايد كسى بگويد در اين جا، بدان خاطر از ضمير جمع مذكر استفاده شده كه در كنار همسران پيامبر، خود پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم) نيز مورد نظر بوده است.
پاسخ:
با سلام و عرض ادب و احترام
 تغيير سياق آيات، يعنى تبديل شدن ضميرهاى «جمع مؤنّث» به «جمع مذكّر»، تنها دليل اختصاص آيه تطهير به پنج تن نيست؛ بلكه روايات فراوانى كه درباره اين آيه نقل شده نشان مى دهد كه اين آيه، ويژه آن بزرگواران است و همسران پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم)، منظور آيه نبوده اند.
اين روايات به قدرى زياد است كه جاى هيچ گونه شك و ترديدى در معناى مذكور به جاى نمى ماند. به عنوان نمونه تنها نويسنده كتاب «شواهد التنزيل» (از علماى اهل سنّت) بيش از صد و سى حديث در اين باره نقل كرده است.[1]
اين روايات و روايات ديگرى كه در پاسخ به پرسش قبلى ارائه گرديد، نشان مى دهد كه تبديل شدن ضميرهاى «جمع مؤنّث» به «جمع مذكر» نيز بدان خاطر است كه آيه، مربوط به پنج تن است و ربطى به همسران پيامبر(صلى الله عليه وآله وسلم)ندارد.[2]

[1]. ر.ك: شواهد التنزيل، الحاكم حسكانى، ج 2، ص 18 ـ 140، مؤسسة الطبع و النشر ـ مجمع احياء الثقافة الاسلامية.
[2]. جهت آگاهى بيش تر به پيام قرآن، آية الله مكارم شيرازى و ديگران، ج 9، ص 140، دارالكتب الاسلامية مراجعه فرماييد.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location