Islam and Its Social System

Islam and Its Social System

15-08-2019 Hits:184469 Ethics in Society طلبه پاسخگو

Duties of Man Towards the People

Duties of Man Towards the People

15-08-2019 Hits:175206 Ethics in Family طلبه پاسخگو

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

15-08-2019 Hits:179929 Imamology طلبه پاسخگو

Sheikh Zakzaky to be released on bail

Sheikh Zakzaky to be released on bail

09-08-2019 Hits:175480 Shia News طلبه پاسخگو

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

02-08-2019 Hits:175310 Shia News طلبه پاسخگو

In the Name of Allah


I express my greeting to you, the youngsters, seeking the right. I hope that you are well.

This is a website on the basis of which principles of pure Islam are presented.

I can answer your questions regarding Islam religion and Shiite sect. Islam religion means Shiite. Good Luck

.

اگر خداوند به همه چيز و همه كس آگاه است، پس چرا انسان را آفريد؟

پرسش:

 اگر خداوند به همه چيز و همه كس آگاه است، پس چرا انسان را آفريد؟

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم

از ارتباط جنابعالی با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

 اين سؤال در صورتي جا دارد كه علت آفرينش انسان را، آگاه شدن خداوند از عاقبت كار انسان بدانيم، در حالي كه اين فرض اصلاً صحيح نيست. نه تنها انسان، بلكه خداوند از عاقبت و سرانجام همه چيز آگاه است، اما اين آگاهي موجب نمي‌شود، موجودي كه نياز به فيض وجود و بهره‌مندي از هستي و آفرينش دارد، محروم شود.

فيض و رحمت گسترده الهي اقتضا مي كند كه هر موجود يا انساني كه قابليت دريافت هستي داشته باشد، از طرف خداوند آن را دريافت نمايد.

در اين ميان، موجودي مانند انسان نيز قابليت دريافت فيض هستي از طرف خدا دارد. موجودي كه مي تواند با اختيار خود به راه كمال و سعادت ابدي برسد يا از اختيار خود سوء استفاده نموده و به دره سقوط و تباهي نيفتد و علم خداوند اين موجود را از دريافت فيض وجود محروم نمي‌كند. همان گونه كه معلمي بداند كدام يك از دانش‌آموزان مردود و كدام يك قبول خواهند شد، اين آگاهي معلم موجب نمي‌شود كه به همه دانش‌آموزان به طور يكسان درس ندهد، يا درس خود را تعطيل كند. اگر چه اصل اولي و هدف اصلي آفرينش اين موجود آن است كه تنها به كمال و مقام قرب الهي دست يابد، اما چون عنصر اختيار در درون آدمي است، لازمه اختيار آن است كه عده‌اي از آن استفاده مثبت نموده و در همان راهي كه خداوند انسان راآفريده قدم بردارند و عده‌اي ديگر در پرتگاه سقوط درافتند و اگر چنين نبود، اختيار معنا نداشت. اگر قرار بود كه هر انساني تنها راه سعادت را برود، مسئله آزمايش انسان ها و اختيار نيك و بد معنا نداشت.

رسيدن به بهشت الهي و بالاترين مرتبه سعادت و خوشبختي كه تنها براي انسان وجود دارد، تنها در سايه آفرينش اين موجود و داشتن اختيار و پشت سرگذاشتن آزمون هاي الهي در عالم دنيا محقق مي يابد و علم خداوند به عاقبت انسان يا انسان‌ها، مانع از اين فيض و رحمت بزرگ الهي نمي‌شود.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location