نظر مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

نظر مراجع تقلید در مورد لواط و همجنس گرایی

مرجع : امام خمینی رحمت الله علیه
پرسش :
شخص بالغی با شخص بالغ دیگری عمل لواط انجام داده، بعد از ده سال چون مسأله را نمی دانسته با خواهر لواط دهنده ازدواج کرده و اکنون دو فرزند دارند. آیا عقد آنها صحیح است؟ و آیا لواط کننده لازم است خود را به امام و یا حاکم شرع معرفی بکند تا حد شرعی را بر او جاری کنند، یا اگر بین خود و خدایش توبه کند کافی است
پاسخ :
عقد باطل است، و معرفی لازم نیست، و اولاد حکم حلال را دارد .
پرسش :
اگر کسی در اثر جهل به حکم شرعی با خواهر کسی که با او لواط نموده ازدواج نماید، و بعد از گذشت چندین سال با چند فرزند اکنون متوجه حرمت ازدواج شده باشد، با در نظر گرفتن حیثیت فرد، اکنون تکلیف شرعی چیست؟
پاسخ :
اگر دخول محقق شده به لواط دهنده ولو به کمتر از ختنه گاه عقد ازدواج باطل است، و باید از هم جدا شوند، و با فرض جهل بچه ها حکم حلال زاده دارند .
پرسش :
من هفت سال پیش ازدواج کردم و بعد از دو سال شوهرم به من گفت که طبق رساله و مسأله 2405 ما با هم حرام هستیم (چون من در سن پانزده سالگی با برادرت لواط کرده و نمی دانستم که نباید با تو ازدوج کنم) و حال باید بگذاری تا بچه مان بزرگ شود و بعد من و تو از هم جدا شویم، و ما الان چند تا بچه داریم لطفاً ما را راهنمائی فرمائید؟
پاسخ :
اگر آنچه نوشته اید ثابت است باید فوراً از هم جدا شوید، و نیازی به طلاق ندارد، و بر یکدیگر حرام ابدی هستید، ولی بچه ها حکم ولد حلال دارند مگر بچه هائی که بعد از علم به حرمت، نطفهٔ آنها منعقد شده باشد .
پرسش :
در مسألهٔ 2405 رساله آمده که «مادر و خواهر و دختر پسری که لواط داده بر لواط کننده حرام است»:
1 _ آیا خواهر لواط دهنده باید ابوینی باشد یا فرق نمی کند؛ أبی، امی، ابوینی؟
پاسخ :
فرق نمی کند .
پرسش :
با توجه به جهل به حکم، و شرائط کثیف زمان طاغوت و پاشیدگی که در بعضی خانواده ها پیش می آید، آیا جناب عالی اجازه می دهید آنچه در گذشته بوده نادیده گرفته شود که «عفی اللّه عن ما سلف» باشد؟
پاسخ :
حکم همان است که در رساله ذکر شده، و اختصاص به زمان خاصی ندارد، و قابل عفو نیست .
پرسش :
حضرت عالی در توضیح المسائل 2405 فرموده اید: « مادر و خواهر و دختر و دخترپسری که لواط داده بر لواط کننده حرام است، اگر چه لواط کننده و لواط دهنده بالغ نباشند، ولی اگر گمان کند که دخول شده یا شک کند که دخول شده یا نه بر او حرام نمی شود» خواهشمندم در این مورد کمی توضیح دهید .
پاسخ :
اگر معلوم است که دخول واقع شده ولو به کمتر از ختنه گاه، خواهر و مادر و دختر لواط دهنده بر فاعل، حرام ابدی است و اگر شک در دخول حتی به مقدار مذکو باشد حرمت ثابت نیست .
 پرسش :
اینجانب چند سالی است دختری را برای ازدواج در نظر گرفته ام و دختر و خانوادهٔ وی هم با ازدواج ما موافقت کرده اند، ولی من در زمان گذشته از روی نادانی و جو حکومت طاغوت با برادر آن دختر لواط کرده ام، و حالا سخت پشیمانم، اکنون با مسأله ای در رساله برخورد کردم که وقتی آن را به دقت خواندم متوجه شدم نمی توانم با این دختر ازدواج کنم. لطفاً بفرمائید تکلیف من چیست؟
پاسخ :
اگر یقین دارید که به برادر آن دختر دخول کردید دختر بر شما حرام ابدی است و نمی توانید با او ازدواج کنید و برای حفظ آبرو می توانید با خودداری از ازدواج با آن دختر موضوع را کتمان کنید .
 پرسش :
من تقریباً یازده یا دوازده ساله بودم که با پسر همسایه مان که از من کوچکتر بود لواط کردم، امیدوارم که خداوند مرا ببخشد، اکنون می خواهم با خواهر او عروسی کنم و هم من به دختر علاقه دارم و هم او به من؛ چون با هم بزرگ شده ایم و سه بار هم استخاره کردم خوب آمده حالا شما بفرمائید چکنم؟
پاسخ :
اگر یقین دارید به دخول ولو به کمتر از ختنه گاه خواهر او بر شما حرام است، و ازدواج با او باطل است، و در صورت شک ازدواج محکوم به صحت است .
 پرسش :
حدود سیزده سال پیش به علت خصومتی که بین دو پسر پیش می آید یکی از آنها از روی انتقام با دیگری لواط می کند، در آن موقع پسری که با او لواط شده می گوید که عمل (دخول) انجام نشده ولی شخص فاعل می گوید که این کار انجام شده؛ پس از یازده سال که از این موضوع می گذرد، شخص فاعل با خواهر مفعول ازدواج می کند و صاحب فرزند هم می شوند، ولی اکنون این مسأله برایشان پیش آمده که آیا این زن و شوهر ازدواجشان با هم حرام بوده یا نه؟ تکلیف چیست؟
پاسخ :
اگر دخول نشده یا معلوم نیست که دخول شده باشد ازدواج اشکال ندارد، ولی اگر دخول معلوم است ازدواج با خواهر مفعول باطل است، و باید از هم جدا شوند .
 پرسش :
فردی با شخص دیگر عمل لواط انجام داده ولی نمی داند که مادر، خواهر و دختر مفعول بر فاعل با عقد دائم یا منقطع حرام است، آیا لازم است از باب ارشاد و نهی از منکر آگاهش کنند؟ یا چون نمی داند به او چیزی نگویند، اگر چه بعد از اطلاع منجر به افتراق و جدائی گردد؟
پاسخ :
به طوری که مفسده ا
ی نداشته باشد حکم مسأله را به او بگویند .

مرجع آیت الله خامنه ای حفظه الله
پرسش :
سلام. دو پسر باهم لواط کرده اند ولی بعداً توبه کرده اند. و فعلاً دخول کننده با خواهر دخول شونده ازدواج کرده ولی قبل از ازدواج از سایت های معتبر شرعی خوانده بوده که چون توبه کرده میتواند با خواهر وی ازدواج کند ولی بعداً در سایتی اتفاقی خوانده که باید از خواهر دخول شونده جدا شود !
آیا باید جدا شوند یا نه میتوانند ادامه زندگی دهند! یاعلی
پاسخ :
سلام علیکم؛ خداوند بزرگ توبه همه ما گنهکاران را قبول بفرماید ولی ازدواج اینها با یکدیگر حرام ابد هست و چون عقد باطل هست اصلاً به یکدیگر محرم نیستند و باید از یکدیگر جدا شوند و نیازی به طلاق هم نیست. یاحقّ .
 پرسش :
آیا عمل لواط نیز مانند زنا تنها با دخول حادث می شود و آیا در صورت عدم دخول، فرد دچار گناه کبیره شده است؟ آیا عمل لواط در نزدیکی با زنان حادث می شود؟
پاسخ :
لواط با دخول محقق می شود هر چند مقدمات آن نیز گناه بزرگی است و گاهی حد و گاهی تعزیر دارد و چنین عملی با زنان زنا نام دارد .
پرسش :
چنانچه مرد مسلمانی با کافر حربی لواط کند آیا به عقوبت عملش به قتل می رسد؟
پاسخ :
تفاوتی نمی کند که مفعول مسلمان باشد یا کافر حربی؛ در صورت اثبات، حکم او قتل است .
 پرسش :
شخصی به جرم لواط ایقابی با طفلی خردسال، به حدّ قتل محکوم، و حکم صادره نیز در دیوان محترم عالی کشور تنفیذ گردیده است. نظر به این که اجرای حکم صادره به طریق قتل با شمشیر، آتش زدن، پرت کردن از جای بلند، یا خراب کردن دیوار بر روی محکوم علیه، ممکن است مورد بهره برداری سوء دشمنان اسلام، و تبلیغات علیه نظام مقدّس اسلامی گردد، آیا اجرای حکم مذکور به طریق دار زدن، یا قتل با گلوله، امکان پذیر است؟
پاسخ :
در فرض مسأله، که محذورات مهّمی بر اجرای حدّ به نحوی که ذکر کرده اید، مترتّب می شود، می توان اعدام را به شکل دیگری مانند دار زدن و قتل با گلوله انجام داد .
 پرسش :
آیا می توان شخصی که به اتهام لواط محکوم به یکی از مجازات های معروف در فقه شده است را با چوبه دار یا اسلحه گرم اعدام کرد؟
پاسخ :
بدیل نوع اعدام در صورت ایجاب مصلحت مانعی ندارد ..
مرحع آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله
پرسش :
آیا عرق جنب از حرام نجس است؟
پاسخ :
کسی که از طریق حرام جُنُب شود، خواه به واسطه زنا باشد، یا لواط و یا استمناء، عرق او نجس نیست، ولی احتیاط مستحب آن است که از عرق جُنُب از حرام پرهیز شود و مادام که بدن یا لباس او عرق دارد با آن نماز نخواند بنابر احتیاط واجب .
 پرسش :
اگر انسان مجبور شود برای نجات از گناهی مانند لواط، استمنا کند؛ این کار چه حکمی دارد؟
پاسخ :
راه نجات از گناه، گناه دیگر نیست، باید به فکر ازدواج باشد و یا از طریق روزه و ورزش و مانند آن خود را از گناه بازدارد و به گناه دیگری پناه نبرد .
 پرسش :
اگر شخص روزه دار لواط کند و جنب شود حکم روزۀفاعل و مفعول چیست؟
پاسخ :
برای فاعل و مفعول هر دو: اگر منی خارج شود روزه باطل است در غیر این صورت نیز بنابراحتیاط واجب روزه باطل می شود و در هر دو مورد بنابر احتیاط واجب کفاره جمع واجب است .
 پرسش :
دو نفر دست و پای نوجوانی را بسته و سپس به او تجاوز کرده اند متجاوزین پس از عمل زشت مذکور به خواب می روند، آن جوان از غفلت آنها استفاده کرده و در حین خواب یکی را با آهن مضروب و در نتیجه به قتل رسانده و دیگری را بعد از بیداری با آلت تیزی ( کارد) به قتل می رساند، با توجّه به این که متّهم این اعمال را به عنوان دفاع از خود و به تصوّر این که مقتولین مهدور الدّم بوده اند، انجام داده، آیا محکوم به قصاص است؟
پاسخ :
چنانچه ثابت شود قاتل این کار را به عنوان دفاع از خود، و از ترس این که مبادا مجدّداً مورد تجاوز واقع شود، انجام داده، نه قصاص دارد و نه دیه، ولی در صورتی که ثابت شود تصوّر او این بوده که آنها مهدور الدم هستند و حکم خدا را در مورد آنها اجرا می کند، قصاص ندارد ولی دیه دارد .
 پرسش :
اگر مردی با اکراه، یا اجبار، یا فریب، با مرد یا کودک نابالغی لواط کند، و موجب پارگی مقعد گردد؛ آیا این جراحت ارش دارد؟
پاسخ :
چنین موردی مشمول ارش است، یعنی دیه کامل را برای کلّ آن محلّ در نظر می گیرند، سپس ملاحظه می کنند آسیب وارده چند درصد ایجاد نقصان کرده و به همان نسبت ارش می گیرند .
 پرسش :
آیا شخصی که به اتهام لواط، محکوم به یکی از مجازاتهای معروف در فقه شده است را می توان با توجه به سوء استفاده دشمنان اسلام، و تبلیغات علیه نظام مقدّس اسلامی، به چوبه دار یا اسلحه گرم اعدام کرد؟
پاسخ :
در فرض مساله، که محذورات مهّمی بر اجرای حدّ به نحوی که ذکر کرده اید، مترتّب می شود، می توان اعدام را به شکل دیگری مانند دار زدن و قتل با گلوله انجام داد .
 پرسش :                             
آیا عمل لواط نیز مانند زنا تنها با دخول حادث می شود؟ در صورت عدم دخول، فرد مرتکب گناه کبی
ره شده و باید حد بر او جاری گردد؟ آیا عمل لواط در نزدیکی با زنان نیز حادث می شود؟
پاسخ :
لواط با دخول محقق می شود هر چند مقدمات آن نیز گناه بزرگی است و گاهی حد و گاهی تعزیر دارد و چنین عملی با زنان، زنا نام دارد .
 پرسش :
چنانچه مرد مسلمانی با کافر حربی لواط کند آیا مجازات او قتل می باشد؟
پاسخ :
در لواط، تفاوتی نمی کند که مفعول مسلمان باشد یا کافرحربی؛ در صورت اثبات، حکم او قتل است .
 پرسش :
آیا در لواط کننده، احصان را شرط می دانید؟
پاسخ :
در لواط فرقی میان محصن و غیرمحصن نیست .
 پرسش :
آیا برای اجرای حکم لواط دخول کل حشفه لازم است یا بعض الحشفه نیز مصداق لواط بوده و اجرای حد می شود؟
پاسخ :
در فرض سؤال تعزیر دارد .
 پرسش :
آیا وحدت قصد بین قوّاد و طرفین برای زنا یا لواط لازم است؟
پاسخ :
اگر منظور از سوال این است که قوّاد مثلا قصد واسطه شدن در زنا را دارد، ولی طرفین قصد ازدواج موقّت دارند، در چنین مواردی عنوان قوّاد صادق نیست .
 پرسش :
اگر پس از این که واسطه، طرفین را به یکدیگر مرتبط نمود، یکی از آنها پشیمان شد، امّا العیاذ بالله عمل زنا یا لواط به عنف صورت گرفت، آیا قوّادی محقّق شده است تا حد بر او جاری گردد؟
پاسخ :
این مورد از موارد شبهه است که حد آن برداشته می شود .
 پرسش :
اگر فردی دو یا چند نفر را برای روابط نامشروع، در حدّ تقبیل و مضاجعه و مانند آن، جمع نماید، ولی وضع به طوری باشد که نوعاً و معمولا نتیجه کار او زنا یا لواط می شود، آیا قوّادی محقّق می شود؟
پاسخ :
آری قوّادی صدق می کند .
 پرسش :
اگر شخصی دیگری را متّهم به ارتداد و کفر کند و نتواند این اتّهام را در محضر حاکم شرع اثبات نماید، آیا می توان آن را از مصدایق قذف دانست؟ در هر صورت مجازات آن چیست؟
پاسخ :
قذف تنها در دو مورد است: نسبت زنا یا لواط دادن؛ لذا سایر نسبت های ناروا تعزیر دارد .
 پرسش :
آیا مرتکب زنای محصنه و لواط، می تواند خود را به قتل برساند؟
پاسخ :
اجرای حد، باید به وسیله حاکم شرع باشد و لزومی ندارد مرتکب گناه خود را به حاکم شرع معرفی کند، بلکه می تواند فوراً توبه کند و با اعمال صالحه، گذشته خود را جبران کند و خود را از اجرای حدّ شرعی معاف سازد .
 پرسش :
  در زنایی که موجب رجم است اگر زانی پس از اقرار چهارگانه انکار نمود حدّ رجم ساقط است اوّل این که آیا این حکم اختصاص به رجم دارد یا این که در مواردی که زنا، موجب قتل است مانند زنای به عنف یا با محارم، هم جاری است و دوّم این که آیا حکم مذکور در لواط ایقابی هم جاری است؟
پاسخ :
در این گونه موارد حدّاقل قاضی می تواند عفو کند .
 پرسش :
اگر متّهم به زنا و لواط با فرض حصول علم برای قاضی قبل از حکم حاکم اظهار ندامت و پشیمانی نماید آیا حد مطلقاً اعمّ از رجم و قتل و غیره به لحاظ این که موضوع با اقرار و یا علم قاضی ثابت شده است نه با بیّنه ساقط است یا این که حاکم مخیّر است بین عفو و اجرای حد و یا این که فرق است بین رجم و قتل و سایر حدود؟
پاسخ :
در هر موردی باید تابع دلیل آن مورد بود، مثلا در مسأله فرار از حفیره ادلّه شامل مورد علم قاضی نمی شود، ولی در بعضی از موارد علم قاضی حکم اقرار را دارد .
 پرسش :
آیا فرد لواط دهنده می تواند با خواهر یا مادر یا دختر لواط دهنده ازدواج نماید؟
پاسخ :
« مادر» و «خواهر» و «دختر» پسری که لواط داده بر لواط کننده حرام است، خواه لواط دهنده بالغ باشد یا نابالغ، ولی اگر لواط کننده نابالغ باشد حرام نمی شود، همچنین اگر شک داشته باشد که دخول حاصل شده یا نه .
 پرسش :
اگر (نعوذ باللّه) لواط بعد از ازدواج انجام شود، باعث حرمت خواهر با مادر یا دختر مفعول بر او می شود؟
پاسخ :
اگر با «مادر» یا «خواهر» یا «دختر» کسی ازدواج نماید و بعد از ازدواج با آن شخص لواط کند آنها بر او حرام نمی شوند .
 پرسش :
شوهر من بعد از سیزده سال زندگی یادش اومده که دردوره قبل از ازدواجمون با برادرم لواط کرده؛ ازبرادرم پرسیدم میگه دروغه؛ ولی شوهرم باز می گوید ما به یکدیگر حرام هستیم؛ وظیفۀمن چیست؟
پاسخ :
ادّعای شوهر پذیرفته نیست و باید به زندگی با شما ادامه دهد و حقوقتان را بپردازد .
 پرسش :
اگر مردی حین عقد (موقّت یا دائم) با برادر همسرش ( نعوذبالله ) عمل ناشایستی انجام دهد، آیا می¬تواند بعد از پایان یافتن مدت یا طلاق دوباره با او ازدواج نماید؟
پاسخ :
بنا بر احتیاط واجب هیچ کدام (عقد دائم یا موقّت ) جایز نیست .
 پرسش :
ازدواج با خواهرزاده لواط دهنده چه حکمی دارد؟
پاسخ :
در فرض سؤال مانعی ندارد .
 پرسش :
شخصی که از ازدواج فاعل با خواهر مفعول اطلاع دارد تکلیفی از جهت اطلاع به آنها نسبت به ازدواجشان در هر دو صورت جهل به حکم و جهل به موضوع دارد؟
پاسخ :
در صورتی که یقین ندارد که دخول حاصل شده، لازم نیست اطلاع بدهد اما در فرض یقین: در صورت جهل به حکم باید آنها را خبر کند ولی در صورت جهل به
موضوع لازم نیست .
 پرسش :
در صدق لواط کل حشفه لازم است یا بعض الحشفه نیز مصداق لواط و حرمت مادر و خواهر مفعول می شود؟
پاسخ :
نسبت به بعض، حرمت حاصل نمی شود، هر چند حد شرعی دارد .
 پرسش :
شخصی با پسری لواط کرده است ولی شک دارد که در زمان این عمل بالغ بوده یا نه، آیا ازدواج او با خواهر یا دختر یا مادر آن پسر جایز است؟
پاسخ :
در صورتی که فاعل، مشکوک البلوغ باشد، خواهر و مادر و دختر آن پسر بر او حرام نمی شود .
 پرسش :
آیا ازدواج با خواهر شخص لواط کننده برای لواط دهنده جایز است؟
پاسخ :
در فرض سؤال اشکالی ندارد و تنها خواهر مفعول بر شخص فاعل آن هم در صورت بالغ بودن و دخول حرام است .
 پرسش :
چنانچه در لواط ایقابی، بعد از سه اقرار متهم(با توجه به جزئیاتی که متهم بیان کرده) قاضی به علم برسد ولی متهم انکار کند؛ آیا قاضی می تواند حد را جاری کند؟
پاسخ :
در فرض سوال؛ علم قاضی اعتباری ندارد .
 پرسش :
اگر شخصی قبل از تشکیل محکمه رسمی، در بازجویی ستاد امر به معروف و نهی از منکر (نیروی انتظامی)، به عمل شنیع لواط اقرار کرده باشد (در حالی که قاضی مأذون با لباس مبدّل در جلسه حاضر بوده و متّهم واقف به سمت و منصب او نبوده است)؛ آیا چنین اقراری، اقرار نزد حاکم شرع تلقّی و مستوجب حدّ قتل است؟
پاسخ :
ضرورتی ندارد متّهم قاضی را بشناسد، مشروط بر این که اقرار جامع الشّرایط باشد .
 پرسش :
اگر قاضی دادگاه شخصا زنای دو نفر را دیده باشد ولی نه زنا کاران اقرار به زنا کنند ونه شاهدی باشد آیا قاضی میتواند بر اساس علم خود رای صادر کند؟
پاسخ :
زنا و لواط تنها با شهادت چهار شاهد و چهار مرتبه اقرار در چهار مجلس مختلف، ثابت می شود و با علم قاضی ثابت نمی شود .
 پرسش :
آیا نظر پزشک در امور غیر محسوس (معاینات جهت ازاله بکارت، زنا و لواط، تجزیه خون جهت کشف جرم و غیره) و محسوس از نظر شرعی برای قاضی حجّت است؟
پاسخ :
نظر پزشک در این گونه امور، اگر از قرائن نزدیک به حسّ باشد، در صورتی حجّت است که موجب علم و یقین قاضی گردد، و در امور محسوس، اگر دارای شرایط شهادت باشد، حجّت است .
پرسش :
ازدواج با کسی که همجنس بازی میکند و یا استمنا انجام میدهد چه حکمی دارد؟
پاسخ :
در صورتیکه آنها از کار خود جدا توبه کننند و با اعمال صالح، گذشته خود را جبران نمایند، ازدواج با آنها مانعی ندارد .

مرحع آیت الله سیستانی حفظه الله
پرسش :
اگر کسی در ابتدای دوران بلوغ مرتکب عمل لواط شده باشد وبعد توبه نماید آیا توبه اش پذیرفته است یانه از کجا این موضوع را درک نماید؟
پاسخ :
خداوند متعال در قرآن مجید وعده داده است که توبه را می پذیرد حاشا و کلا که او به وعده خود وفا نکند.
 پرسش :
شخصی با کسی لواط نموده آیا می تواند با خواهر او ازدواج کند؟
پاسخ :
مادر و خواهر و دختر پسر نابالغی که لواط داده بر لواط کننده - در صورتی که بالغ بوده - حرام می شود هرچند کمتر از ختنه گاه داخل شود و همچنین است بنابر احتیاط لازم اگر لواط دهنده بالغ باشد و یا آن که لواط کننده بالغ نباشد، ولی اگر یقین به دخول ندارد (گمان یا شک دارد)، بر او حرام نمی شوند. و همچنین مادر و خواهر و دختر لواط کننده بر لواط دهنده حرام نیست .

مرجع آیت الله صافی گلپایگانی حفظه الله
پرسش :
شخصی در سن جوانی در حال خواب اشخاص نسبت به آنان اعمال شهوانی انجام میداده بطوری که آنان متوجه نبوده اند راه توبه او چیست؟
پاسخ :
سؤال مجمل است اگر مقصود این است که نعوذ بالله با آنان لواط نموده شرعا دو حکم دارد اول خواهر و مادر و دختر ملوط به لائط حرام ابدی است. دوم آن که باید حد بر او جاری نمود و حد او قتل است با اختلاف در کیفیت قتل و اگر مقصود تفخیذ است حد او صد تازیانه است به هر حال گناه بزرگ است و توبه آن پشیمانی و استغفار است .
 پرسش :
اگر کسی لواط کرد و سپس شخص دیگر را بقتل رسانید با تقاضای قصاص حکم چیست، آیا اولیاء دم دیه هم میتوانند بگیرند؟
پاسخ :
در فرض سئوال اگر شرعا ثابت شود واولیاء دم عفو کنند یا با قاتل تراضی کنند بر دیه، احکام لواط جاری میشود ولی اگر تقاضای قصاص کنند به امر حاکم شرع او را به قتل میرسانند .

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location