شوهر سابقم پس از متارکه مجدد از من درخواست ازدواج کرده!

پرسش:

اينجانب زني 35هستم . در سال 1363ازدواج كردم و حاصل ازدواجم دو فرزند پسر و دختر است .در سال 1372از همسر و فرزندانم جدا شدم و در سال 1375رسماً طلاق گرفتم و همسرم سرپرستي فرزندان را برعهده گرفت . علت اين جدايي آزار و ضرب و شتم شوهر و مادر شوهرم بود. امّا اكنون شوهر سابقم دوباره از من درخواست كرده است با او و فرزندانم زندگي كنم . خواهشمند است مرا راهنمايي كنيد.

پاسخ:

با سلام و تشکر از راتباط جنابعالی

خواهر گرامي ! شما رنج ها و سختي هاي زيادي را متحمّل شده ايد و اكنون نيز با رنج دوري از دوفرزند دلبند خود زندگي مي كنيد. برنامه ريزي براي آينده اي بهتر, با بازنگري و تامّل در زندگي گذشته و اتخاذتصميم مناسب , مي تواند چراغ اميد و موفقيت را فراروي شما قرار دهد. با توجه به وضعيت حساسي كه با آن مواجه هستيد, براي اتخاذ تصميم مناسب بايد موارد زير را لحاظ نماييد:
1- سختي ها و مشكلاتي را كه از طرف شوهر سابق و مادرش متحمّل شده ايد.
2- شما هستيد و در فرزند شما چند سال از دوران زندگي خود را بدون شما گذرانده اند و امروز منتظردست نوازشگر مادرشان هستند.
3- همسر سابق شما, بعد از طلاق شما دوبار ازدواج كرده است كه يك بار آن به متاركه انجاميد و هم اكنون باهمسر سومي كه گرفته است , زندگي مي كند و از او يك فرزند دارد.
4- اكنون همسر سابق شما اظهار ندامت مي كند و مصّر است شما دوباره با او زندگي كنيد.
5- دختر شما مبتلا به ديابت شده است و احتياج به تزريق انسولين دارد تا بتواند به زندگي خود ادامه دهد.
خواهر گرامي , با توجه به اين كه شما در فراق فرزندانتان سختي هاي زيادي را بمتحمّل شده ايد, به نظر مي رسددر يك جمع بندي مثبت و منطقي از موارد ذكر شده , نگاهي مثبت و اميدوارانه به وضعيت جديد مي تواند مفيد باشد,به جهت اين كه شما ديگري چيزي براي از دست دادن نداريد, بلكه امروز شما از موضعي بالاتر و با درخواست واصرار همسر سابق خود, به زندگي برمي گرديد. در اين بازگشت , بايد ضمانت ها و التزام هاي معتبري از طرف خانوادهء شما از همسر سابق تان اخذ شود. اگر شما ميل و رغبتي براي زندگي با همسر سابق خود نداشته باشيد, به خاطر رسالتي خطيرتر و مهم تر و آن ايفاي نقش مادري و زندگي در كنار فرزندان خود است , بايد از خودگذشتگي نشان دهيد.
ضرورت از خودگذشتگي و فداكاري مادرانه از طرف شما, با مريضي دخترتان و نياز او به مراقبت هاي خاص ,بيشتر آشكار مي شود.
در اين وضعيت حساس از زندگي خود, بايد براي سعادت و خوشبختي فرزندان , فداكاري نماييد و با توجه به تحصيلات و آگاهي كه داريد, بتوانيد فرزندان خود را مورد حمايت مادرانه قرار دهيد. با توجه به مطالب ذكر شده وتوجه به امور اساسي براي تشكيل زندگي جديد, به نظر مي رسد نگاه مثبت و اميدبخش به آينده با اتكال به خداوندمتعال مفيد و مثمر ثمر خواهد بود تا هم آرامش به زندگي شما برگردد و هم فرزندان در كنار مادرشان قرار گيرند وهمسر شما به جبران گذشته بپردازد. موفق و منصور باشيد.