با توجه به ترک خود ارضایی عوارض آن هنوز در من هست چگونه آن را برطرف کنم ؟

 پرسش:

با این که خودارضایی را ترک کرده‌ام اما با عوارض آن درگیر هستم مانند ناراحتی چشم اضطراب ، مرا راهنمایی کنید؟
پاسخ:

با سلام و عرض ادب و احترام 

از اين كه منشأ بيماري را از بين برده ايد ، خوشحاليم و به شما تبريك مي گوييم ، اما از باقي ماندن عوارض آن متاسفيم.
آن چه در نامه يادآور شده ايد مانند اضطراب وافت تحصيلي ونااميدي ، باقيمانده همان عوارض است. . بايد با پشتكار وهمت خود از اين مرحله نيز عبور نماييد. شما كه با اراده توانستيد از آن مرحله سخت عبور كنيد ، مطمئنا گذشتن و سپري كردن عوارض آن برايتان آسان تر خواهد بود. كسي غير از خودتان نمي تواند به شما كمكي نمايد.به آن چه در نامه قبلي گفته ايم عمل نماييد از جمله ورزش را در دستور كار خود قرار دهيد. از ناراحتي چشم نگران نباشيد . متاسفانه در اين مركز مشاور پزشكي و از جمله چشم پزشك نداريم . بهتر است خود مستقيما به چشم پزشك مراجعه نمايد تا از سلامت خود اطمينان حاصل كنيد. معاينه پزشك چيزي نيست كه از راه دور انجام گيرد ، پس حضور در پيش چشم پزشك لازم است.
فرصت طلايي جواني را از دست ندهيد و با جديت به تحصيل بپردازيد. فرصت جواني را نمي توانيد دوباره به دست آوريد ، اما چون دوران گذار را پشت سر مي گذاريد ، الان زياد به خودتان فشار نياوريد. با تقويت اراده سعي كنيد دوران گذار زودتر سپري شود. در هر كجا كه هستيد مي توانيد با امام زمان (ع) در ارتباط باشيد ونيازي به بودن در جمكران نيست. نماز امام زمان را كه در مفاتيح است بخوانيد.
دوست عزيز، آثار و عوارض خود ارضايي چه بسا تا مدتي باقي بماند همانطور كه هر عمل ديگري از اين قانون پيروي مي كند كه گاهي فردي كاري را در يك دقيقه و كمتر از آن انجام مي دهد ، ولي عوارض مثبت يا منفي آن تا مدتها باقي است. اما به گونه اي نيست كه نتوان آن آثار و پيامدهاي منفي را كنترل كرد. بنابراين همانطور كه توانسته ايد خود عمل را ترك كنيد ، مطمئنا مي توانيد عوارض سوء آن را تا آنجا كه ممكن است كاهش دهيد و يا از بين ببريد.
اکنون که به لطف خداوند متعال و تلاش جدي تان توانسته ايد از اين پرتگاه خطرناک نجات پيدا کنيد، اولا خداوند را شاکر باشيد و ثانيا گمان نشود که کاملا از دام شيطان خلاصي پيدا کرده ايد ، بلکه هر لحظه ممکن است شيطان به سراغ شما بيايد و مجددا آن عمل تکرار شود، بنابراين بايد هر روز و هر لحظه به خداوند پناهنده شويد و از ذات اقدس الهي بخواهيد که شما را از آن خطر عظيم حفظ نموده و با تقويت اراده خود، در دوري از اين گناه تلاش کنيد و از آنجا که نياز غريزه جنسي يک نياز قوي است و بهترين و معقول ترين راه ارضاء آن ازدواج است، در اسرع وقت با فراهم کردن مقدمات و شرايط لازم اقدام به ازدواج کنيد.
اميد است براي جوانان پاک و دوست دار پاکي همچون شما هر چه سريع تر مقدمات و امکانات ازدواج فراهم شود. منتظر نامه بعدي شما هستيم.