آیا استمناء سبب زود انزالی می شود؟

پرسش:

با سلام من دوستی دارم که16سال دارد ایشان میگوید که یک بار در حال استمنا زود منی ازش خارج شده آیا ایشان دچار انزال زود رس شده اند واگر شده اند راهی توضیح دهید ضمنا ایشان از لحاظ جسمی نسبتا ضعیف هستند با تشکر از زحماتتان در سایت

 پاسخ:

 با عرض سلام و آرزوي توفيق الهي براي شما دوست گرامي .

كساني كه به سن پانزده سالگي پاي گذاشتند ، غالبا به بلوغ جنسي رسيده اندو  به طور طبيعي با عمل استمناء ، انسان جنب مي شود و اين حالت در جوانان سريع تر عمل مي كند .

گاهي نيز در سن پايين تر بلوغ جنسي اتفاق مي افتد ؛ بنابراين براي سن شانزده سالگي ، اين حالت طبيعي است . در برخي از جوانان نيز به جهت مزاج گرم ، انزال زودتر صورت مي گيرد ، خواه به صورت عمل استمناء يا با ديدن صحنه هاي تحريك كننده .

در ضمن در كساني كه ضعف جسماني داشته باشند ، نيز انزال زودتر واقع مي شود. اين امكان وجود دارد كه ضعف جسماني ايشان نيز به جهت همين عمل استمناء و انزال باشد كه به دفعات صورت گرفته باشد ؛ زيرا يكي از آثار جسماني اين اعمال ، ضعف بدني و بيماري جسمي است. كنجكاوي و تكرار اين عمل ، علاوه بر آثار جسمي ، باعث آسيب هاي روحي و رواني  نيز مي شود و به همين خاطر بايد از اين عمل حتما پرهيز شود. اين مسئله مورد تأييد روان پزشكان قرار دارد. تكرار اين عمل ، باعث كوري يا عقيم شدن يا ضعف مفرط جسمي مي شود. ممكن است دوست شما دچار انزال زودرس شده باشد، بايد به پزشك مراجعه كند.  

از نظر شرعي ،  اگر انسان با خود كارى كند كه منى از او خارج شود استمناء است و اين كار حرام و از گناهان كبيره است و شخص مرتكب بايد توبه كند و ديگر اين عمل را انجام ندهد، اما اگر خود به خود از انسان منى بيرون بيايد اشكالى ندارد و استمناء نيست.

درباره استمناء به 2 روايت اكتفاء مى‏كنيم:
قال رسول الله(ص): «ناكح الكف ملعون؛ كسى كه با دست شهوتش را بيرون كند ملعون است».(1)

امام صادق(ع) مى‏فرمايد: سه دسته‏اند كه خداوند با ايشان سخن نمى‏گويد و به نظر رحمت به ايشان نمى‏نگرد و بر ايشان عذاب دردناكى است:
1- كسى كه موى سفيدش را بكند.
2- كسى كه به وسيله عضو خودش شهوتش را خارج كند.
3- كسى كه با او لواط شود.(2)
كسي كه سابقا مرتكب چنين عملي شده با توبه مي تواند آثار اين گناه را پاك نموده و با خود و خدا عهد نمايد كه بار ديگر اين عمل را مرتكب نمي شود .
 اميد بهبودي و سلامت دوست تان از اين عمل و پيامد هاي آن را داريم.
منتظر ارتباط بعدي شما هستيم موفق باشيد .

1. مستدرك الوسائل، ص 570، و گناهان كبيره، ج 2، ص 333.
2. وسائل الشيعه، ج 14، ص 268، گناهان كبيره، ج 2، ص 333.