علت گرایش جوانان به مسائل جنسی؟

پرسش:

علت كشش جوانان به سوی مسائل جنسی چیست؟
پاسخ:

با سلام وادب

با شدت يافتن رشد بدني فعاليت غدد جنسي و ادرنال زيادتر مي شود و در دوره بلوغ كشش جنسي به اوج مي رسد.
غريزه جنسى، همانند ميل‏ها و كشش‏هاى درونى ديگر، لازمه روح انسان وفطرى است. غدد جنسى منشأ تحوّلى عميق در جسم و جان انسان مى‏شود. دكتر كارل مى‏نويسد: "غدد جنسى، نه تنها وظيفه حفظ نسل و نژاد را بر عهده دارند، بلكه در فعاليت‏هاى روانى و معنوى مانيز مؤثرند".
خداوند به موجب حكمت خويش، غريزه جنسى را وسيله توليد مثل و بقاى نسل قرار داده است. در اين صورت فقدان آن، موجبات انقراض نسل  و ضعيف بودن آن، تمايل انسان را براى تشكيل خانواده و به دوش كشيدن مسئوليت و سختى‏هاى بسيارى كه در اين راه بايد برخود همواره كند، ضعيف مى‏نمايد، در نتيجه يكى از اركان اساسى تشكيل خانواده و بقاى نسل بشرى را در معرض تهديد جدى قرار مى‏دهد.
:قدرت و قوت بسيار غريزه جنسى و ميل به خوردن و آشاميدن در بشر و تأثير فراوان و غير قابل انكار آن  در چرخه زندگى او و نقش بنيادى و بسيار قوى آن در شكل‏دهى به شخصيت و رفتار و افكار او و سمت و سوى‏بخشى به تحركات  فردى و اجتماعى او قابل انكار نيست و بدين جهت و بر همين مبنا دو مكتب «فرويديسم» و «ماركسيسم» در عرصه حيات فكرى  بشرى پديد آمد و هر يك از دو مكتب با بزرگ كردن بيش از حد هر كدام  از آن دو خواسته طبيعى و اصالت دادن به آن، همان را پايه و  اساس شخصيت و حيات بشرى قرار داده و ساير نيازها و اميال او را بازتاب و برآيندى براى آن به شمار آورد.
  در اين ميان غريزه جنسى از قدرت و نيروى فزونترى برخوردار است و يكي از حكمت هاي مي تواند به جهت وجود زحمات و رنج‏هايى  باشد كه بر اثر اين غريزه براى مرد و به ويژه زن، در باردارى و تربيت و تأمين فرزند پيش مى‏آيد.
  اين غريزه، اگر رها و آزاد و بي حد و حصر شود، همچون موريانه كه بى‏رحمانه بر درختان تناور هجوم مى‏آورد و از درون آن را پوك و تهى مى‏سازد، جسم  و جان آدمى را به تحليل برده و رفته رفته به ويرانى و سقوط مى‏كشاند.