شب ها كابوس فيلم هاي مبتذل را که قبلا نگاه می کردم میبینم!

پرسش: 

(‌در خصوص توبه از ديدن فيلم هاي مبتذل) در اين مورد سوالي داشتم. من مدتي بود كه به طور معمول 10-15 روز يك بار اين فيلم ها را نگاه ميكردم اما به حرمت ماه مبارك و نيز كفاره اين گناه در اين ماه آن را كنار گذاشتم. شب ها كابوس ان ها را ميبينم. در واقع بازتابي از اون چيزايي كه از اون فيلم ها باقي مونده رو ميبينم. به نظر شما چه مفهومي ميتونه داشته باشه؟ اصلا مفهوم خاصي ميتونه داشته باشه؟
 برادر من با خانوم ها ي ... رابطه دارد. خانه ما برخي مواقع كسي نيست و او هم از اين فرصت استفاده ميكند و خانواده ام اين موضوع بي خبرند. حالا من بيشتر ترسم ازاين است كه يك بار اينطوري گير بيفته اونوقت براي خانواده ام بد ميشه. به نظر شما بايد چه كنم؟

پاسخ: 

با سلام و عرض ادب و احترام 

خواب های شما بر اثر دیدن زیاد فیلم ها در گذشته است . نگران نباشید با گذشت زمان مشکل حل می شود. در هنگام روز نیز به آنها فکر نکنید و چیز هایی که خاطرات گذشته را در ذهن تان تداعی می کند ، برای مدتی صرف نظر نمایید.
شما در حال پالایش فکر و ذهن تان از گذشته هستید و برای این مسئله باید دورانی سپری شود. در ضمن برای فراموشی زودتر گذشته ، کارها و فعالیت های دیگر را جایگزین نماید ، مانند ورزش دست جمعی ، کتاب خوانی و...
تا با اشتغال فکری و ذهنی تان ، گذشته زودتر فراموش شود.با رفتن به اماکن مقدس ، از حضرت معصومان نیز استمداد بطلبید و از خدا بخواهید که به شما کمک نماید.
در مورد برادرتان ابتدا با ایشان صحبت کنید تا دست از کار بد خود بردارد و اگر احتمال تاثیر نمی دهید خانواده را در جریان قرار دهید تا از مسایل بعدی جلوگیری کنند.