چرا خانواده های دیروز نسل امروز را درك نمی كنند ؟

پرسش:

چرا خانواده های دیروز نسل امروز را درك نمی كنند ؟

 پاسخ:

با سلام و ادب

البته همه خانواده ها اين طور نيستند . در عين حال بخشي از مسئله مورد سوال طبيعي است و اين موضوع اختصاص به امروز ندارد ، بلكه هميشه وجود داشته است . با اين تفاوت كه امروزه اين مسئله بيشتر است و آن هم به خاطر سرعت تغيير جهاني است .

اين سرعت تغيير كه بخش عمده اي از آن ناشي ازگسترش ارتباطات و رسانه هاي ارتباطي است ، موجب شده كه در بخش هاي مختلف اجتماعي و به خصوص دربخش فرهنگ عمومي جامعه تغييرات سريع و گسترده ايجاد شود و به تبع آن رفتارها ، الگو ها ، هنجارها و ... به سرعت تغيير يافته و دگر گون شوند . بديهي است كه در اين صورت ، نسل گذشته كه با فرهنگ ، الگو و مناسبات ديروزي عادت كرده و آنها را به صورت هنجارها ي اجتماعي پذيرفته است  ، انتظار دارد كه فرزندان نيز به همان الگو ها و شيوه ها عمل نمايند و اين مسئله به طور طبيعي فاصله اي بين نسل گذشته با نسل امروزي ايجاد مي كند .

البته در اين حالت عدم شناخت فرزندان و والدين دو طرفه است . بهترين راه اين است كه فرزندان و والدين به هم نزديك شده و بهتر همديگر و خواسته ها و الگو ها و هنجارهاي يكديگر را درك كنند . هرچه والدين با فرزندان خود نزديك تر باشند درك متقابل آن ها بيش تر خواهد بودو اين منوط به آشنايي طرفين با وظايف و شناخت روحيات يكديگر است.