شهوتم زیاد است و زنم تأمینم نمی کند!

پرسش:
 همسرم از جهتی مرا منع می کند که ازدواج موقت داشته باشم از سویی هم خود قادر نیست به هیچ وجه پاسخگوی شهوت زیاد و بی اختیار من باشد با توجه به این توضیح او گناه مرتکب نمی شود؟ و آیا لازم است من رضایت او را برای ازدواج موقت بگیرم چون ممکن است با کم کاری و سردی او به گناه بفتم؟
اگر همسر بگوید من این رابطه(از دبر) را دوست ندارم و اذیت می شوم کراهت تبدیل به حرمت می شود؟

پاسخ:
سلام
رابطه از عقب كراهت شديده دارد و احتياط در ترك آن است مخصوصاً اگر زن راضي نباشد و در صورتي كه مو جب اذيت او شود حرام است ( زياد بودن شهوت موجب رفع كراهت نمي شود)

اما در مورد قسمت اول اول سوال عرض کنم زن اگر خود ميتواند خواسته هاي مرد را برآورده كند بايد برآورد و اگر امتناع بورزد گنا ه كار است مگر اينكه به حد عسر و حرج برسد ويا براي او ضرر معتدبه داشته با شد كه در اين صورت تمكين واجب نيست (زن نمي تواند از ازدواج مجدد مرد جلو گيري كندو رضايت او در از دواج مجدد شرط نيست). 1 
با توجه به اينكه اين مسئله اختلافي است اگر طبق نظر مرجع خاصي را مي خواهيد اشاره كنيد ولي نظر امام و رهبري اين است ؛
1.از محرمات حيض انچه در رساله مراجع م/450 امده اينكه نزديكي نشود وعمل وطي از دبر در صورت رضايت زن از موارد كراهت شديده است ولو اينكه اين شوهر شهوتش زياد باشدكراهت با اين موارد برداشته نمي شود .

2.اگر زن مانع ازدواج بعدي شود در صورتي كه خود ش هم نيازشوهر را بر طرف نكند وشوهر به گناه بيافتد گنهكار است.
در ضمن بنابر انچه در ( استفتائات ج/ 3 / از بحث ازدواج /م/55 ) امده براي ازدوا ج بعدي رضايت او شرط نيست بلكه حتي اگر در هنگام عقد با زن اول شرط كند كه با ديگري ازدواج نكند شرط باطل است وصحيح نيست.
3. در صورت عدم رضايت زن ، وطي از دبر حرام است. 2


1منبع استفتائات موجود در مر كز ملي پاسخگويي ديني
2رساله مراجع م/450 واستفتائات امام ج/3 احكام ازدواج /م/ 55