×

خبردار

Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/zo2.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/zo2.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.scripts.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.scripts.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.megamenu.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.megamenu.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.profile.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.profile.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.layoutbuilder.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.layoutbuilder.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.font.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.font.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.themecolor.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.themecolor.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/admin.utilities.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/admin.utilities.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/site.megamenu.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/site.megamenu.js
Copy failed: [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/development/js/site.scripts.js to [ROOT]/plugins/system/zo2/framework/assets/zo2/js/site.scripts.js

"روح" در قرآن به چه معناست؟

پرسش:

منظور از روح در آيه شريفه 4 سوره قدر (تنزّل الملائكة و الرّوح...) كيست؟

پاسخ:

با سلام و ادب

براي روح سه معني ذكر شده است: يكي اين كه مراد جبرئيل است. دوّمي به معني وحي است، سوّمي مخلوق عظيمي است مافوق فرشتگان كه معني سومي نزديكترين معنا به نظر مي‏رسد و رواياتي بر اين معني دلالت دارند از جمله امام صادق(ع) مي‏فرمايد "جبرئيل از ملائكه است و روح بزرگتر از ملائكه است...".(1)


1. تفسير برهان، ج 4، ص 481، به نقل از تفسير نمونه، ج 27، ص 185.