Islam and Its Social System

Islam and Its Social System

15-08-2019 Hits:184472 Ethics in Society طلبه پاسخگو

Duties of Man Towards the People

Duties of Man Towards the People

15-08-2019 Hits:175209 Ethics in Family طلبه پاسخگو

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

15-08-2019 Hits:179931 Imamology طلبه پاسخگو

Sheikh Zakzaky to be released on bail

Sheikh Zakzaky to be released on bail

09-08-2019 Hits:175482 Shia News طلبه پاسخگو

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

02-08-2019 Hits:175314 Shia News طلبه پاسخگو

In the Name of Allah


I express my greeting to you, the youngsters, seeking the right. I hope that you are well.

This is a website on the basis of which principles of pure Islam are presented.

I can answer your questions regarding Islam religion and Shiite sect. Islam religion means Shiite. Good Luck

.

چرا انسان به وجود آمده تا نياز به رسيدن به سعادت وجود داشته باشد؟

پرسش:

 چرا انسان به وجود آمده تا نياز به رسيدن به سعادت وجود داشته باشد و تلاش كند تا به سعادت برسد در صورتي كه خداوند سرنوشت هر كس را مي‌داند؟

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم

از ارتباط جنابعالی با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

 هر موجودي آفريده شده تا به سعادت و كمال لايق خود دست يابد و خوشبختي هر انساني رسيدن به كمال شايسته خود است.

سؤال مانند آن است كه بگوييم چرا درخت پرتغال آفريده شد تا پرتغال بدهد، يا چرا زنبور عسل آفريده شد تا عسل توليد كند؟

كاملاً روشن است كه براي درخت پرتغال، هدفي جز پرتغال دادن و براي زنبور عسل هدفي جز توليد عسل نمي‌تواند متصور شد؛ بنابر اين آفريده شدن انسان براي رسيدن به كمال وسعادت كاملاً طبيعي و معقول است و هدفي غير از اين ، منطقي و معقول نيست.

البته با اين تفاوت كه ديگر موجودات به كمال لايق خود به صورت تكويني و غريزي دست مي‌يابند، اما انسان با اختيار خود بايد به آن دست يابد. باز به طور طبيعي چون پاي اختيار به ميان مي‌آيد، بعضي از انسان‌ها به كمال وسعادت لايق خود دست نمي‌يابند؛ بنابراين نرسيدن به كمال وسعادت از سوء اختيار انسان ناشي مي‌شود و مطابق با هدف آفرينش كه رسيدن انسان به سعادت و كمال به صورت اختيارياست، نمِي‌باشد.

اما اين كه خداوند سرنوشت هر كسي را مي داند ، منافاتي با رسيدن انسان به سعادت ندارد. مانند اين كه بگوئيم خداوند مي داند كه درخت پرتقال ميوه پرتقال مي دهد ، پس چرا آن را مي آفريند. باز با اين تفاوت كه سعادت انسان اختياري و ميوه آوردن درخت پرتقال تكويني و غريزي است ، اما فرقي در اصل مسئله ندارد.

درضمن اين كه خداوند مي داند چه كسي سعادتمند است و چه كسي از آن باز مي ماند ، منافاتي با تلاش انسان براي سعادت ندارد ، زيرا علم خداوند به اختيار و انتخاب انسان ها به سوي سعادت يا شقاوت تعلق مي گيرد ، پس نه تنها علم مانع انتخاب سعادت نيست ، بلكه چه بسا تائيد كننده آن است ، چون علم از ازل به نحوه انتخاب تعلق گرفته است.

 

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location