Islam and Its Social System

Islam and Its Social System

15-08-2019 Hits:184528 Ethics in Society طلبه پاسخگو

Duties of Man Towards the People

Duties of Man Towards the People

15-08-2019 Hits:175256 Ethics in Family طلبه پاسخگو

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

Attributes of The Real Follower of Imams in Their Teachings

15-08-2019 Hits:179987 Imamology طلبه پاسخگو

Sheikh Zakzaky to be released on bail

Sheikh Zakzaky to be released on bail

09-08-2019 Hits:175527 Shia News طلبه پاسخگو

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

URGENT MEDICAL TREATMENT FOR SHEIKH ZAKZAKY

02-08-2019 Hits:175351 Shia News طلبه پاسخگو

In the Name of Allah


I express my greeting to you, the youngsters, seeking the right. I hope that you are well.

This is a website on the basis of which principles of pure Islam are presented.

I can answer your questions regarding Islam religion and Shiite sect. Islam religion means Shiite. Good Luck

.

چرا خداوند با واژه "عارف" توصيف نمي‏شود؟

پرسش:

به چه جهت به خداوند "عليم" اطلاق مي‏گردد، اما به عنوان "عارف" توصيف نمي‏شود؟

پاسخ:

با سلام و ادب سلامتي، سعادت و موفقيت شما را از درگاه ايزد منان خواستاريم

از ارتباط جنابعالی با سایت طلبه پاسخگو سپاسگزاریم

پاسخ به اين سئوال را راغب اصفهاني در كتاب مفردات خود ذيل كلمه "عرف" آورده است. ايشان مي گويد: عرفان ادراك شيء است به وسيله تفكر و تدبر در آثار آن شيء. عرفان اخص ازعلم است و متضاد آن انكار است. به همين خاطر گفته مي شود: فلاني معرفت به خدا دارد، نه علم به خدا، زيرا معرفت بشر به خداوند از راه تدبر و تفكر در آثار او امكان مي پذيرد، نه از راه شناخت و درك ذاتش. به همين قياس در مورد خداوند هم گفته نمي شود خداوند عارف به فلان مطلب است بلكه مي گويند: "الله يعلم كذا" زيرا علم به اشيا و امور براي خداوند علمي بي واسطه است و پروردگار عالم از تفكر و تدبر در آثار شي و براي شناخت آن مبرّاست. از اين رو به خداوند عارف گفته نمي شود و فعل عرف به او منسوب نمي گردد، بلكه او را عالم و علم خوانده اند.(1)

هم چنين بايد توجه داشته باشيم كه اسما و صفات الهي، توقيفي است و خداوند را به اسما و صفاتي توصيف مي كنيم كه مأثور باشد، يعني در آيات و يا روايات صحيح وارد شده باشد.

 

  1. مفردات راغب، باب العين، ص 331.

Comments (0)

There are no comments posted here yet

Leave your comments

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location