کتک زدن زن در اسلام چرا و چگونه؟

پرسش:

ستایش:سلام من تازه به جمع شما پیوستم یه سوالی داشتم اگه.....

 

سوال من درباره ی آیه ی 34یا35سوره ی نسا است که درباره ی این است که اگر زنان از شما اطاعت نکردند (خطاب به همسران)آنها رو کتک بزنید درست است که چند مرحله بیان می شود تا به کتک برسد ولی باز هم مگه زنان کنیز آن ها هستند که اگر اطاعت نکردند باید کتک بخورند مگه زن خودش علایق و اختیار ندارد که باید کت بسته مطیع مرد باشد .

اگه جواب بدید من واقعا ازتون ممنون می شم.

پاسخ:

با سلام:

بحث تنبیه بدنی زن، از جمله مباحث جنجال بر انگیزی است که بحث های زیادی در مورد آن شده است.که من تا جایی که می توانم مختصر و مفید و طوری که شما و دیگر دوستان رو قانع کنه جواب می دهم قانع نشدید بفرمایید تا دیگر مباحث رو در این زمینه خدمتتان ارائه بدهم.فقط خواهشا تا آخر شما و دیگر دوستان مطالعه کنید.

تنبیه بدنی زن از پدیده های اجتماعی، بدون محدودیت زمانی و مکانی است و در تمامی جوامع و فرهنگ ها وجود دارد. چنان که ویژه اسلام و روستائیان نبوده، حتی در پیشرفته ترین جامعه ها دیده می شود، تا بدان حد که اکنون در اروپا « جمعیت زنان کتک خورده » تأسیس شده، به دفاع و چاره جویی می پردازند.  در فرانسه دو میلیون زن از شوهران خود کتک خورده اند ، یعنی یک چهارم شمار زنان.از این رو شماره تلفنی در اختیار بانوان قرار گرفته تا به طور رسمی از آنان حمایت کند.(کانال دوم تلویزیون فرانسه، به نقل از مجله پیام زن، شماره 160(.

حال شروع میکنم به بحث آیه قرآنی که کتک زدن زن رو جایز دونسته....

 آیه 34 سوره مباركه نساء زنها را به دو گروه می كند:

.1 زنان شایسته كه در برابر خواسته های به حق شوهرانشان فرمانبردارند و....

.2زنان ناشزه زنانی كه در برابر خواسته های ....سركشند و تمكین نمی كنند فرض كنید 40 در صد زنان جامعه ناشزه هستند مردان در قبال آنها چند راه دارند:

.1با این گونه زنان بسوزند وبسازند

.2آنها را قبل از اقدام دیگری طلاق دهند

.3اقدامی غیر از دو اقدام فوق انجام دهند

دو راه اول مشكلات زیادی دارد چون با طلاق آن هم در وهله اول ممكن است مرد از دست زن راحت شود اما نظام خانواده كه از هم بپاشد اولین قربانی این حادثه فرزندان خانواده هستند و دهها مشكلات دیگر و ....پس راه سوم باقی می ماند ناگفته نماند دین اسلام دینی است كه بنا دارد هیچ منكری در جامعه صورت نگیرد و همه را در قبال منكرات مسئول می داند پس مرد باید در برابر این منكر اقدامی انجام دهد.

راه اولی كه اسلام پسشنهاد می كند موعظه هست وقتی خداوند به حضرت موسی و هارون دستور می دهد كه با فرعونی كه آن همه جنایات انجام داده و ادعای خدایی می كند لین و نرم صحبت كنند شاید پند پذیر باشد معلوم است كه مرد در موعظه كردن زنش چقدر باید این مسئله را رعایت كند در این مرحله اگر مرد نقش موعظه گری را خوب ایفا كند از 40 در صدد زنان ناشزه مر فوضه 20 در صد متنبه می شوند.

 

مرحله دوم

قرآن می فرماید مرد از هم خوابگی با او كنار بكشد بدون این كه توهین و كتكی به همراه داشته باشد در این مرحله هم فرض كنید 10 در صدد زنان متنبه می شوند پس از صدرصد زنان 90 درصد كنار رفتند.

خوب شما چه راهی را برای این ده درصد پیشنهاد می كنید ؟

ممكن است بفرمایید طلاق : طلاق تیر آخر است

ممكن است بفرمایید : شكایت كردن از زن !! باز این راه هم مشكلاتی در پی دارد

ممكن است بفرمایید .....

اما قرآن می فرماید قبل از طلاق و .... زنان را تنبیه كنید

كلمه زدن در فارسی بار منفی دارد چون سابقه ذهنی بدی از این كلمه در اذهان است

اما در عربی اصابت كردن یك شیء به یك شیء را ضرب می گویند مثلا شما آهسته دو دست را به همدیگر بزنید عرب آن را ضرب می گوید  پس اسلام زدنی را تجویز می كند كه نه قرمز شود ونه سیاه و نه كبود چون این گونه زدنها دیه دارد بله اگر آن هم اثر نكرد مراحل بعدی را باید پیاده كرد.

ممكن است شما بفرمایید این گونه زدن چه اثری دارد ؟؟

دقت كنید این گونه زدن اگر به شوخی باشد هیچ اثری ندارد امابحث ما راجع به مردی است كه در مقام عصبانیت و ...است.

 پس ببینید زن کنیز نیست اما برای مصلحت هایی و جهت امنیت زندگی و پابرجایی آن این حکم داده شده است ومنافاتی هم با آزاد بودن و اختیار زن ندارد.

 ستایش بزرگوار باید توجه داشت؛ این مسئله مختص به زنان نبوده و در مسئله ی ناسازگاری مردان نیز  حاکم شرع موظف است مردان متخلف را از طرق مختلف و حتی تعزیر (تنبیه بدنی) به وظایف خود آشنا نماید.

نظرات (30)

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام شوهر من تو صورتم میزنه که فکم درد میکنه چ کنم بخاطر مامان بابام و ابروشون نمیتونم طلاق بگیرم حامله هم هستم

This comment was minimized by the moderator on the site

سلام
باید علت اینکار مشخص بشه. ممکنه عصبی باشه که شما باید سعی کنید عصبانیش نکنید و اگر خیلی شدیده رفتارش با والدینش صحبت کنید.

This comment was minimized by the moderator on the site

یک سئوال. اگر در تنبیه ای که نباید کبودی و قرمزی ایجاد شود باز هم زن اطاعت نکرد.بعد چکار باید کرد؟باید بیشتر تنبیه کرد یا زن رو به حال خود گذاشت؟یعنی آن تنبیه هم مثل راههای پیش از آن درجه بندی دارد یا خیر؟

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام
در این موارد بهتره حتما از طریق مشاوره و صحبت مشکل رو حل کرد تا ریشه ای از بین بره و رها کردن و تنبیه های شدید درست نیست.

This comment was minimized by the moderator on the site

درباره آیه کتک زدن زن در هنگام نشوز ،قبلا خیلی ذهنیت بدی داشتم.تا اینکه در ازدواجمون بعد از دعوا بخاطرلجوج بودنم اجازه همخوابگی به شوهرم نمیدادم برای تنبیهش میخواستم ادبش کنم.این کار را نه یکبار دوبار به کررات انجام دادم زندگیمان مشکل ایجاد شده...

درباره آیه کتک زدن زن در هنگام نشوز ،قبلا خیلی ذهنیت بدی داشتم.تا اینکه در ازدواجمون بعد از دعوا بخاطرلجوج بودنم اجازه همخوابگی به شوهرم نمیدادم برای تنبیهش میخواستم ادبش کنم.این کار را نه یکبار دوبار به کررات انجام دادم زندگیمان مشکل ایجاد شده بود درش.خیلی با من حرف میزد خواهش حتی به خواهرم گفنه بود به مادرم بگه.این موضوع منو عصبیم کرده بود خودم آرامش نداشتم ولی باز لجبازی و دعوا داشتیم.یک روز بعد اینکه درخواستش رو رد کردم برای اولین بار کتکم زد.ناراحت شدم ولی بعد از اون رابطه ایجاد کردیم و از اون موقع خیلی آرامش دارم چون دیگه فهمیدم تو دعوا نباید این موضوع رو علم کنم. حالا توی اسلام واقعااین موضوع باشد یا نباشد کسی قبول داشته باشد یا نه ولی زندگی من رو از خطر پاشوندن نجات داد کتکی که اون شب خوردم.الان خیلی خوشبختم.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

خدا در قرآن هیچوقت نگفته که همسرت را بزن مگه زدن آهسته هم داریم؟ مگه قرآن کتاب تبصره های فرار از دیه است؟؟؟ چرا اسم قرآن را برای کسانی که تو این دنیا با این همه تبلیغات منفی خراب می کنید؟؟؟ شما لطفاً معانی قرآن را بخوانید چون اینطور که معلوم است...

خدا در قرآن هیچوقت نگفته که همسرت را بزن مگه زدن آهسته هم داریم؟ مگه قرآن کتاب تبصره های فرار از دیه است؟؟؟ چرا اسم قرآن را برای کسانی که تو این دنیا با این همه تبلیغات منفی خراب می کنید؟؟؟ شما لطفاً معانی قرآن را بخوانید چون اینطور که معلوم است تفسیر شما بسیار زننده و کاملاً مخالف قرآن است. واقعاً برای مطرح کردن خود حتماً نباید تمامی حرفها از خودتان باشد بلکه باید برگرفته از مستندات باشد...
یا حق

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

شما معنی درست رو می فرمودید.

This comment was minimized by the moderator on the site

با سلام خدمت شما من یه سوال داشتم.در مورد حق چشم واینکه اگر کسی دوس داشته باشه از غذای نذری و یا شیرینی و..ما میل بکنه و ما به او ندهیم چه حکمی داره،باور کنید خیلی عذاب وجدان دارم و نمیتونم اون شخص مورد نظرمم پیدا کنم تورو به امام حسین منو...

با سلام خدمت شما من یه سوال داشتم.در مورد حق چشم واینکه اگر کسی دوس داشته باشه از غذای نذری و یا شیرینی و..ما میل بکنه و ما به او ندهیم چه حکمی داره،باور کنید خیلی عذاب وجدان دارم و نمیتونم اون شخص مورد نظرمم پیدا کنم تورو به امام حسین منو راهنمایی کنید.با تشکر
================
پاسخ:
با سلام
شرعا ایرادی نیست و اخلاقا کار درستی نکردید.
ایرادی نداره مجدد رعایت کنید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام، حاج آقا من دانشجوی ارشد مدیریتم و سالها راجع به این آیه تحقیق کردم. در قرآن در مورد مثال زدن هم از فعل ضرب استفاده شده است و در عربی همانطور که شما بهتر می دانید معنی کتک زدن فعل مستقلی دارد. ای کاش در کتابهای عربی مدارس راجع به فعل ضرب...

سلام، حاج آقا من دانشجوی ارشد مدیریتم و سالها راجع به این آیه تحقیق کردم. در قرآن در مورد مثال زدن هم از فعل ضرب استفاده شده است و در عربی همانطور که شما بهتر می دانید معنی کتک زدن فعل مستقلی دارد. ای کاش در کتابهای عربی مدارس راجع به فعل ضرب توضیح کامل تری بدهند تا این سوء تعبیرها در سالهای بعد برای جوانان بوجود نیاید. زنده باد قرآن

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

باسلام .دختری هفده ساله هستم ونه ماه است که ازدواج کردم.اوایل همسرم نسبت به حال بهتر بود.از همان ابتدا سر هر بحثی حرف ا ز طلاق میزد وحتی دوبار هم علنا به خانواده هایمان اعلام کرده که خانواده ی من بسیار غمگین شده اند.توحین های شدیدی به من...

باسلام .دختری هفده ساله هستم ونه ماه است که ازدواج کردم.اوایل همسرم نسبت به حال بهتر بود.از همان ابتدا سر هر بحثی حرف ا ز طلاق میزد وحتی دوبار هم علنا به خانواده هایمان اعلام کرده که خانواده ی من بسیار غمگین شده اند.توحین های شدیدی به من وخانواده ام میکند وبه تازگی به شدت مراکتک میزند.بدنم کبود نمیشود اما ضربه های شدیدی باسیلی ولگد میزند.وحتی دوبار در بحث های شدیدمان کارد آشپزخانه را زیر گلویم گذاشته ومرا تهدید به مرگ کرده.خانواده ام مثل پروانه دور اوچرخیده اند وبرای او هیچ کمبودی نگذاشته اند اما او پیش هرکس از خانواده ام بد میگوید وهمه تقصیر هارا به گردن آنها می اندازد .پدرم فردی بسیار واقع بین وزحمت کش است اما همسرم بارها او رابه ناسزا میکشاند وبه مادروحتی خواهر دوساله ام توحین میکند.درآمد اندک خانواده ام را به سخره میگیرد وبه اندک پولی که پدرش در بانک گذاشته واز خساست به آن دست نمیزند،می نازد.خانه ی من در زیرزمین خانه ی پدر شوهرم است وحتی آشپزخانه ام در حیاط است که فقط یک سینک دارد.خورد وخوراکمان هم باپدر شوهرو مادرشوهرم است.من به خانواده ی شوهرم که پدرومادر پیر وهشت خواهر ودوبرادر دارد نهایت احترام را گذاشته ام وخانواده اش مرا دوست دارند اما او قدر نمیداند.من اوایل در بحثهایمان بیشتر سکوت میکردم اما حال فقط وقتی از خانواده ام بد میگوید پاسخش رامیدهم که بدتر میشود.به من میگوید یااز این خانه برو یا بمان وتحمل کن چون اخلاقم این است.انگار قلبش از سنگ است.وقتی گریه میکنم هم میگوید حالم از گریه هایت بهم میخورد.درضمن همسرم فردی بسیار مذهبی واهل نماز وهیئت وهمچنین سید است.من بخاطر خانوادهایمان وبخاطر اینکه اسم طلاق برروی پیشانی ام نباشد وشاید اندک مهری که از اوبردلم باقی مانده باشد راضی به طلاق نیستم.اما او برایش مهم نیست ومیگوید از من سیر شده اما خدا گواه است که من برای خوشحالی وراضی بودنش هر کاری کردم درحالی که اومرا حتی به مشهد که دوست داشتم ماه عسلم باشد نبرده است.اصلا ما ماه عسلی نداشته ایم.خواهش میکنم راهنماییم کنید زندگی ام دارد از هم میپاشد.از غم زیاد گویی سینه ام شکافته میشود.چه کنم؟
==============
پاسخ:
با سلام و ادب
خواهر گرامی برای حل چنین مشکلی باید شما حتما حضورا مشاوره تشریف ببرید تا سوالات بیشتری پرسیده شود و همچنین صحبت های همسرتون رو هم باید شنید و ممکن است ایشان هم حرف هایی برای گفتن داشته باشند.
به نظر می رسد خیلی زود ازدواج کرده باشید و باید کمی پخته تر می شدید بعد ازدواج می کردید.اما باید سعی کنید کتاب هایی که در مورد رفتار زناشویی هست رو بخرید و مطالعه کنید تا بدانید چگونه با همسر رفتار کرد و همسرتون هم همینطور اما شما بیشتر تلاش کنید و ممکنه او نخواهد.
شما وقتی حساسیت های همسرتون رو نسبت به موضوعاتی می دانید نباید راجب اون بحث کنید تا باعث عصبانیت او بشود .مثلا اینکه ماه عسل مشهد نبرده و یا زیر زمین هستید این ها رو به او نگید و بحث نکنید تا عصبانی شود.
یکی از علت های اصلی درگیری زوج ها همین عیب گرفتن و مقایسه ها است که باید مراقب بود این کار رو انجام نداد.اگر ایشون مذهبی هستند به راحتی می شود کنترولشون کرد که نیاز به صبر و گذشت شما داره.
شما حتما هر دو پیش مشاوره تشریف ببرید و اگر هم همسرتون نیومدند خودتون برید کمک خوبی خواهند کرد که مشکلتون حل و کم شود ان شالله.
بازم توضیحی لازمه بدید در خدمتم.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

مذهبی بودن با هیئتی بودن تفات داره، تو هیئتایی که صدای بلندگو رو انقدر زیاد می کنن که گوش آدم می خواد کر بشه، اعصاب برای آدم نمی مونه. صدای بلند برای اعصاب مضره. کسی که تو هیئت به خودش رحم نمی کنه و هی شور میزنه و بالا و پایین و ت سر خودش بزنه،...

مذهبی بودن با هیئتی بودن تفات داره، تو هیئتایی که صدای بلندگو رو انقدر زیاد می کنن که گوش آدم می خواد کر بشه، اعصاب برای آدم نمی مونه. صدای بلند برای اعصاب مضره. کسی که تو هیئت به خودش رحم نمی کنه و هی شور میزنه و بالا و پایین و ت سر خودش بزنه، به نظرتون اعصاب داره، به نظرتون به زنش رحم می کنه! امید وارم سینه زنی که تبرکا برای امام حسین زده میشه با هیئتی هایی که محکم تو سر خودشون میزنن با صدای بلند میکروفون و خودشون میگن می خوایم جو بگیردمون اشتباه نشه. مذهب شیعه نگفته اینا رو! آیروی ما مذهبی ها رو نبرید. منم مذهبی ام، دائم الجماعه مسجد هستم. حافظ قرآن، ریشم رو هم تا می تونم نمی زنم. مقلد رهبری! ولی تو رو خدا اونا را با ما قاطی نکنین! ما از هیئتی هایی که با شور، شورشو در میارن برائت می جوییم!!! روحانیون خودشون دیدین اینجوری بزنن! مراجع دیدین خودشون محکم بزنن!!! هدف قربت الی الله باید باشه، نه هدف واقعا خودزنی برای هوای نفسبه اسم امام حسین!

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

یا خیلی صبوری یا خیلی بی عار اگر من جای تو بودم چنان ابرویی ازش میبردم که زمین و زمان انگشت به دهن بمونه برو به پدر و مادرش بگو بچه تون با من اینجور رفتار میکنه با خانواده ضعیف وصلت کرده که عقده های بچگیش رو سرش خالی کنه تعدیدش کن یه بار از...

یا خیلی صبوری یا خیلی بی عار اگر من جای تو بودم چنان ابرویی ازش میبردم که زمین و زمان انگشت به دهن بمونه برو به پدر و مادرش بگو بچه تون با من اینجور رفتار میکنه با خانواده ضعیف وصلت کرده که عقده های بچگیش رو سرش خالی کنه تعدیدش کن یه بار از کاراش فیلم بگیر با همون برو پیش پدر و مادرش تا حالش جا بیاد بگو بچه ای که شما تربیت کردید اینه

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام علیکم
اگه جواب بدید ممنون میشم
الله میفرماید قران را برای مردم مدینه و اطراف مکه نازل کردیم و چندین جا میفرمایند برای هر قومی پیامبری ب زبان انها فرستادیم
سوالی ک برا من پیش میاد اینه ک مگه ما عربیم؟ یا روستای مدینه محسوب میشویم؟ یا خدا ی ما...

سلام علیکم
اگه جواب بدید ممنون میشم
الله میفرماید قران را برای مردم مدینه و اطراف مکه نازل کردیم و چندین جا میفرمایند برای هر قومی پیامبری ب زبان انها فرستادیم
سوالی ک برا من پیش میاد اینه ک مگه ما عربیم؟ یا روستای مدینه محسوب میشویم؟ یا خدا ی ما فارسی بلد نیست ک منی ک عربی بلد نیستم باید ب زبان عربی عبادتم را بکنم و ندانم چ میگویم؟
از اینکه نظر دیگران ب اشتراک میگذارید سپاسگذار م.
==================
پاسخ:
با سلام و ادب
کجا فرموده قرآن فقط برای مردم مدینه و اطراف بوده؟؟؟
در رابطه با عربی بودن عبادت ها و پیامبران دو لینک در سایتم هست که بحث کردم. لینک میدم بخونید و سوالی بود در خدمت هستم.
http://www.t-pasokhgoo.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%85/675-2013-06-07-07-32-01.html

http://t-pasokhgoo.ir/%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%81%D9%82%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C/%D9%81%D9%84%D8%B3%D9%81%D9%87-%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D8%AD%DA%A9%D9%85-%D8%B4%D8%B1%D8%B9%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%D8%A8%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D9%82%D9%87/904-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B2.html

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

یه سوال
اینکه یه زن بعضی وقتا فکر کنه ازدواجش با همسرش اشتباه بوده طبیعیه؟
اگر طبیعی نیست پس امکان داره من غیر طبیعی فکر کنم؟
بخاطر فشارای روانی که خاونواده شوهر روی من اوردند روانی شده ام
=================
پاسخ:
بله طبیعیه و مخصوصا زن ها که...

یه سوال
اینکه یه زن بعضی وقتا فکر کنه ازدواجش با همسرش اشتباه بوده طبیعیه؟
اگر طبیعی نیست پس امکان داره من غیر طبیعی فکر کنم؟
بخاطر فشارای روانی که خاونواده شوهر روی من اوردند روانی شده ام
=================
پاسخ:
بله طبیعیه و مخصوصا زن ها که احساسی تر هستند.
اما بدونید چنین مشکلاتی در غالب خانواده ها هست و هر جایی به شکل خاص خودش هست.
تلاش کنید و به جواب نظر قبل که دادم عمل کنید ان شالله درست میشه.
در مورد رفتار با مادر شوهر و اینکه چطور برخورد کنید این لینک رو بخونید:
http://www.t-pasokhgoo.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%AD%D8%AB/%D9%88%D8%A8%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE%DA%AF%D9%88/1056-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%88%D9%87%D8%B1-%D9%88-%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF%D8%9F.html
یا علی

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

من بچه هامو می زنم
چون اعصاب برام نمیذارن
من یه دختر صبور و ساکت بودم
از وقتی ازدواج کردم خانواده ی شوهر به خاطر مسائل بی خود خیلی فشار روانی بهم وارد کردند
الان واقعا اعصابم ضعیف شده
حاج آقا چیکار کنم که بچه ها زمانی که خیلی جوشیم می کنند...

من بچه هامو می زنم
چون اعصاب برام نمیذارن
من یه دختر صبور و ساکت بودم
از وقتی ازدواج کردم خانواده ی شوهر به خاطر مسائل بی خود خیلی فشار روانی بهم وارد کردند
الان واقعا اعصابم ضعیف شده
حاج آقا چیکار کنم که بچه ها زمانی که خیلی جوشیم می کنند نزنمشون؟
دیگه از خودم و مادر بودنمون متنفرم
حالم از خودم بهم می خوره
کمکم کنید
==============
پاسخ:
سلام و ادب خدمت شما
همینکه دوست ندارید بچه ها رو دعوا و کتک برنید نشون میده مادر دلسوز و خوبی هستید تنها اشکالاتی هست که باید حل کنید.
در این رابطه باید مشاوره دقیق و کاملی بکنید تا راه حل های مناسب داد و با چند خط نمیشه مشکل رو حل کرد.
اما شما باید بدونید موضوع مشکل رفتاری با دیگران یک چیزه و تربیت فرزند و شوهر داری چیز دیگری است و نباید مسائل اختلافی رو به خانه کشاند تا در روحیه بچه ها تاثیر منفی بزاره.
شما حتما در این لینک مطلب 10 و 12 رو بخونید تا حدود زیادی مشکلتون حل میشه به شرط عمل کردن و اگر بازم سوالی بود در خدمت هستم:
http://www.t-pasokhgoo.ir/%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C.html
همچنین تو فروشگاه سایت سی دی های آقای تراشیون و استاد دهنوی رو توصیه میکنم گوش بدید .به تمام مادران واجبه یاد بگیرند اصول تربیتی رو.
http://www.t-pasokhgoo.ir/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87.html

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام یعنی زن ها هم می تونن مردان رو بزنن اگر تمکین نکردند؟
========================
پاسخ:
سلام
من کی چیزی رو گفتم؟از کجای مطلب ما این رو برداشت کردید؟

This comment was minimized by the moderator on the site

یعنی چون تو کشور های اروپایی مردا زناشونو می زنن این کار کار درست وپیش پا افتاده ایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
======================
پاسخ:
نه خیر منظور از ذکر این مطلب این بود که دشمنانی که به ما این ایراد رو میگرند ببینند خود چگونه به راحتی این کار رو...

یعنی چون تو کشور های اروپایی مردا زناشونو می زنن این کار کار درست وپیش پا افتاده ایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
======================
پاسخ:
نه خیر منظور از ذکر این مطلب این بود که دشمنانی که به ما این ایراد رو میگرند ببینند خود چگونه به راحتی این کار رو می کنند.و بعضی ها همش سنگ غرب رو به سینه میزنند برای جهت اطلاع اونها هم بود.
در کل این کار غیر ضرورتی که عرض شد کاری ناپسند می باشد.
یا علی

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

نمی دانم چرا تا از اسلام ایراد گرفته می شود آمار و ارقام بدیهای غیرمسلمانان تسكین دلهای ما می گردد. ما خوبیم چون دیگران مثل ما یا حتی بدتر از ما هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زنان در دوران جاهلیت شرایطشان چه بوده كه ما نبودیم؟ جناب ،تو هركسی وبا هر نگاه...

نمی دانم چرا تا از اسلام ایراد گرفته می شود آمار و ارقام بدیهای غیرمسلمانان تسكین دلهای ما می گردد. ما خوبیم چون دیگران مثل ما یا حتی بدتر از ما هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زنان در دوران جاهلیت شرایطشان چه بوده كه ما نبودیم؟ جناب ،تو هركسی وبا هر نگاه بیطرفی هم كه باشی مردی.من خوشحالم كه زنی با این بحث قانع شده و خوشبخت است.ولی من این سعادت را در خودم سراغ ندارم و به این عبارت دهان چفت كن" حكمت نادیدنی خدا" اعتقاد ندارم.اگر من فكری دارم كه خدا به من داده پس باید مثقالی ان را درك كنم. در دوران جاهلیت زنان حق مالكیت ، استقلال مالی، تجارت و حق انتخاب همسر داشته اند(نمونه واضح ان خدیجه(س))اما ما پس از 15قرن دوباره به انجا رسیدیم.(تازه اگر وضع ایران را در نظر نگیریم و اعراب مورد نظر باشند) این هر حسی درمن ایجاد میگند جز افتخار.
===================
پاسخ:
با سلام
همای بزرگوار اشتباه به عرض رسوندن حالا دقت کنید گزارشی از زنان در جاهلیت خدمتان بدهم:
هرگاه كه مژده تولد دخترى، به فردى داده مى‏شد، از شدت غم و حسرت، رخسارش سیاه و سخت دلتنگ می ‏شد و بخاطر این ننگ، از قوم خود روى پنهان مى‏نمود و به فكر مى‏افتاد كه آیا آن دختر را با ذلت و خوارى نگه دارد و یا زنده به گور نماید. آگاه باشید كه آنان بسیار بد حكم می ‏كردند.»
نمونه هایى چون جریان قیس بن عاصم كه نزد پیامبر (ص) اعتراف می ‏نماید كه سیزده فرزند دخترش را زنده به گور نموده در تاریخ شرمگین جاهلیت ثبت است.
نمونه هایى از ازدواج، در دوران جاهلیت:
نكاح الرهط: نوعى از ازدواجهاى ننگین در آن زمان بود كه به زناشویى دسته جمعى تعبیر می ‏شد، البته تعداد مردانى كه یك زن را به طور اشتراك انتخاب می كردند، از ده نفر تجاوز نمی ‏كرد، اگر ثمره این ازدواج پسر بود، پس از گذشت چند شب از تولد او مادر نوزاد، یك یك آن چند مرد را خواسته و سپس به یكى از آنها خطاب مى‏كرد كه این فرزند از تو می ‏باشد، و به این وسیله پدر كودك معین می ‏گردید و مرد تعیین شده حق هیچ گونه اعتراضى نداشت.
ولى اگر فرزند دختر بود، هیچ كدام از مردان زیر بار این نوزاد نمی ‏رفتند، زیرا وجود دختر را ننگ می دانستند.
نكاح البَدَل: چنانچه از اسمش پیداست، طى آن، هرگاه مردى با زنش حركت مى‏كرد و به مرد دیگرى كه با همسرش حركت مى‏نمود نزدیك می ‏شد، در صورت تمایل، همسر خود را با همسر آن شخص معاوضه مى‏كرد و زنان هیچ نقشى در این معاوضه نداشتند.
نكاح الجمع: یكى دیگر از انواع زناشویى همگانى بدین قرار بود كه ثروتمندان عرب، به خاطر ثروت اندوزى، كنیزان خریدارى شده و زنان بى بند و بار را جمع می ‏نمودند و آنها را در نزد اساتید فن، رموز ادب و موسیقى و عشوه گرى مى‏آموختند.
سپس هر یك را در منزلى آماده قرار می دادند و بر بام آنها پرچمى را كه نشان ورود آزاد براى همگان بود نصب مى‏كردند و ثمره این چنین نكاحى نیز به كمك قیافه شناسان و كاهنان به یكى از مردان، منتسب مى‏شد و فرزند مشروع او به حساب مى‏آمد.
نكاح الشغار: به این ترتیب بود كه زنان و دختران در ازاء كابینِ زنى دیگر واقع می شدند، یعنى مردى دختر یا خواهر خود را در عوض مهرزنى كه گرفته بود به پدر یا برادر او می ‏داد.
ازدواج هاى میراثى: نوعى ازدواج بود كه در آن همسر شخص متوفى، مانند اموال باقى مانده از وى به وارثان بعد از او تعلق داشت و به مانند ارث تقسیم می ‏شدند.
با این گونه رفتار بود كه، آن دوران عصر جاهلیت، نام گرفت. كه به حق، نامى با مسمى است
منبع: حقوق زن از نظر تاریخ ملتها و اسلام / خیر اللّه‏ مردانى / صفحه 12

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

بسیارخوب.گیریم كه حق با شماست.(بر فرض محال)پس میتوانیدبگوییدكه زن در قبال مرد فاسد چه حكمی دارد؟بارها دیده ام كه شكایت چنین زنانی در دادگاه به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
شوهر در قوانین اسلامی حال حاضر فقط باید نقش قلك را داشته باشد .نفقه و مهریه را...

بسیارخوب.گیریم كه حق با شماست.(بر فرض محال)پس میتوانیدبگوییدكه زن در قبال مرد فاسد چه حكمی دارد؟بارها دیده ام كه شكایت چنین زنانی در دادگاه به هیچ نتیجه ای نرسیده است.
شوهر در قوانین اسلامی حال حاضر فقط باید نقش قلك را داشته باشد .نفقه و مهریه را بده و 4زن عقدی و ... زن صیغه ای بگیر.خدا را شكر تمام سعی و كوشش مسئولان خداشناس این است كه اجازه زن اول برای ازدواج مجدد نیز به همان جایی برود كه همه حقوق ما رفت.
احساسات چیزی است كه انسان یا بهتر بگویم زنان امروزی تنها با آن زندگی میكنند،حداقل اطرافیان من،اگر آن را از آنان بگیرید و بخواهید همچون مردان رفتار كنند آمار طلاق از این كه است بیشتر می شود.مگر ما چه می خواهیم؟ جز اینكه:
هر چه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند!!!!!!!!!!
من نمی خواهم4شوهر اختیار كنم كه تا از یكی از شوهرانم به ستوه امدم او را تنبیه نموده و به سراغ دیگری بروم.(كتك زدن پیشكش)من میخواهم او نیز چون من خودش را مقید به انتخابی كه كرده بداند.
=======================
پاسخ:
با سلام
ببینید زن در مقابل مرد فاسد هم باید بر خورد کند اما چون قدرت ندارد قانون این کار رو میکند.خیلی ها هم نتیجه گرفتند.
به دوستان گفتم بحث زن متعدد مفصل است نمی شود وارد شد و سریع گذشت.
کدام حقوق شما رفته با دلیل و استدلال بفرمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حرف شما درسته و اسلام مخالف این نیست اما.....
یا علی

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

یه جای قران رو به من نشون بده ببینم كجا گفته باید زنی كه نافرمانی كنه رو زد؟؟این زن كه همه ی بدبختی ها رو دوشش هست آیا باید این گونه كوچك و حقیر به شمار برود؟ تا آن جایی كه من در قرآن دیده و خوانده ام گفته كه زن و شوهرباید با یك دیگر مشورت و...

یه جای قران رو به من نشون بده ببینم كجا گفته باید زنی كه نافرمانی كنه رو زد؟؟این زن كه همه ی بدبختی ها رو دوشش هست آیا باید این گونه كوچك و حقیر به شمار برود؟ تا آن جایی كه من در قرآن دیده و خوانده ام گفته كه زن و شوهرباید با یك دیگر مشورت و همكاری داشته باشند نه این كه مرد دستور بدهد و زن بی چاره اگر نا فرمانی كرد كتك بخورد.
آیا ما زنان برای خالی شدن عقده های شما مردان پا به این دنیا گذاشته ایم؟
اگر چنین است پاسخ قانع كننده ای به من بدهید و شما این طور فكر نمی كنید كه با این مطلب به نصف جمعیت دنیا بی احترامی كرده ای؟
===================
پاسخ:
با سلام
منونم از حضورتون.
آیه 34سوره نساء رو ببینید.
نرگس خانم در ادامه بحث توجه به چند نکته لازم است.
1- نخست این كه بحث در آیه فوق درباره زوجه ستم دیده و مظلوم نیست زیرا معلوم است زنى كه شوهرش حق او را مراعات نمى‏كند حق تمرد از اوامر شوهر را دارد. بلكه بحث درباره زنى است كه شوهرش تمام حقوق او را مراعات مى‏كند ولى او از اطاعت شوهر سر پیچى مى‏كند.
2- دیگر این كه اگر به مفهوم آیه درست دقت كنیم مى‏بینیم كه تنبیه بدنى در رتبه سوم از مراتب سه گانه ذكر شده در آیه واقع است بنابراین در درجه اول اندرز و نصیحت است و در درجه دوم به اصطلاح قهر كردن است و در درجه سوم همین تنبیه بدنى است حال اگر این مراتب به خوبى مراعات شود ممكن است نوبت به مرحله آخرى نرسد و اگر هم بدان رسید مواردش خیلى كم خواهد بود.[1]
3- همان طور كه در كتب فقهى نیز آمده مطلق تنبیه منظور نیست. بلكه طبق مفاد روایات تنبیه باید ملایم و خفیف باشد به طورى كه موجب شكستگى و جراحت نگردد و باعث كبودى بدن نشودو لذا فقها گفته‏اند اگر در اثر ضرب ضررى و زیانى حاصل شود مرد غرامت باید بپردازد. افزون بر آن تنبیه باید براى اصلاح باشد و اگر براى خاطر تشفى و انتقام صورت بگیرد طبق بیان فقها حرمت و گناه دارد[2]
پیامبر (ص) در حدیثى میفرماید:
من تعجب مى‏كنم از كسى كه زنش را مى‏زند وحال آن كه مرد به زدن اولى از زن است زنانتان را با چوب نزنید كه در آن قصاص است و همین طور در حدیث دیگرى هم می فرماید: هر مردى آسیبى به زنش برساند خداوند به نگهبان آتش جهنم خود دستور مى‏دهد كه هفتادبار گونه او را با گرماى جهنم لطمه وارد آورند.[3]
4- برخى گفته‏ اند كه معناى «اضربوه» وجوب زدن نیست بلكه آن به معناى اباحه زدن است یعنى این كه زدن حرمتى ندارد و اما این كه زدن وجوب داشته باشد و به عنوان یك امر واجب محسوب شود نه این‏گونه نیست.
این مطلب را می ‏توان از دو حدیث ذیل استفاده كرد:
پیامبر (ص) فرمود: من از مردى كه كنیز خود را در موقع غضب مى‏زند خوش ندارم و همچنین فرمود: زنانتان را بزنید ولى بهترین شما هرگز زنش را نمى‏زند[4]
5- تنبیه خلاف عقل یا فطرت محسوب نمى‏شود بلكه هرگاه زن از امور زناشویى سرباز زد مرد بایستى در درجه اول صبر كند و بعد نصیحت كند و سپس قهر بكند و آنگاه اگر مراتب قبلى جواب نداد به تنبیه با ملاحظه شرایط آن روى بیاورد.
اما اگر تنبیه رتبه نخست را داشت براى نقد عقل جا داشت ولى عقل هم در جایى كه مراتب سه‏گانه پیشین پاسخگو نباشد حكم به تنبیه مى‏كند[5]
منابع:
[1] - المیزان، ج 4، ص 367.
[2] - جواهرالكلام، ج 31، ص 207.
[3] - مستدرك‏الوسائل، ج 14، ص 250 ح 3 و4.
[4] - احكام القرآن، ج 1، ص 400.
[5] - تفسیر المنار، ج 5، ص 74.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

برادر گرام ممنونم از افزایش آگاهی كه به ما جوانان ساده دل و كور سیرت عطا نموده اید.اگر این كلام مباركی كه در فرهنگ ما به زدن دلالت دارد در زبان عربی چنین معنای مباركی دارد ، چه صد حیف كه ما زنان بیچاره در ایران به دنیا آمده ایم دستمان از رحمت این...

برادر گرام ممنونم از افزایش آگاهی كه به ما جوانان ساده دل و كور سیرت عطا نموده اید.اگر این كلام مباركی كه در فرهنگ ما به زدن دلالت دارد در زبان عربی چنین معنای مباركی دارد ، چه صد حیف كه ما زنان بیچاره در ایران به دنیا آمده ایم دستمان از رحمت این چنین روشنفكرانی كوتاه است.
آخر برادر مومن،زدن زدن است .زدن عمل است.عربی و فارسی ندارد. اگر اینگونه سر در آورده باشم زدن اسلام شرعی تر است.اما من به عنوان یك زن به تو میگویم كه درد آن اصلا كمتر نیست.می توانی امتحان كنی. دینی كه به نفس "زدن" احترام بگذارد، حال به هر شیوه ای ، من را كه به فكر وا می دارد . سعادتیست كه من زن هستم و انگیزه ای دارم كه تو را اینگونه خواهد ترساند كه برای زدن من دلیل می آوری.اینگونه ما ترسناكیم؟ اگر به مردی خود افتحار می كنی با جرات بگو كه میزنم . دنبال كلاه شرعی نگرد كه سالهاست نخنما شده!!!!!!!!!!!!!!!!
=======================
پاسخ:
با سلام
ممنونم از حضورتون.
در جواب سوالتون عرض کنم که خواهر من بحث زدن نیست.بحث افسد و فاسد است اگر زدن بد است.کرنش زن و به فساد کشیده شدنش و یا کار به طلاق کشیده شدنش بدتر است.
شما اگر راهی بهتر از زدن برای زنانی که فساد می کنند و شوهر نمی تواند او رو منع کند چه کاری سراغ داری؟
نفس زدن بد نیست چون بعضی از احکام شرعی مثل شلاق زدن مجرم با زدن است.پس هر زدنی بد نیست .
بلکه در چه صورت و به چه کیفیتی زدن مهم است. شما سراغ داری در روایتی که پیامبری یا امامی زنش را کتک زده باشد.
مسلما نه چون آنها اگر بازنی هم مشکل داشتند با راهای اول درست می کردند لذا راهای اول مهم است و باید اجرا شود و الا مصلحت بر چیز دیگر است.
سحر خانم اگر برای حرفتون دلیلی داری با منطق استدلال بیار. موفق باشید
موفق باشید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

نمی دونم از کجای حرفهای من فهمیدید که تا حالا حتی یک آیه هم نخوانده ام،شما فرض رو بر این گذاشتید که من دروغگو هستم.مهم نیست من با اخلاق طلبه ها آشنا هستم و اگر نظرم رو با شما در میون گذاشتم به خاطر اسم وبلاگتون بود.
اما در مورد تفکر پیامبر می...

نمی دونم از کجای حرفهای من فهمیدید که تا حالا حتی یک آیه هم نخوانده ام،شما فرض رو بر این گذاشتید که من دروغگو هستم.مهم نیست من با اخلاق طلبه ها آشنا هستم و اگر نظرم رو با شما در میون گذاشتم به خاطر اسم وبلاگتون بود.
اما در مورد تفکر پیامبر می فرماید:
تفکر ساعه خیر من عبادت سنه.
و در کتاب چهل حدیث:
تفکر ساعه خیر من عبادت سبعین سنه.
من بارها قرآن رو خونده ام با معنی و با تفسیر.پدربزرگ من روحانی بوده و من از دوران ابتدایی چون علاقه به کتاب داشتم و بیشترین کتاب های در دسترسم کتب مذهبی بود احتمالا به اندازه شما خونده ام.گو این که شما حدیثی به این معروفی رو نشنیده اید.
اصلا اگر دینی بگه عبادت بهتر از تفکره باید بهش شک کرد. بنابراین یک نقطه قوت که دینت داره رو شما حذف نکن.یه جمله خوب دیگه هم هست که میگه
ما حکم به العقل حکم به الشرع وبرعکس یعنی احکامی شرعی هستند که عاقلانه هم باشند.لطفا نگید که عقل من به همه چیز نمیرسه من حتما عقل کل نیستم ولی از نظر بهره هوشی و سواد و تحصیلات در رده بالاتر از میانگین جامعه هستم و اگر آموزه های دین اسلام در حد فهم و شعور من نیست پس دین فراگیری هم نیست.
ضمنا شاید بعضی ها با خواندن قران مسلمون شده اند ولی من خیلی ها رو میشناسم که با خوندن عمیق قران از دین برگشته اند.
شاید شما گلستان سعدی رو نخوندید که معتقدید مثلا سوره تحریم نمیتونه کار خدا نباشه.متاسفانه افراد زیادی اومدند این سوره رو توجیه کنند که بدترش کردند.لطفا عصبانی نشید و اگر میخواهید جواب بدید بدون تعصب باشه.
================
پاسخ:
نخواندید منظور خواندن عمقی و با دقت هست.ما طلبه ها که همیشه بحث می کنیم و عادت کردیم پس سیاه نمایی نکنید.
قرآن معارفش از فهم و شعور شما مسلما کم نیست و بلکه خیلی بالاتره و با وجود این همه تفسیر هنوز به عمق معارف آن نرسیدند.
هیچ کس از خواندن قرآن از دین برنگشته مگر نگاه سطحی داشته و به عمق مطلب نرسیده باشد.سوره تحریم هیچ مشکلی نداره و فقط ظاهر رو شما نگاه می کنید اینچنین قضاوت می کنید.
نظرات دانشمندان در مورد بزرگی قرآن زیاد هست که به چند نمونه اشاره می کنم:
آلبرت انیشتین (متفکر و فیزیکدان فوق بزرگ جهان) : قرآن کتاب جبر یا هندسه یا حساب نیست بلکه مجموعه ی قوانینی است که بشر را به راه راست هدایت می کند، راهی که بزرگترین فلاسفه از تعریف آن عاجزند.
پروفوسور هانری کربن (فیلسوف معاصر فرانسوی) : اگر اندیشه های محمد خرافی بود و یا اگر محمد پیامبر خدا نبود هیچگاه جرات نمی کرد حرفی از علم به میان آورد و بشر را به علم دعوت کند.
پروفسور آرتور آربرى که یکى از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسى است، مى‏گوید:
«زمانى که به پایان ترجمه قرآن نزدیک مى‏شدم، سخت در پریشانى به سر مى‏بردم؛ اما قرآن آنچنان آرامش خاطرى به من مى‏بخشید که براى همیشه به خاطر خواهم داشت. من در حالى که مسلمان نیستم، قرآن را خواندم تا آن را درک کنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگ‏هاى نافذ و مرتعش کننده‏اش شوم و تحت تأثیر آهنگش قرار گیرم و به کیفیتى که مسلمانان واقعى و نخستین داشتند، نزدیک گردم تا آن را بفهمم.»
و.....

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

قرآن رو عمیق خونده ام.حدود سه سال پیش با دیدن بعضی جنایتها که به نام دین اسلام انجام می شد شک کردم و میدونید که شک یکی از مراحل ایمانه.خیلی تحقیق کردم.رفتم قم و با علمای مورد تایید مراجع صحبت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که خدا وجود داره...

قرآن رو عمیق خونده ام.حدود سه سال پیش با دیدن بعضی جنایتها که به نام دین اسلام انجام می شد شک کردم و میدونید که شک یکی از مراحل ایمانه.خیلی تحقیق کردم.رفتم قم و با علمای مورد تایید مراجع صحبت کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که خدا وجود داره ولی قران همه اش کلام خدا نیست.
این توجیهاتی که کردید منو قانع نمی کنه هر کسی میتونه از دین خودش یا اعتقاد خودش مثل شما دفاع کنه واین دلیلی بر این نیست که حق با شماست.یک یهودی هم میتونه بگه شما اگر تورات رو عمیق بخونید یهودی میشید حالا بیا بگو من عمیق خونده ام اون میگه نه حتما سطحی خوندی باید عمیق تر بخونی و شما باید تا آخر عمرت درگیر تورات باشی.یا یک کمونیست. اگر شما میخوای بگی قران قابل مقایسه با این چیزها نیست من میگم دینی که توش حقوق زن جایگاهی نداره اصلا قابل دفاع نیست.بالاخره تقریبا نیمی از انسانها زن هستند و شما معتقدید اسلام دینی جهان شمول است.
شاید شما هم اگر عمیق تر قرآن رو بخونید به همین نتیجه گیری برسید همونطور که خیلی ها رسیده اند.
البته شما مرد هستید و برای مرد ها دینی بهتر از اسلام وجود نداره.چون هیچ محدودیتی براتون قائل نیست و در حد شرم آوری به نقطه ضعف مردها پرداخته تا جنس مرد مسلمون بهش سخت نگذره و فقط گفته بین زنها عدالت برقرار کنید، اگر نکنید اون دنیا بد میبینید. مثلا نگفته اگر عدالت برقرار نکنید زن هاتون به شما حرام میشن و دیگه نمی تونید زن بگیرید.
مدتی توجیه میکردید که اگر زن چند شوهر داشته باشه هویت بچه ها معلوم نیست پس نمیشه ولی حالا علم میتونه این کارو انجام بده.بقیه احکام هم همینه ،طالبان معتقدند بیشتر از شما وارد قسمت عمیق شده اند.این که نشد کتابی برای هدایت بشر!میشه قضیه توصیف فیل به زبان مولانا.هر کسی یک چیز از قران میفهمه و معتقده بقیه نمیفهمند.به قول ایت الله مارمولک راههای رسیدن به خدا به تعداد انسان هاست .کاش میگذاشتید هر کس هر جور دلش خواست خدا رو بپرسته نه اون جور که شما دیکته میکنید.
از پاسخ هاتون ممنونم.
======================
پاسخ:
جالبه که با علمای مورد تایید مشورت کردید و به این نتیجه رسیدید.البته به نظر من آدرس رو حتما اشتباه رفتید.
ببینید دفاع داریم تا دفاع. بنده با دلیل و مدرک دفاع میکنم و نه همینطوری و بخواهم ضد و نقیض بگوییم.
یهودی هم اگر واقعا بیاد و حرف بزنه و دلیل منطقی بیاره و ضد و نقیض حرف نزنه حرف شما درست ولی اونها همه پر از تناقض هستند که مشخصه.
بحث زن رو متاسفانه شما به ظاهرش نگاه می کنید و چنین برداشتی می کنید و الا هیچ دینی همچون اسلام برای زن ارزش قائل نیست.
بنده حاضرم سر تک تک شبهات شما در مورد زن و اسلام پست بزنم و منطقی بحث کنیم.
هیچ وقت ما توجیه چند شوهر رو تنها این مسئله نمی دانستیم و بلکه جواب های متعددی داده شده که اتفاقا روانشانسان غربی هم تایید می کنند.
پس عرض کردم سطحی به قرآن نگاه می کنید بی علت نیست.نگاه ما به احکام اینطور نیست.
اگر هر کسی که بخواد دین رو مثل شما بفهمه که وای به حال دین و اسلام.چیزی دیگه از اسلام نمیمونه.
خواهش میکنم.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

خیلی خوش بین هستید. اگر این طوره چرا هنوز با غرب دشمنی دارید اونا که دارند راه درست رو میرن.فقط معلوم نیست چرا توی ایران محبوبیت شما داره هر روز کمتر میشه .توی اقوام ما حداقل ده روحانی و طلبه هستند که وقتی با خانواده میرن بیرون لباس مبدل (لباس...

خیلی خوش بین هستید. اگر این طوره چرا هنوز با غرب دشمنی دارید اونا که دارند راه درست رو میرن.فقط معلوم نیست چرا توی ایران محبوبیت شما داره هر روز کمتر میشه .توی اقوام ما حداقل ده روحانی و طلبه هستند که وقتی با خانواده میرن بیرون لباس مبدل (لباس افراد عادی) رو می پوشند تا کسی بهشون چیزی نگه.شما تو کارتون موفق نبودید، و باعث شدید خیلی ها سریع تر متوجه قضیه بشن و این سزاوار قدردانی است. نیازی به پاسخ نیست چون دیگه برای دیدن جوابم نمیام.شما حرف جدیدی ندارید.ولی از وقتی که گذاشتید ممنونم.
=======================
پاسخ :
دشمنی ما با غرب دلایل خاص خود رو داره.
بنده خودم با لباس همه جا رفتم و میرم و بحمدالله اگر یک فحش یا تیکه بشنوم بجاش صدتا احترام میبینم حتی از افرادی که ظاهری زننده دارند.مردم میفهمن و حالیشونه دوست عزیز
این طلبه هایی که گفتید چون میخوان راحت باشند و تفریح و بازی داشته باشند بدون لباس رفتند چون لباس محدودیت های خودش رو داره پس برداشت غلط نکنید.
ما شما جوون ها رو دوست داریم حتی اگر منتقد باشید و مسلما ما کوتاهی هایی داشتیم اما ربطی به اصل این لباس و این راه ندارد.
هر جا هستید موفق باشید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

این مساله یکی از خطاهای دین اسلامه که خیلی ها اومدن توجیهش کنند.ولی متاسفانه توجیه اشتباه ،خودش اشتباه دیگری است.
من سالها کورکورانه قران خوندم و نماز .هر وقت هم به این آیه میرسیدم میگفتم حتما یه چیزی هست من نمی فهمم.باید کسی تفسیر کنه.بعد که خوب...

این مساله یکی از خطاهای دین اسلامه که خیلی ها اومدن توجیهش کنند.ولی متاسفانه توجیه اشتباه ،خودش اشتباه دیگری است.
من سالها کورکورانه قران خوندم و نماز .هر وقت هم به این آیه میرسیدم میگفتم حتما یه چیزی هست من نمی فهمم.باید کسی تفسیر کنه.بعد که خوب اندیشه کردم(که توی اسلام هم هست که از عبادت بالاتره) فهمیدم جمله به این واضحی تفسیر نمیخواد و همه سرکاریم.در خوشبینانه ترین حالت میتونم بگم اینجا قران تحریف شده،وگرنه قطعا خدا عادل نیست.اصلا دستورات اسلام طوری هست که آدم فکر میکنه توسط یه مرد نوشته شده حتی یه مرد زیاده خواه.
============================

پاسخ :
سلام.
از نظر و دیدگاه شما مشخصه كه حتی یك آیه هم تا حالا نخونید و جواب بنده رو هم نخوندید و الا اینطور نمی گفتید.
كجا گفته شده از عبادت بالاتره؟
خیلی جالبه دانشمندان و فیلسوفان جهان در مورد قرآن اعتراف كردند كه كار بشر نیست و بعد شما اینطور می گویید.
چقدر از اندیشمندان غربی با همین قرآن مسلمان شدند.
دوست عزیز اگر كمی قرآن بخونید و تاملی بكنید این حرفا رو نمی زنید.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

سلام حرفای شما درست اما من یه سئوال دارم میدونید مردا چون قویترن وزورشون زیاده همیشه میتونن از حق خودشون دفاع کنن من میدونم قوانین اسلام به نفع همست اما باید بدونیم مردا این قوانین رو رعایت نمیکنن وقتی به تمکین کردن زن از مرد میرسه همه سینه سپر...

سلام حرفای شما درست اما من یه سئوال دارم میدونید مردا چون قویترن وزورشون زیاده همیشه میتونن از حق خودشون دفاع کنن من میدونم قوانین اسلام به نفع همست اما باید بدونیم مردا این قوانین رو رعایت نمیکنن وقتی به تمکین کردن زن از مرد میرسه همه سینه سپر میکنن ومیگن هر چی مرد میگه اما وقتی نوبت به کار خونه میرسه وبقیه کارایی که زن وظیفه ای نداره اونوقت مهر ومحبت و تقسیم کار و این جور چیزا میاد وسط اگه مهریتو بخوای باید بری دادگاه خلاصه هیچ ضمانتی نیست یه زن به حقش برسه همه چیز به مرام اون مرزد بستگی داره اما یه مرد بخاطر زورش به بیشتر خواسته هاش میرسه ازاده وراحت من یه کم دل خورم اخه چرا اینقدر مردا باید به ما زور بگن؟
==================
پاسخ:
سلام
بله درسته ولی زنان هم میتونند از حق خودشون دفاع کنند حالا ممکنه از نظر قدرت بدنی مثل مرد ها نباشند ولی به راحتی این کار رو میکنند.
ببینید کوتاهی مردها یه چیزی است و دستور اسلام و نگاه اسلام به زن چیز دیگه و این دو رو نباید با هم خلط کرد.
اگر عده ای کوتاهی میکنند اشتباه می کنند و اسلام هم قبول نداره.
چرا اتفاقا الان شما درخواست مهریه بدی تا ظهر میزارند اجرا و مرد یا باید پرداخت کنه یا زندان.
مردا اشتباه می کنند که زور میگند و این از ضعف تقوی آنهاست.
بخاطر همینه که به دختران توضیه میشه شوهر با ایمان انتخاب کنند و با هر کس تن به شراکت زندگی ندهند.
البته خودمونیم ولی از خانم ها هم هستند کسانی که اذیت می کنند و ...

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

خوب پاسخ شما مثل این می مونه که یک شیء استوانه ای روی میز باسد و شما ومن هم آن را استوانه ببینیم و لمس کنیم اما شما بگویی چون شما قدرت حس ذهنی و درکت کامل نیست و اشراف کامل نداری این را استوانه می بینی والا این مخروط است! این که نشد شیوه استدلال...

خوب پاسخ شما مثل این می مونه که یک شیء استوانه ای روی میز باسد و شما ومن هم آن را استوانه ببینیم و لمس کنیم اما شما بگویی چون شما قدرت حس ذهنی و درکت کامل نیست و اشراف کامل نداری این را استوانه می بینی والا این مخروط است! این که نشد شیوه استدلال برادر من. این آیه را به هر کس نشان بدهی در قرن 21 می زند زیر خنده و اگر توجیه شما را و البته تفاسیر رو نشانش دهید می ترکد از خنده!
=========================
پاسخ:
سلام
شما اگر خوب این جواب بنده و نظرات رو مطالعه می کردید این برداشت اشتباه رو نمی کردید.
در در ضمن مثالتون قیاس مع الفارق بود و هیچ ارتباطی نداشت.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

چه طور قانون مبین اسلام برای مرد‌ها اجازه ازدواج مجدد رو صادر کرده که از همه بد تر به خانواده آسیب می‌زنه کسی‌ هم حق شکایت نداره چون میگه حق قانونی‌ است اما در مورد زن‌ها فقط قوانین آمده اند تا زن را محدود کنند زن خود اجازه برخورد با همسر را در...

چه طور قانون مبین اسلام برای مرد‌ها اجازه ازدواج مجدد رو صادر کرده که از همه بد تر به خانواده آسیب می‌زنه کسی‌ هم حق شکایت نداره چون میگه حق قانونی‌ است اما در مورد زن‌ها فقط قوانین آمده اند تا زن را محدود کنند زن خود اجازه برخورد با همسر را در محیط خانواده ندارد اما مرد مجاز به این کار است در حالی‌ که همه میدانیم زن از نظر توان جسمی‌ از مرد پایین تر است و دادن همچنین حقی‌ به مرد ظلم به اوست
مرد‌ها از این موضوع در هر موردی سؤ استفاده میکنند
==========================
پاسخ:
سلام
ممنونم از حضورتون.
بحث از دواج مجدد خود مجال می خواهد تا دقیق عرض کنیم.چرا که حکمت ها دارد و اجمالا بدانید از حکم های بسیار خوب و سازنده است.
اما درست و با شرایط نه چیزی که مرسوم است و بدون دستور درست اسلام صورت می گیرد. اسلام کجا زن رو محدود کرده نه خیر این حرف درست نیست.اگر دستوری هم در مورد زنان هست این در واقع برای مصلحت زن هست و هر چند هر محدودیتی هم بد نیست بماند توضیح مفصل نیاز دارد. شما که می گویید این حق به مردان ظلم است دلیل بیاورید؟چرا ظلم است؟

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

بچه های من نسبتا کار به همه چیز دارند
دوست دارند با همه چیز بازی کنند......مخصوصا پسر کوچک من....خیلی ضربه به وسائل خانه زده و ازبین برده و همسرمم از چشم من می بینه

دخترم تازه هفت سالش تموم شده از چند سال قبل می گفت باید نماز بخونه.....یا اگه...

بچه های من نسبتا کار به همه چیز دارند
دوست دارند با همه چیز بازی کنند......مخصوصا پسر کوچک من....خیلی ضربه به وسائل خانه زده و ازبین برده و همسرمم از چشم من می بینه

دخترم تازه هفت سالش تموم شده از چند سال قبل می گفت باید نماز بخونه.....یا اگه موهاش بیرون باشه دعواش میکنه....میگم اذیتش نکن لج بازی می کنه ولی همسرم میگه توبلد نیستی تربیتش کنی ببرش مسجد نماز خوندن یاد بگیره

به خاطر پسرم نمیرم....وسط نماز از پله ها پایین میره می ره سمت جاده.....چند باری خدابهش رحم مردم گرفتنش
سر نظم و تمیزی خانه....می گوید خانه داری بلد نیستی.......... پسرم از 7صبح که بیدار میشه تا نزدیکای غروب نمی خوابه بعضی وقتا که اصلا نمی خوابه .....من واقعا توان روزانه ام سر بازی با او و گرفتنش از بین میره......
و نمی توانم حتی ظرفای ظهر رو بشورم........

خیلی تحت تاثیر عقاید پدرم هست....می گوید هر طوری که خانه پدریت نشدی میخواهی دخترت شود....باید در خانه دامن و شلوار بپوشی
..........................
او خیلی جدی است من خیلی اهل شوخی
او نمی خندد زیاد من زیاد می خندم
یک شب سر رابطه عاطفی مون از سر لج بازی یه جای بدنمو محکم فشار داد و من رفتم با بغض پیش بچه ها خوابیدم و زیر پتو زدم زیر
گریه.........بعدشم معذرت خواهی نکرد

من نسبتا دارم تحملش می کنم.........خودم را بخوشی می زنم........یعنی خیلی خوبیم
.......................................................................................................................
یه با رکه گوشامو با دوتا دستاش محکم گرفته بود و سرمو چسبونده بود به دیوار با التماس می گفتم جلو بچه ها نه....می بینن
ولی او می گفت بگو معذرت می خوام

کارش به جایی رسیده که جلو بعضی افراد خاص آبرویم را هم برده
=====================
پاسخ:
سلام و ادب
خب طبیعت همه بچه ها همینه که به تمام وسایل دست میزنند و این از کنجکاوی های اونهاست .اما نکته مهم اینه که شما باید مقدمات خراب نشدن خیلی از وسایل رو ایجاد کنید مثلا بعضی چیزها رو در دسترس بچه قرار ندید وقتی با چیزی بازی میکنه تذکر بدید و از دستش بگیرید.
اسباب بازی های فکری براش بخرید و جلوی دستش قرار بدید تا با اون مشغول بشه.
در مورد تربیت بچه هم بحث مفصله و نمیشه بدون جزئیات نظری داد و اینکه حق با کدامتون هست.
ولی اگر مهدکودک خوب و سالم سراغ دارید نزدیک خونتون روزی دو تا سه ساعتی بزارید اونجا.
ببینید شما باید هر دو با هم مشکلات رو حل کنید و بتونید مشاوره برید و دقیق مشخص بشه هر کدوم چه کوتاهی هایی رو دارید تا با تذکر و توضیح رعایت کنید.
بنظرم مشکلتون خیلی بزرگ نباشه و قابل حله فق باید خودتون بخواید که مشکلتون حل بشه.

ادامه مطلب
This comment was minimized by the moderator on the site

من طلبه ام شوهرم دانشجو
چند وقتی است شوهرم مرا می زند
او همش فکر می کند من دارم با او لجبازی می کنم
تا قبل بچه دار شدنمون خیلی خوب بودیم
الان دوتا بچه دارم
همه ی دعوایمان سر بچه هایمان است
دائما می گوید تو بلد نیستی تربیتش کنی
بعضی وقتا که مرا می...

من طلبه ام شوهرم دانشجو
چند وقتی است شوهرم مرا می زند
او همش فکر می کند من دارم با او لجبازی می کنم
تا قبل بچه دار شدنمون خیلی خوب بودیم
الان دوتا بچه دارم
همه ی دعوایمان سر بچه هایمان است
دائما می گوید تو بلد نیستی تربیتش کنی
بعضی وقتا که مرا می زند من هم می خواهم او را بزنم ولی خجالت می کشم حرمتا شکسته میشه
حاج آقا عکس العمل زن در مورد کتک زدنش با شوهرش باید چی باشه؟
==============================
پاسخ:
سلام
متاسفانه کار درستی نیست و مسلما این روش باعث از بین رفتن رابطه عاطفی شما دو و حتی بین فرزندان خواهد شد.
شما باید همان بار اول اقدام به مشاوره می کردید که رابطه تون بیشتر از این خراب نشه اما هنوز هم دیر نشده و میشه مشکل رو حل کرد.
برای اینکه من بتونم کمک کنم باید دقیق بدونم چه مسائلی باعث این ناراحتی و دعوا میشه؟بچه ها چکار می کنند؟ و شوهرتون ناراحت میشند عکس العمل شما چیه؟
اما مسلما عکس العمل شما کار رو بدتر میکنه و باید صبور باشید.بیشتر توضیح بدید تا نکاتی رو عرض کنم.

ادامه مطلب
نظر ارسال شده‌ی جدیدی وجود ندارد

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما

وبگــــــــــردی طلبۀ پاسخگو

دانــــــلود های مفیـــــــــــــــــــد

حمایت از سایت

برای حمایت از سایت لوگوی زیر را در سایت خود درج نمایید.

بیشترین دانلود ها

جدیدترین مطالب سایت